پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | فرش‌های کاخ سعدآباد پیدا نشده است

معاون حقوقی ریاست جمهوری:

فرش‌های کاخ سعدآباد پیدا نشده است





فرش‌های کاخ سعدآباد پیدا نشده است

۲۳ خرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۵۷

معاون حقوقی ریاست جمهوری در حاشیه جلسه هیئت دولت اعلام کرد از ۴۸ تخته فرش سرقت شده کاخ سعدآباد هیچ فرشی پیدا نشده و تحویل ما داده نشده است.

به گزارش پیام ما، در حالی که روز سه‌شنبه، بیست و دوم خردادماه، سخنگوی قوه قضاییه درباره آخرین وضعیت پرونده سرقت فرش‌های کاخ سعدآباد گفته بود برخی از این فرش‌ها که مدعی بودند به سرقت رفته است در دستگاه‌های دولتی پیدا شدند، معاون حقوقی ریاست جمهوری اعلام کرد که این پرونده هنوز باز است.

به گزارش ایسنا، محمد دهقان در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: پرونده فرش‌های نفیس کاخ سعدآباد مفتوح است و رای صادر نشده است. قاضی به جدیت در حال پیگیری پرونده است. از ۴۸ تخته فرش سرقت شده هیچ فرشی پیدا نشده و تحویل ما داده نشده است. تقاضای ما این است که اگر فرشی پیدا شده است، آن را به ما تحویل بدهند تا به کاخ سعدآباد بدهیم.

معاون حقوقی رئیس جمهور در ادامه گفت: متهمان بازجویی شده‌اند و مهم برای ما بازگرداندن فرش‌هاست.

او در مورد رای دادگاه کانادایی درباره حادثه هواپیمای اوکراینی، عنوان کرد: دو دعوا دراین‌باره در دیوان بین‌المللی دادگستری و دیگری در ایکائو مطرح است. چهار کشور علیه ما شکایت کرده‌اند که کنوانسیون مونترال مبنای دعواست. رای دادگاه کانادا برای 21 خانواده از قربانیان رای خوبی است و قاضی رای عادلانه رای صادر کرده و قصور شرکت هواپیمای اوکراینی برایش ثابت شده و استدلال‌هایش قابل استفاده در دیوان بین‌المللی دادگستری است.

او افزود: هیچ سودی برای ایران نداشت که هواپیمایی که اتباع ما در آن حضور دارند را بزنیم و معلوم است اشتباهی انجام شده است. چند کشور شکایت کرده‌اند که این رای ممکن است بتواند به ما در اینکه موضوع سانحه هواپیما قصور بوده و هم شرکت هواپیمایی مرتکب قصور شده است، به ما کمک کند. از این رای کانادا استقبال می‌کنیم، زیرا این رای در اثبات اینکه که ایران مرتکب تقصیری نشده است، موثر باشد.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر