پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | جنایت در آخرین پناهگاه

دست‌کم ۵۰ تن در حملهٔ رژیم اسرائیل به پناهگاه آوارگان فلسطینی در رفح جان‌باختند

جنایت در آخرین پناهگاه





جنایت در آخرین پناهگاه

۷ خرداد ۱۴۰۳، ۲۱:۳۱

|پیام ما| حمله یکشنبه شب اسرائیل به پناهگاه بی‌خانمان‌ها انتقاد گستردهٔ افکار عمومی جهان را در پی داشته است. رژیم اسرائیل یکشنبه‌شب شمال غربی رفح را مورد حمله موشکی قرار داد. فاجعه به بار آمده آنقدر سهمگین است که هنوز آمار دقیقی از کشته شدگان و مجروحین در دست نیست. رسانه‌های مختلف کشته‌شدگان این حمله را بیش از ۵۰ نفر تخمین زده‌اند که زنده زنده سوخته‌اند و‌ اکثریت آنها را زن‌ها و کودکان تشکیل می‌دهند. به گزارش الجزیره، اسرائیل این حمله را پاسخی به حمله مدتی پیش حماس دانسته که منجر به کشته شدن دو تن از نیروهای نظامی این رژیم شده بود. مقامات رژیم اسرائیل اذعان کرده‌اند که از مشتعل شدن شعله این حمله و کشته شدن شهروندان غیر‌نظامی در خلال این حمله نیز آگاه بوده‌اند.

«تل السلطان» که مورد اصابت موشک‌های این رژیم قرار گرفته مکانی غیرنظامی و پناهگاه آوارگان فلسطینی بود. از سه هفته پیش تهدیدهای اسرائیل مبنی بر حمله به رفح شروع شده بود. با توجه به آمار منتشر شده سازمان ملل بیش از ۸۰۰ هزار نفر طی این مدت از رفح فرار کرده‌اند اما هنوز بسیاری از افراد خصوصا کودکان بیماری که نیاز دارند برای درمان به خارج از غزه برده شوند؛ در منطقه هستند. بنا به گزارش‌های رسیده، با تصاحب این شاهراه توسط نیروهای اسرائیلی، بیماران دیگر امیدی به زنده ماندن ندارند. دفتر رسانهٔ دولتی غزه اعلام کرد: «بیمارستان الاقصی دوباره با احتمال تعطیل شدن روبه‌روست با توجه به بسته شدن راه برای رسیدن سوخت به بیمارستان الاقصی احتمال قطع خدمات درمانی در تمامی دپارتمان‌های بیمارستان در چند ساعت آینده است.»

 

به گزارش الجزیره انگلیسی، یک جراح انگلیسی که به تازگی از منطقه تحت محاصره غزه بازگشته امکانات درمانی بیمارستان غزه را قرون وسطایی خواند و گفت اتفاقاتی که در۳۰۰ یا ۴۰۰ سال پیش در اروپا می‌افتاد الان در بیمارستان‌های غزه در حال حاضر اتفاق می‌افتد و مردم ترجیح می‌دهند از‌ هر‌درمانی استفاده کنند اما به بیمارستان نروند زیرا رفتن به بیمارستان فرقی با مردن ندارد. دولت فلسطین از‌ جامعه بین‌المللی خواست تا اسرائیل را برای رساندن حداقل ۵۰ هزار لیتر سوخت به بیمارستان الاقصی تحت فشار بگذارد تا بتواند به خدمات رسانی‌اش به بیماران و مجروحین برای حداقل ۱۰ روز‌ ادامه دهد.

 

 در همین حال وزارت بهداشت غزه از سازمان ملل درخواست پیگیری و توبیخ اسرائیل را داشته است، وزرا و روسای جمهور بسیاری از کشورهای اروپایی همچون فرانسه نیز این عمل اسرائیل و متعهد نماندن به تعهداتش را محکوم کرده و سازمان ملل نیز بیانیه ای برای توبیخ و جلوگیری از حملات محتمل بعدی اسرائیل منتشر کرده است. سخنگوی وزارت خارجه ایران هم در شبکه اجتماعی «ایکس» این حمله را محکوم و‌ از جامعه ملل درخواست کرد برخورد قاطعانه ای با اسرائیل داشته باشند. دبیر‌کل شورای پناهندگان نروژ نیز در ایکس این حمله اسرائیل به کمپ پناهندگان را عبور دوباره ‌از خط قرمز دانست و خواستار برخورد قاطعانه با آن شد.

 

 سخنگوی رژیم اسرائیل کشته شدن ۴۵ نفر در کمپ رفح را از آتش حملات هوایی اسرائیل محتمل دانست.اما شاهدان فلسطینی و آژانس حقیقت‌سنجی الجزیره حمله به کمپ تل السلطان را کاملا عمدی دانستند.

مدیر اجرایی یونیسف نیز گفت که از دیدن سوختن کودکان و خانواده‌ها در آتش حمله شوکه شده و خواست که به کشتار بی رحمانهٔ کودکان غزه پایان بدهند. حزب‌الله لبنان نیز‌‌ مدعی شد به تلافی حمله دیشب اسرائیل ۴ نقطه اسرائیل را مورد اصابت قرار ‌داده است. 

 

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر