پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | مدیر کل ورزش و جوانان: 170 پروژه نیمه تمام ورزشی در کرمان داریم

مدیر کل ورزش و جوانان: 170 پروژه نیمه تمام ورزشی در کرمان داریم





۲۹ فروردین ۱۳۹۵، ۱۲:۴۳

مدیر کل ورزش و جوانان: 170 پروژه نیمه تمام ورزشی در کرمان داریم

مدیر اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان با حضور در برنامه تلویزیونی موج شبکه ورزش در خصوص ورزش کرمان صحبت هایی مختلفی را مطرح کرد که گزیده صحبت های وی را در ادامه می خوانید:
• سال 93 سال پر کاری بود . در این سال ما دو رویکرد متفاوت را هدفگذاری و برنامه ریزی کردیم .رویکرد اول ما به برنامه های کوتاه مدت برای تزریق انگیزه، همدلی و اتحاد در خانواده ورزش اختصاص داشت و رویکرد دوم ما هم به تدوین طرح توسعه ورزش همگانی و قهرمانی استان کرمان مربوط بود.
• یکی از مهمترین برنامه هایی که در سال جاری مد نظر اداره کل ورزش و جوانان است ، تکمیل 170 پروژه نیمه تمام ورزشی در استان کرمان است . در این بخش اگر بتوانیم آنگونه که می خواهیم عمل کنیم ، می توان ظرف مدت چند سال پروژه های نیمه تمام ورزشی در کرمان را به بهره برداری رساند ، تا در بخش سخت افزاری ورزش استان پیشرفت قابل توجهی داشته باشد.
• در شش ماهه نخست سال جاری افتتاح پیست بین المللی دوچرخه سواری کرمان، زورخانه بین المللی ، افتتاح پروژه مهم بخش ورزش بانوان که بواسطه یک خیر نمونه ورزشی ساز کشوری احداث شده است و افتتاح مجموعه ورزشی شرکت گل گهر سیرجان در وسعت 45 هزار مترمربع را در بین برنامه های مرتبط با افتتاح مراکز ورزشی قرار گرفته است و پیش بینی می شود بتوان در این شش ماهه نخست این پروژه ها را افتتاح کرد.
• سال 94 یکی از پرکارترین سال های ورزش کرمان است . ما در این سال به دنبال عملیاتی کردن طرح توسعه ورزش همگانی و قهرمانی استان هستیم . این طرح در سال گذشته تدوین شده است و باید در سال جاری با همکاری و تعامل جامعه ورزش و مسئولان استان اجرایی شود.
• یکی از اضلاع مثلث توسعه ورزش همگانی و قهرمانی ورزش استان که مسئولیت نظارتی و حمایتی دارد بخش دولتی یا همان اداره کل ورزش و استانداری کرمان است . راس دیگر این مثلث خیرین و حامیان مالی و باشگاه ها هستند و بخش دیگر مردم و ورزشکارانی هستند که از مسئولان مطالباتی دارند. قطعا توسعه و پیشرفت ورزش نیازمند امکانات ومنابع مالی است و اگر اسپانسر ها و حامیان مالی به ورزش ورود کنند می توان شاهد حمایت بهتر و بیشتری از ورزش بود .
• در استان کرمان تا قبل از اجرای این طرح همه توقعات و نگاه ها به سمت مجموعه های مس و گل گهر بود. اما در حال حاضر مجموعه های بارز و رسالت نیز به ورزش ورود کرده اند از والیبال ، فوتسال و ورزش پهلوانی و زورخانه ای حمایت می کنند . هر چند این تعداد اسپانسر کافی نیست و ما به دنبال حضور اسپانسرهای دیگری نیز در این بخش هستیم تا بتوان رشته های دیگر ها هم در این خصوص پوشش دهیم.
• این طرح به صورت یک سند و چشم انداز برای توسعه ورزش در کرمان به تائید وزارت ورزش و مسئولان ارشد استان رسیده است ، همه موارد در جهت رونق و پیشرفت ورزش در این طرح به خوبی دیده شده است . افرادی در این خصوص اظهار نظر کرد اند که از بزرگان و پیشکسوتان و خبرگان ورزش استان بوده اند . این طرح به عقیده من در همه ادوار قابلیت اجرایی دارد و با توجه به جذب بخشی از منابع مالی در مرحله اول می توان گفت با جذب همه اعتبارات و منابع و استفاده از نیروی انسانی برجسته می موفقیت های زیادی را برای ورزش کرمان به ارمغان آورد.
• باید گفت در این طرح چهار هسته اصلی پایگاه های استعداد یابی ، کانون های ورزشی ، آکادمی های قهرمانی و آکادمی های قهرمانی مرکزی دیده شده اند . باید گفت در سال جاری در 12 شهرستان استان پایگاه استعداد یابی آغاز به کار می کنند تا استعداد های ورزشی استان را شناسایی کنند.
• ما در این طرح به ورزش بانوان نگاه ویژه ای داریم. به جز رشته های کشتی ، فوتبال و پهلوانی و زورخانه ای ، در کنار همه آکادمی های پسران برای دختران نیز راه اندازی آکادمی پیش بینی شده است . قطعا استفاده از ظرفیت ها و فضا های ورزشی و برنامه ریزی برای جذب اعتبارات و اسپانسرها نیز از دیگر اقداماتی است که برای پیشرفت ورزش بانوان مد نظر است .
• در طرح توسعه ورزش ما برنامه دو ساله، چهار ساله و شش ساله برای بهبود وضعیت کرمان در عرصه های مختلف ورزش قهرمانی در سطح کشور و در عرصه های بین المللی داریم ، تا برگزاری المپیک ریو فرصتی باقی نمانده است و ما از هم اکنون به دنبال این هستیم با اجرای مناسب طرح توسعه ورزش همگانی و قهرمانی ورزشکارانی از کرمان را در بازی های آسیایی جاکارتای اندونزی و المپیک 2020 توکیو سهمیه هایی از ورزشکاران کرمانی در تیم های ملی داشته باشیم.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:

،





پیشنهاد سردبیر

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *