پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | لزوم تسریع و تکمیل سند ملی تغییر اقلیم و سلامت

لزوم تسریع و تکمیل سند ملی تغییر اقلیم و سلامت





لزوم تسریع و تکمیل سند ملی تغییر اقلیم و سلامت

۴ دی ۱۴۰۲، ۱۷:۱۳

رییس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی بر لزوم تسریع و تکمیل سند ملی تغییر اقلیم و سلامت تاکید کرد.

به گزارش پیام ما به نقل از ایسنا، سومین نشست تخصصی کارگروه تغییرات آب و هوایی و سلامت در دبیرخانه شورای عالی سلامت برگزار شد.

دکتر محمداسماعیل مطلق در این نشست که با مشارکت نمایندگانی از وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و اداره‌های مرتبط برگزار شد بر ضرورت و اهمیت توجه به تاثیرات تغییر اقلیم بر سلامت مردم و لزوم تسریع تکمیل سند ملی تغییر اقلیم و سلامت تاکید کرد و اظهار داشت: انجام این سند و سیاستگذاری اجرایی برای حفظ سلامت مردم در مقابل تغییرات اقلیم مورد تاکید رییس جمهور است و هر یک از وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها باید نقش خود را در حفظ سلامت مردم مشخص کنند.

در این نشست همچنین اثرات تغییر اقلیم بر سلامت مردم و همچنین آسیب پذیری محیط زیست و اثرات نهایی آن بر سلامت توسط دکتر ندافی، رییس دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران بررسی شد.

در ادامه نظرات و پیشنهادات دستگاه‌ها و سازمان‌ها توسط نمایندگان آنها در مورد تکمیل پیش‌نویس سند بیان و مقرر شد با در نظر گرفتن جنبه‌های مختلف مستقیم و غیر مستقیم اثرگذاری تغییر اقلیم بر سلامت و امنیت غذایی، نقش و وظایف هر کدام از دستگاه‌های اجرایی و سیاستگذاری در پیشگیری و کاهش اثرات تغییر اقلیم بر سلامت در اسرع وقت تدوین و به دبیرخانه جهت جمع بندی ارسال شود.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *