پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | شهرداری با «من شهردارم» به اهدافش می‌رسد؟

من شهردارم

شهرداری با «من شهردارم» به اهدافش می‌رسد؟

هدف شهرداری از ایجاد این سامانه و کارهایی نظیر این موضوع چیست؟





شهرداری با «من شهردارم»  به اهدافش می‌رسد؟

۱۴ دی ۱۴۰۱، ۹:۱۲

باید ببینیم که هدف شهرداری از ایجاد این سامانه و کارهایی نظیر این موضوع چیست؟ احتمالا بیان می‌شود که شهرداری تهران می‌خواهد نقش مردم در اداره شهر را گسترش دهد. اما باید ببینیم که آیا ما با مردمی مواجهیم که اصلا نسبت به این طرح‌ها، دغدغه یا شناخت دارند؟ اینجاست که ما نیاز داریم تا با تشکل‌یابی شهروندان، دغدغه‌مندی آنها به موضوعات شهری را افزایش دهیم.

متاسفانه، روش انتخاب شده فعلی هم بیشتر به درد گروه‌هایی می‌خورد که توان بسیج برای اجرای پروژه‌های عمرانی دارند و می‌توانند با شماره تلفن‌های موبایل، اولویت یک سری پروژه را بالا بیاورند. احتمالا همانگونه که در دوره مدیریت شهری اسبق، نهاد شورایاری محل توزیع رانت بود و مشارکت شهروندی در آن به هیچ تبدیل شد، این سامانه هم مشارکت شهروندی را نادیده می‌گیرد.
باید توجه کنیم که در شهرداری تهران سامانه «تهران من» وجود دارد که رابط کاربری شهروندان با شهرداری تهران است اما سامانه جدید، به این سامانه متصل نشده است. اتصال این دو سامانه به هم، برای تشخیص هویت کاربران، محل زندگی و کار و موارد این چنینی موثرتر است، علی‌الخصوص که با این اطلاعات متصل به هم امکان فهم مطالبات شهری شهروندان و دسته‌بندی بر اساس ویژگی‌های اجتماعی و اقتصادی شهروندان، امکان‌پذیر است

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر