پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | ANDROID M تحولی در دستگاه های همراه

ANDROID M تحولی در دستگاه های همراه





۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۸:۱۲

ANDROID M تحولی در دستگاه های همراه

شرکت گوگل به تازگی در کنفرانس Google I/O از نسخه ی جدید سیستم عامل خود تحت عنوان android M رونمایی کرد ، سیستم عاملی که میلیاردها دستگاه در سراسر دنیا از نسخه هایِ فعلیِ آن بهره می برند.
اگرچه ما عادت کرده ایم تا نسخه های مختلفِ اندروید را با نامهایی شیرین بشناسیم ماننده اندروید 5.0 ملقب به آبنبات چوبی اما اینبار گوگل این نوع عناوین را کمی تجملی دانست و بنا به دلایلی که هنوز مشخص نیست عنوانِ M را برای نسخه جدید خود انتخاب کرد.
از ویژگیهایِ مهم این نسخه می توان به پشتیبانی از حسگر و اسکنرهای اثر انگشت اشاره کرد که البته در برخی نسخه های قبلی اندروید هم شاهد آن بودیم اما این بار بطور کلی این قابلیت در هسته ی مرکزیِ سیستم عامل جای داده شده تا با استفاده از آن سیستم امنیتیِ با ثبات تری را در این نسخه شاهد باشیم ، همینطور قابلیتِ Android Pay یکی دیگر از ویژگیهایِ مهمِ نسخه ی جدید است که به کاربران امکان پرداخت آسان را در هر فروشگاه و مارکتی تنها با درآوردنِ گوشیِ خود و یک اشاره خواهد داد.
عمر بهتره باطری
اگر شما هم از آن دسته کاربران گوشیهایِ هوشمند هستید که در آخر هر روز با سرافکندگی و افسردگی به تَه کشیده شدنِ باطری گوشیِ خود می نگرید باید توجه داشته باشید، در نسخه ی جدید اندروید سعی شده تا استفاده از منابع بهینه تر و در نتیجه عمر باطریها افزایش چشمگیری داشته باشد.
در نسخه ی جدید برای بهبود عمر باطری دستگاهِ اندرویدی در حین بیکاری بروی حالتِ جدیدی از خواب یا همان Sleep می رود اما به نوعی برنامه های پس زمینه و در حال اجرا فعالیت خود را ادامه خواهند داد با این تفاوت که در قبل توان زیادی مصرف می شد اما از این پس در نسخه جدید برنامه های در حال اجرا بخوبی مدیریت می شوند همچنین اگر در نهایت شارژ باطریِ دستگاه شما به اتمام رسید به لطف پشتیبانی از پورت USB نوعِ C ( استاندارد جدیدی در پورت های USB که سرعتی چهار برابر بیشتر نسبت به استاندارد های فعلی دارد ) دستگاهِ شما سرعتر از آنچیزی که فکرش را کنید تا خِرخِره غرقِ در شارژ می شود.
خب این تازه ویژگیهایی بود که تاکنون در نسخه های قبلیِ اندروید شاهد آن نبودیم و باید بگویم در Android M تقریباً تمامیِ بخش های سیستم عامل شاهد تغییراتی بوده که برخی از آنها بطور گسترده و برخی از آنها تنها بطور جزئی تغییر کرده اند.
در نهایت هم اکنون Android M در دستِ توسعه دهندگان است تا برنامه های خود را برای آن بروزرسانی و آماده کنند از این رو مدتی را باید برای طی شدنِ این مرحله طی کنیم تا نسخه ی جدید به دست ما هم برسد.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *