پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | حفظ ارزش‌های جوامع محلی مهم‌ترین نکته در طبیعت‌گردی است

جهانشاهی در همایش طبیعت‌گردی غرب کشور:

حفظ ارزش‌های جوامع محلی مهم‌ترین نکته در طبیعت‌گردی است

برنامه‌ریزی و مدیریت مقاصد گردشگری باید با توجه و درنظر گرفتن به ارزش‌های جوامع روستایی انجام شود





حفظ ارزش‌های جوامع محلی مهم‌ترین نکته در طبیعت‌گردی است

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۰:۰۰

به گزارش پیام ما از کردستان اولین همایش طبیعت‌گردی منطقه غرب کشور در شهرستان مریوان استان کردستان برگزار شد. همایش طبیعت‌گردی منطقه غرب کشور با محوریت کردستان – مریوان- هورامان در تاریخ 19 و20 اردیبهشت ماه برگزار شد.
این همایش که با حضور جمعی از مسئولین کشوری و استانی در حوزه ی گردشگری و میراث‌فرهنگی با حضور کارشناسان طبیعت‌گردی و گردشگری به میزبانی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان برگزار شد.
در این همایش که با محور تخصصی، آموزشی برگزار شد، ضمن پرداختن به مسائل مربوط به گردشگری در استان‌های غربی کشور به ویژه استان کردستان، به معرفی ظرفیت‌های غرب کشور نیز اشاره شد. دکتر محمد جهانشاهی معاون دفتر توسعه گردشگری داخلی در خلال این همایش ضمن تاکید بر گردشگری به‌عنوان یک معیشت مکمل در مناطق روستایی و اجرای طرح مدیریت مقاصد گردشگری، گفت: برنامه‌ریزی و مدیریت مقاصد گردشگری باید با توجه و درنظر گرفتن به ارزش‌های جوامع روستایی انجام شود.
وی یادآور شد:اکنون واجب‌تر از توسعه فیزیکی و زیرساختی در بسیاری مقاصد، نیازمند تمرکز بر برنامه‌های آموزش محور و اجرای پروژه‌های مدیریت مقصد و افزایش مشارکت هدفمند جامعه محلی در روند توسعه گردشگری هستیم.
در ادامه همایش، ناصح حسینی‌راد عضو تیم پرنده‌نگری دریاچه زریبار مریوان و کارشناس طبیعت‌گردی غرب کشور به جاذبه‌های گردشگری استان کردستان اشاره کرد و در مورد تنوع پرندگان در این منطقه گفت: سوء مدیریت در بسیاری از مناطق باعث از بین رفتن تنوع زیستی منطقه شده که در تالاب زریبار تا اندازه زیادی به این مهم توجه شده است.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر