پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | سازمان محیط زیست توان علمی خود را بالا ببرد

سید حسن خمینی:

سازمان محیط زیست توان علمی خود را بالا ببرد

اگر به محیط زیست توجه نشود، درحقیقت جامعه دارد ریشه‌های خودش را قطع می‌کند





سازمان محیط زیست توان علمی خود را بالا ببرد

۲۱ خرداد ۱۴۰۲، ۱:۵۷

تولیت آستان مقدس امام راحل با بیان اینکه همه باید زندگی را در حفظ طبیعت ببینند گفت: سازمان محیط زیست باید توان علمی خودش را بالا ببرد.
حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی دیروز در آئین تجلیل از محیطبانان نمونۀ کشوری با اشاره به اینکه داستان محیط زیست، داستان مرگ تدریجی یک زندگی و یک نسل است‌، عنوان کرد: اگر به محیط زیست توجه نشود، درحقیقت جامعه دارد ریشه‌های خودش را قطع می‌کند.
او افزود: ضعف‌های قانونی در برخی موارد وجود دارد اما اینکه پیوست‌های محیط زیستی برای طرح‌های عمرانی ایجادشده نکتۀ مثبتی بوده که گاهی نادیده گرفته شده است.
خمینی تأکید کرد: جا دارد مدیران تلاش‌ کنند که‌ هم حقوق محیطبانان را بالاتر ببرند، هم حق کشف را سریع‌تر و بیشتر بدهند و هم امکانات‌ حافظان محیط زیست حداقل با مخربان محیط زیست برابری کند. یادگار امام راحل بر لزوم به‌روزشدن تجهیزات محیطبانان تأکید کرد و گفت: باتوجه‌به به اهمیت شغل محیطبانی و شرایط اقلیمی زمین شایسته است که محیط‌بانان به خودروها و پهبادهای پیشرفته مجهز شوند. او اضافه کرد: محیط زیست قرار است به‌ زندگی بهتر کمک کند و نباید جلوی زندگی را بگیرد، باید همه زندگی‌ها را در حفظ طبیعت ببینید. به‌‌همین‌ جهت سازمان محیط زیست باید توان علمی خودش را بالا ببرد.
«جمشید محمدخانی»، فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست، هم در این آئین گفت: مدیریت محیط زیستی ۱۲ درصد کشور در مناطق چهارگانه با محیطبانان است؛ ۶۳۰ پاسگاه داریم، ۱۵۰ شهید حین خدمت تقدیم کرده‌ایم و ۳۷۰ جانباز محیط زیست با ساچمه در بدن هم‌اکنون در حال خدمت هستند.
او با بیان این آمار افزود: ۱۵ هزار پروندۀ شکارچیان غیرمجاز و پنج هزار و ۴۰۰ قبضه سلاح با درگیری تن‌به‌تن توسط محیطبانان ضبط شده است.
محبت‌خانی همچنین گفت: محیطبانان در مهار آتش‌سوزی و جلوگیری از آن هم تلاش می‌کنند و ۶ نفر از ۱۵۰ محیطبان ما در خاموش‌کردن آتش، جان خود را از دست دادند و ۳۰ جانباز هم در این زمینه داریم.
همچنین «علی سلاجقه»، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور، در این مراسم تأکید کرد: هیچ طرح عمرانی بدون پیوست محیط زیستی اجرا نمی‌شود.
او افزود: ما از اصول خود عدول نمی‌کنیم و رسالتی برعهده داریم و از کیان محیط زیست دفاع می‌کنیم. سلاجقه تغییر اقلیم را مهم شمرد و گفت: لایحۀ تغییر اقلیم با اینکه از لحاظ زمانی دیر شده است، اما آن را تقدیم دولت کرده‌ایم تا اجرایی شود؛ بدانید که پیکرۀ اجرایی کشور همراه محیط زیست است.
به گزارش ایرنا، در این آیین از مهدی طاهری فرمانده یگان قزوین، اکبر میرزا کریمی از تهران، حسن مرادقلی از سیستان و بلوچستان، علی اکبر ایمانی از استان مازندران، فرزند شهید میکائیل هاشمی، سیدسجاد حسینی از خوزستان، محمدهاشم احتشامی از بوشهر، پرویز شیردل شرفی از خراسان‌جنوبی و جانباز حسین قجر از گلستان قدردانی شد.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر