سایت خبری پیام ما آنلاین | دلایل مرگ پلنگ قائمشهر بررسی شود

دستور فوری استاندار مازندران

دلایل مرگ پلنگ قائمشهر بررسی شود





دلایل مرگ پلنگ قائمشهر بررسی شود

۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۰:۰۰

یک روز پس از مرگ پلنگ سرگردان قائمشهر با دو گلوله، استاندار مازندران به معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری ماموریت داد تا زوایای مختلف این ماجرا را با فوریت ظرف ۴۸ ساعت با تشکیل کارگروه مرتبط پیگیری کند.
بر اساس اعلام روابط عمومی استانداری مازندران محمود حسینی‌پور در دستور خود نوشته است: «هرچند تامین امنیت و جان مردم در پی ورود یک قلاده پلنگ به محیط عمومی شهر قائمشهر ضرورت داشت و متولیان امر باید از جان مردم حراست می‌کردند، اما باید به شیوه‌های صحیح و با استفاده از ابزارهای مدرن نسبت به زنده‌گیری این گونه کمیاب اقدام می‌شد.»
استاندار مازندران خطاب به روح‌الله سلگی عنوان کرد: «به جنابعالی ماموریت می‌دهم به فوریت ظرف ۴۸ ساعت آینده با تشکیل کارگروهی نسبت به بررسی زوایای مختلف این حادثه اقدام و گزارش نهایی را به اینجانب اعلام فرمایید. لازم است بررسی شود که چرا دستگاه‌های متولی به خصوص سازمان حفاظت محیط زیست استان با تاخیر چند ساعته نسبت به بیهوش کردن پلنگ سرگردان در شهر اقدام کرده و در نهایت نیز کوتاهی‌ها منجر به تلف شدن این حیوان شده است؟ باید ضمن برخورد با عوامل خاطی، با انجام اقدامات پیشگیرانه مانع تکرار چنین حوادث تلخ شد و همچنین بررسی شود یک قلاده پلنگ چگونه وارد شهر شده است؟»
این پلنگ که صبح‌ یکشنبه در قائمشهر دیده شده بود، پس از حمله به یک مامور نیروی انتظامی هدف اصابت گلوله قرار گرفت و به دلیل شدت جراحات وارد تلف شد. این وقایع پیش از رسیدن محیط زیست و انجام عملیات بیهوش‌سازی رخ داد. در همین ارتباط دیروز سهیل اولادزاد، فعال محیط زیست به «پیام ما» گفت: «در مازندران یک اسلحه بیهوشی بیشتر نداریم و دامپزشکی که برای مدیریت ماجرا آمد، از چمستان نور آمده بود که دو ساعت تا قائمشهر فاصله دارد.»
سمیه رفیعی، رییس فراکسیون محیط زیست مجلس نیز به ایسنا گفت: «چه توجیهی دارد که یک استان پهناور فقط یک تفنگ بیهوشی برای حیات وحش داشته باشد؟ چرا نباید این تفنگ‌ها در همه پاسگاه‌های محیط‌بانی باشد و دامپزشکان معتمد نیز در شهرستان‌ها آموزش ببینند تا در مواجهه با این گونه وقایع بتوان از کمک آنها استفاده کرد؟ متاسفانه وظیفه بخش‌های مختلف در مواجهه با این واقعه درست نبوده است.»

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:

، ،





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *