پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | روزشمار انتخابات 92 به روایت اخبار

روزشمار انتخابات 92 به روایت اخبار





۸ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۸:۵۹

روزشمار انتخابات 92 به روایت اخبار
2 سال پیش خردادماه کشور ایران آماده می شد تا در انتخاباتی دیگر شرکت کند. بعد از حوادث سال ۱۳۸۸ این اولین دوره ریاست جمهوری بود. صفحه های تاریخ را در روز شش خرداد 92 ورق می زنیم:
• مسئول روابط عمومی دفتر محمدرضا عارف، قطع شدن برنامه وی را که از شبکه جام‌جم پخش می‌شد، کج‌سلیقگی خواند. علیرضا خامسیان در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به قطع شدن برنامه انتخاباتی عارف از شبکه جهانی جام‌جم به دلیل نقص فنی و قطع صدا گفت: این اقدام واکنش منفعلانه‌ای به صحبت‌های مستدل عارف در شبکه جهانی جام‌جم بود. وی ادامه داد: با توجه به اشرافی که به برخی مسائل رسانه‌ای داریم، این برنامه ضبط شده بوده است و اصولا این‌گونه مسائل در برنامه‌های زنده اتفاق می‌افتد و اگر حادثه‌ای هم رخ دهد، در کوتاه‌ترین زمان قابل رفع شدن است. مسئول روابط عمومی دفتر عارف در ادامه اظهارداشت: به نظر می‌رسد این عمل صداوسیما کج‌سلیقگی مسئولان این رسانه در اولین برنامه تبلیغاتی عارف بود. خامسیان در ادامه افزود: باید مراقبت شود که شبهه‌ای ایجاد نشود که موجب خدشه‌دار شدن اصل بی‌طرفی شود.
• آیت‌ا… هاشمی‌رفسنجانی گفت: قصدم از ثبت نام در انتخابات در مرحله اول کمک به خلق حماسه سیاسی مورد نظر رهبری معظم انقلاب و در مرحله دوّم در صورت توفیق، خدمت به مردم بود. آیت ا… هاشمی در پاسخ به ابراز تأسف حاضران در مورد رد احراز صلاحیت‌ها، با اشاره به خیل عظیم درخواست و تقاضاها از سوی قشرها و صنوف مختلف ظرف چند ماه گذشته از ایشان برای حضور در عرصه این دوره انتخابات گفت: از اقدام صحیح و صریحی که انجام دادم کاملاً راضی و خداوند را شاکرم چون این تصمیم را براساس احساس وظیفه و رعایت مصالح و منافع نظام گرفتم و اینک نزد خداوند، تاریخ و مردم فهیم و قدرشناس ایران شرمنده نیستم و اگر یکبار دیگر نیز به گذشته برگردم همین تصمیم را خواهم گرفت.
• رئیس ستاد انتخاباتی حدادعادل با بیان این‌که ائتلاف یک هفته قبل از انتخابات تصمیم خود را اعلام می‌کند، گفت:تاکنون حدادعادل با جلیلی دیدار نداشته و تصمیمی ندارند، زیرا جلیلی با کسی ائتلاف نمی‌کند. حسین نجابت درباره سازوکار انتخابات ائتلاف پیشرفت افزود: با توجه به این‌که ائتلاف بر اساس مشی اولیه باید به جمع‌بندی برسد، بعد از 15 یا 16خرداد تصمیم خود را برای اعلام یک نفر به عنوان کاندیدای نهایی اعلام خواهد کرد. وی افزود: یکی از ملاک‌هایی که ائتلاف به آنها توجه دارد نظرسنجی‌هاست. وی در پاسخ به این سوال که آیا در جلسات ستاد ائتلاف سه‌گانه اختلافاتی وجود دارد تاکید کرد: بحث سر این بود که آقای قالیباف و دوستانشان بر این نظرند که نتیجه نهایی زودتر اعلام شود در حالی که آقای ولایتی معتقد است باید بگذاریم تبلیغات تلویزیونی انجام شود تا آرای مردم دقیق‌تر شکل بگیرد. او البته در گفت‌وگو با مهر گلایه‌هایی را از اعلام نظر برخی از اعضای ائتلاف مبنی بر اینکه تا آخر هستیم، اعلام کرد: کسانی که می‌گویند ما تا آخر ایستاده‌ایم این حرف‌ها با تعهدشان نمی‌خواند.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *