نقد و بررسی «من دیگر کودک کار نیستم»

نقد و بررسی «من دیگر کودک کار نیستم»





نقد و بررسی «من دیگر کودک کار نیستم»

۲۱ مرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۳۴

بیست و دومین نشست از سلسله جلسات عصر دوشنبه‌های مجله بخارا با محوریت نقد و بررسی کتاب «من دیگر کودک کار نیستم» در مرکز مطالعات خاورمیانه برگزار می‌شود.

به گزارش پیام ما به نقل از مهر، ظریفه روئین، ساناز رحیمی، ایمان آذیش و علی دهباشی در این نشست حضور داشته و درباره این کتاب به ارائه نکاتی می‌پردازند.

سعید سلطانی طارمی دوره ابتدایی را در چٓوٓرزٓق گذراند. بعد از کلاس نهم به دانشسرای مقدماتی زنجان رفت. با پایان دوره دانشسرا در آموزش و پرورش زنجان استخدام و این بار به عنوان معلم به چورزق بازگشت. چندی بعد در آزمون ادبیات فارسی دانشگاه تهران پذیرفته شد.

از کودکی سراغ کتاب‌هایی که بین فامیل دست به دست می‌گشت می‌رفت و نهان از بزرگسالان سعی می‌کرد آنها را بخواند تا در خواندن مهارتی بیش از هم سن و سالان کسب کرد. پدرش نیز شعر می‌سرود و او تحت تأثیر علایق پدر بود.

سعید سلطانی طارمی سروده‌ها، داستان‌ها، نقدها و سفرنامه‌هایش را در نشریات و سایت‌های ادبی منتشر کرده‌است. اولین مجموعه اشعارش «صبح سنگر» نام داشت. کتاب بعدی‌اش «رجزخوانی مستانه قابیل» بود که توسط نشر اشاره منتشر شده. کتاب‌های «بدایع شکوهمند زن و زمین» و «از زلف‌های خورشید گرفتن» از سوی نشر روشنگران و مطالعات زنان منتشر شد. رمان «سریه» را هم نشر روشنگران منتشر کرده‌است. رمان نوجوانان او با عنوان «پیش از پستچی» را نشر محراب قلم منتشر کرده. وی مدت پنج سال یکی از دو مسئول سایت «دینگ دانگ» بود که به شعر نیمایی و مسائل آن اختصاص داشت.

سه مجموعه «خاطره‌های ازلی» و «تو با من در اعصاب زخم زمین درد کردی» و «ترجمه‌ی شعرهایی که خواب دیده‌ام» را هم انتشارات دانیار در دست انتشار دارد.

این نشست دوشنبه ۲۲ مرداد از ساعت ۱۷ در مرکز مطالعات خاورمیانه برگزار می‌شود.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر