سایت خبری پیام ما آنلاین | برنده برنده‌ها برای رقابت جهانی رهسپار سازمان ملل می‌شود

جایزه انرژی گلوب ایران برگزار می‌شود

برنده برنده‌ها برای رقابت جهانی رهسپار سازمان ملل می‌شود





۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۰:۳۴

|پیام ما| مراسم اهدای جوایز انرژی گلوب ایران با حضور شخصیت‌های ملی و بین‌المللی در ۷ گروه آب، هوا، زمین، انرژی، جوانان، استارت آپ‌های پایدار و ساختمان های پایدار در تاریخ ۲۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در مرکز همایش‌های بین‌المللی جزیره کیش برگزار می شود.
به گزارش «پیام‌ما»، در این دوره از برگزاری این جایزه بین‌المللی پس از ارزیابی ۳۱۱ طرح و پروژه توسط هیات داوران مستقل ، ۲۲ طرح برتر در ۷ گروه نامزد شده اند و در این مراسم پروژه برنده هر گروه اعلام می‌شود. پس از انتخاب ۷ برنده، از طریق رای‌گیری در مراسم از حاضران و همچنین از شرکت کنندگان مجازی، برنده برندگان به عنوان پروژه نماینده ایران ، برای ارسال به رقابت جهانی که بیست و سومین مراسم آن در نوامبر ۲۰۲۲ در مقر سازمان ملل در وین برگزار می‌شود، ارسال می‌شود.
بنابر اعلام دفتر منطقه‌ای بنیاد جهانی انرژی در ایران، در این دوره علاوه بر پروژه‌های بزرگ توجه ویژه ایی به سمت کسب‌وکارها و استارت آپ‌های خرد و محلی و با دغدغه‌های اجتماعی سوق شده است تا امکان فرصت برابر برای کسب‌وکارهای خلاقانه همسو با توسعه پایدار فراهم شود. عضو کارگروه ملی کسب و کارهای پایدار دفتر منطقه‌ای بنیاد جهانی انرژی در ایران در مورد این جایزه می‌گوید: گروه کسب و کارهای پایدار بنیاد جهانی انرژی به دنبال شناسایی استارت‌آپ‌هایی در اقتصادهای در حال توسعه و نوظهور هستند که نوآوری‌هایی را توسعه می‌دهند که علاوه بر ایجاد فرصت‌های اقتصادی جدید یک یا چند هدف از اهداف ۱۷ گانه توسعه پایدار را مورد توجه قرار داده‌اند. ایجاد و توسعه پلتفرم‌هایی که بر پایه فن‌آوری‌های دیجیتال علاوه بر کسب درآمدهای اقتصادی، پیامدهای زیست محیطی و نابرابری‌های اجتماعی را کاهش می‌دهد، از مشخصه‌های استارت‌آپ‌های پایدار است.آمال موسوی ادامه می دهد: کاهش فقر، حذف گرسنگی، افزایش و بهبود کیفی سلامتی، بهبود کیفیت آموزش، برابری جنسیتی، دسترسی به آب پاک و بهداشتی، دسترسی به انرژی‌های پاک برای همه، کاهش نابرابری‌ها، شهرهای پایدار هوشمند، ایجاد سکونت‌گاه‌های ایمن و پایدار برای همه، تولید و مصرف مسئولانه، حفاظت، احیا و توسعه منابع طبیعی، تنوع زیستی و ایجاد مشارکت جهانی برای توسعه پایدار از اهدافی است که در کنار اهداف اقتصادی در استارت‌آپ‌های پایدار دنبال می‌شود.او اضافه می کند: بنابراین نتیجه و خروجی یک پروژه استارت‌آپ باید به گونه‌ای فرموله شود که بلند پروازانه و درعین‌حال قابل دستیابی و تایید باشد. معیارهای دیگری مانند جذابیت طرح در بین جامعه هدف، مقیاس‌پذیری در داخل و خارج از کشور، نوآور و مبتکرانه بودن، تکرارپذیری طرح و نهایتا استفاده از فن‌آوری دیجیتال است.پس از ارزیابی براساس این معیارها طرح‌های استارت‌آپی برگزیده در این بخش، به صندوق حمایت از کسب‌وکارهای بنیاد جهانی انرژی معرفی و وارد می‌شوند.
بنیاد جهانی انرژی به عنوان بزرگترین مرجع ارزیابی و حمایت‌کننده از طرح‌ها و پروژه های پایداری است که بیش از ۱۸۰ کشور عضو این بنیاد هستند. جایزه انرژی گلوب از سال ۲۰۰۰ تاکنون به‌طور سالانه از سوی این بنیاد و با مشارکت کشورهای عضو برگزار شده است.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

۲۲ استان کشور تا پایان هفته بارش برف و باران سنگین را تجربه می‌کنند

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

گزارش «پیام ما» از نشست بررسی کاربرد فناوری‌های نوین در صنایع خلاق

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

مسافران قطار مرگ

گروهی از زنان مکزیک جان خود را برای رساندن غذا به مهاجران به خطر می‌اندازند

مسافران قطار مرگ

چتر سیاه بر آسمان اهواز

دود نیشکرهای سوخته هوای خوزستان را آلوده کرد

چتر سیاه بر آسمان اهواز

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

کشمکش‌ بین ارگان‌های دولتی و تولیدکنندگان کمبود شیرخشک را تشدید کرد

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

موضع‌گیری دوگانه  دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

وزیر نیرو و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با معاون رئیس‌الوزرای طالبان دیدار کردند

موضع‌گیری دوگانه دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

میراث «غزه» زیر بمباران

فعالان جهانی هشدار می‌دهند

میراث «غزه» زیر بمباران

فصل انارچینی

پیگیری برای ثبت یک میراث ناملموس ادامه دارد

فصل انارچینی

توزیع قطره‌چکانی دارو‌های بیماران SMA

بیماران «آتروفی عضلانی نخاعی» معطل پاس‌کاری وزارت بهداشت برای تدوین پروتکل‌های توزیع دارو هستند

توزیع قطره‌چکانی دارو‌های بیماران SMA

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *