سایت خبری پیام ما آنلاین | جابه‌جایی درختان چیذر قانونی بود؟

جابه‌جایی درختان چیذر قانونی بود؟





جابه‌جایی درختان چیذر قانونی بود؟

۳۱ فروردین ۱۴۰۱، ۱۵:۰۰

در روزهای اخیر تصاویری از قطع درختان در منطقه یک تهران منتشر شد. شهرداری منطقه می‌گوید درختان جابه‌جا شدند و به پارک قیطریه منتقل شدند. موضوعی که به گفته یکی از اعضای شورای شهر تهران مجوز کمیسیون ماده ۷ را نداشت و به گفته یک عضو دیگر کج سلیقگی شهرداری بود.
در جلسه دیروز، شورای شهر تهران، امانی در تذکر پیش از دستور گفت: قطع درختی صورت نگرفته بلکه بنا به گفته‌ شهردار منطقه یک جابجایی صورت گرفته و آنطور که در تلویزیون هم مشاهده شد درختان با ریشه جابجا شدند که در پارک قیطریه نیز کاشته شده اند.
او با بیان این که بر اساس گفته‌ شهردار منطقه، این زمین متعلق به شهرداری تهران بوده و برای جلوگیری از تصرف یک سال و نیم قبل در آن نهال کاشته شده، ادامه داد: قرار است این زمین با تجمیع زمین مجاور تبدیل به پارکینگ امام زاده چیذر شود؛ اما اگر دقت داشته باشید دو هفته قبل ما به کار دانشگاه تهران مبنی بر جابجایی درختان اعتراض کردیم؛ چرا که معتقد بودیم جابجایی درختان آن هم در فصل رویش درختان خلاف ضوابط است و حالا این اتفاق برای شهرداری منطقه یک نیز رخ داده و جالب است که اگر قانونی بوده چرا در ساعت 2 بامداد و در نیمه شب این درخت‌ها جابجا شده است.
این عضو شورا با بیان این که پیشنهاد می‌شود در راستای تنویر افکار عمومی جابجایی درختان متوقف شده و بعد با ورود کمیسیون سلامت این مساله پیگیری شود و ببینیم که آیا این زمین بوستان بوده یا نه؟ سابقه کاشت درختان چگونه بوده و نظر مردم چیست؟ گفت: یک کج سلیقگی در این جابجایی رخ داده چرا که باید این جابجایی در فصل زمستان و در زمان خواب درختان رخ می‌داده، در غیر این صورت درختان خشک می‌شود.
مهدی عباسی، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی در توضیح به این موضوع که برای جابه‌جایی درختان باید پیشنهادی در کمیسیون ماده ۷ شهرداری مطرح شود گفت: من نماینده شورا در کمیسیون ماده ۷ هستم و اعلام می‌کنم که به هیچ وجه تقاضای جابجایی مطرح نشده است، این در حالی است که کمیسیون ماده ۷ متولی ارائه جابجایی درختان است و اگر هم این تقاضا در کمیسیون ماده ۷ مطرح می‌شد رای ما این بود که در فصل مناسب یعنی زمستان که درختان در خواب هستند جابجایی صورت گیرد و شهردار منطقه یا شهرداری اجازه ندارد خودسرانه برای جابجایی کاری انجام دهد و ما از شهرداری می‌خواهیم که به قانون احترام بگذارد.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *