پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | ورود شورای شهر تهران به شیوع تب دنگی

لزوم تشکیل کمیته مشترک پیشگیری تب دنگی از سوی رییس جمهور منتخب

ورود شورای شهر تهران به شیوع تب دنگی





ورود شورای شهر تهران به شیوع تب دنگی

۲۰ تیر ۱۴۰۳، ۱۸:۱۵

رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران با تأکید بر لزوم تشکیل کمیته مشترک اقدام و پیشگیری تب دنگی توسط رییس جمهور منتخب، گفت: رئیس جمهور منتخب با توجه به اینکه پزشک بوده و تخصص لازم را دارد و در مدت حضور در مجلس نیز عضو کمیسیون سلامت بوده و تجربه دارد، انتظار می‌رود تا بدون تأخیر و سریعاً با تشکیل کمیته‌ای مشترک دستورات لازم برای پیشگیری و آموزش این بیماری را قبل از دیر شدن و از دست رفتن زمان بدهد.

به گزارش پیام ما به نقل از ایسنا، مهدی پیرهادی درباره شیوع تب دنگی و اقدامات و آمادگی حوزه مدیریت شهری برای مقابله با این بیماری، اظهار کرد: در روزهای گذشته کمیسیون سلامت شورای شهر تهران جلسه‌ای را با حوزه تاکسیرانی برگزار کرد که در آن جلسه با اشاره به ایجاد آمادگی برای مقابله با این بیماری، بر لزوم آموزش و پیشگیری نیز تاکید شد.

به گفته عضو شورای شهر تهران، این آموزش‌ها علاوه بر تضمین سلامت تاکسیرانان می‌تواند سلامت شهروندان را نیز تضمین کند.

وی افزود: بی تردید نیاز است در سطح کلان تر شهرداری تهران با هماهنگی شرکت شهر سالم و با حضور نمایندگان وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی نسبت به تشکیل کمیته‌ای مشترک با حضور بخش‌های مرتبط در شهرداری تهران اقدام کند. علاوه بر این باید صدا و سیما نیز قبل از گسترش شیوع بیماری و دیر شدن نسبت به ارائه آموزش‌های صحیح برای این بیماری اقدام کند.

پیرهادی ادامه داد: باید آموزش‌ها در ارتباط با تب دنگی در سطح گسترده آغاز شود و راه‌های پیشگیری نیز به مردم ارائه شود؛ به طوریکه آموزش‌ها باید در حوزه مدیریت شهری به تاکسیرانان، رانندگان اتوبوس، راهبران قطارهای مترو و حتی مراکز درمانی شهرسالم و… ارائه شود؛ چرا که درحال حاضر اطلاعات اندکی درباره این بیماری ارائه شده و لازم است تا با آموزش صحیح، علاوه بر پیشگیری از بروز نگرانی میان شهروندان هم جلوگیری شود.

عضو شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه کمیسیون سلامت شورای شهر تهران از روزهای گذشته در حال بررسی و پیگیری موضوع بیماری تب دنگی است و با تشکیل جلساتی نکاتی هم به مدیران بخش‌های مختلف شهرداری تهران اعلام شده است، اظهار کرد: در خلال این جلسات همچون جلسه با تاکسیرانی و برخی شرکت‌ها و سازمان‌های خدمات رسان بر لزوم آموزش و اقدامات پیشگیرانه در دستور کار تأکید شده است. همچنین به زودی جلسه‌ای با شرکت شهرسالم برگزار می‌شود تا نسبت به ارائه آموزش‌ها به شهروندان و بخش‌های مختلف شهرداری تهران اقدام و آمادگی حداکثری نیز ایجاد شود.

رییس کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: در شرایطی قرار داریم که به دلیل جابجایی و استقرار دولت جدید فاصله‌ای مدیریتی خواهیم داشت؛ لذا انتظار داریم رییس جمهور منتخب در سریع ترین زمان ممکن کمیته‌ای مشترک را با موضوع همین بیماری با حضور وزیر بهداشت تشکیل و موضوع را با حساسیت بسیار بالا دنبال کند تا پیش از استقرار کامل دولت تب دنگی به بحران تبدیل نشود.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر