پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | حمایت از گربه‌سان ایرانی از دریچه هنر

درباره نمایشگاه عکس و طراحی «یوز ایرانی»:

حمایت از گربه‌سان ایرانی از دریچه هنر

وحید خدادادی: این نمایشگاه شامل 21 اثر از عکس‌های «کوشکی»، «دلبر» و «ایران» است





حمایت از گربه‌سان ایرانی از دریچه هنر

۱۷ آذر ۱۴۰۱، ۲:۰۵

نمایشگاه عکس و طراحی «یوز ایرانی» این روزها در نگارخانه سرو برپاست. «نمایشگاه در راستای حفاظت از حیات وحش و این گربه‌سان ایرانی بوده.» این را وحید خدادادی عکاس این نمایشگاه می‌گوید که پیشتر نیز تجربه فعالیت در نمایشگاه گروهی «پلاسکو» را داشته است. طراحی و نقاشی کار شده بر روی عکس‌ها را رامبد دبستانی بر عهده داشته که ترکیبی از عکس‌های این گونه حیات وحش ایرانی با نمادهای کاملا ایرانی است.
وحید خدادادی درباره هدف از برگزاری این نمایشگاه می‌گوید: «هدف ما حمایت از یوزپلنگ ایرانی بوده است. حتی اگر در این راستا اطلاع‌رسانی و اقناع مخاطب صورت بگیرد به نوعی که کوچکترین حرکتی هم انجام شود برای ما اهمیت دارد.»
او ادامه می‌دهد: «کار در حوزه فرهنگ و هنر زمان‌بر و دیربازده است. هدف ما این بود کسانی که علاقه‌مند هستند از نزدیک با این حوزه آشنا شوند. شاید با گوگل کردن هم بشود این کار را انجام داد اما می‌خواستیم کاری کنیم که مخاطب را جذب این حوزه کند. در واقع در شرایطی که زیاد به هنر پرداخته نمی‌شود، هدف ما این بوده مردم از زندگی روزمره فاصله بگیرند. همچنین برای ما مهم بود که سازمان محیط زیست و سازمان‌های تابع این نمایشگاه را رصد و حمایت کنند. چراکه اگر این اتفاق بیفتد درصد مشارکت در جامعه بالا می‌رود.»
خدادادی با اشاره به اینکه عکس‌های نمایشگاه از کوشکی، دلبر و ایران گرفته شده و شامل 21 اثر است، می‌گوید: «طی دو بازه زمانی از این سه یوزپلنگ عکاسی کردم. زمانی که مشغول عکاسی از کوشکی دلبر در اسارت بودم، تازه سال 96 «ایران» را از یک شکارچی گرفته و به پردیسان آورده بودند. اواخر سال 98 نیز مجدد از کوشکی و دلبر آثاری را ثبت کردم که در واقع آخرین عکس‌های ثبت شده از این دو یوزپلنگ متعلق به من است.»
رامبد دبستانی، طراح و نقاش نمایشگاه «یوز ایرانی» درباره نمادهای به‌کار برده شده می‌گوید: «ما از نمادهای ایرانی استفاده کردیم. نمادهایی مانند برج آزادی، حافظیه، سعدیه و گل نیلوفری تخت جمشید. حتی نمادهای اسطوره‌ای نیز مانند سیمرغ و ققنوس بر روی این آثار کار شده است. یک پرچم ایران هم پشت یکی از یوزها به عنوان نماد کشور ایران طراحی شده است.»
به نقل از ایرنا، در معرفی هنرمندان این نمایشگاه آمده است: وحید خدادادی متولد ۲۱ فروردین ۱۳۵۸ اهل تهران و تحصیلات ارشد علوم ارتباطات بوده است. او عکاس خبری و مستندسازی است که از سال ۱۳۸۴ تاکنون فعالیت دارد و عضو درجه یک انجمن عکاسان مطبوعاتی ایران و دبیر عکس خبرگزاری آنا از سال ۱۳۹۸ تا تیر ۱۴۰۱ است.
او همچنین رتبه دوم مجموعه عکس در جشنواره رسانه‌های شهری در ایران، دریافت لوح تقدیر به عنوان عکس منتخب در جشنواره «مداد قرمز» (زلزله کرمانشاه) و برپایی نمایشگاه گروهی پلاسکو (آب و آتش) توسط خانه عکاسان ایران را در کارنامه خود دارد.
رامبد دبستانی متولد ۱۳۵۵ دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی است. او دوره‌های رشته هنری از قبیل گرافیک، خطاطی، موسیقی، طراحی‌های تبلیغاتی، دوره فلسفه، آشنایی و کارکرد با قطعات کامپوزیت، دوره آشنایی با مواد و قطعات فایبرگلاس، دوره آشنایی با رنگ و آمیزش رنگ قطعات را گذرانده است.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:

، ،





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر