پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | رژیم صهیونیستی علیه ایران سند جعل می‌کند

رئیس سازمان انرژی اتمی:

رژیم صهیونیستی علیه ایران سند جعل می‌کند





رژیم صهیونیستی علیه ایران سند جعل می‌کند

۱۸ فروردین ۱۴۰۱، ۰:۰۰

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: در مورد تشکیک ایجاد شده بین همکاری ایران و آژانس، ما اسنادی را 29 اسفند 1400 فرستادیم و احتمالا نمایندگان آن‌ها برای پاسخ به ایران بیایند.
به گزارش ایرنا، محمد اسلامی معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود ایران یکسری اسناد را در خصوص برخی امکان به آژانس ارائه کرده است و رسانه‌های غربی تلاش کردند در خصوص این اطلاعات همکاری تشکیک ایجاد کنند، گفت: رژیم صهیونیستی در حال تولید اسناد جعلی و عملیات خرابکاری و عملیات تروریستی است، جریانی وجود دارد که نه محکوم می‌شود و نه سرکوب و از آن استقبال هم می‌شود.
او ادامه داد: آن‌ها بازدیدهایی داشتند و در مدارک ادعایی خود در یکی از سایت‌ها به اورانیومی اشاره کردند که اصلا در ایران وجود نداشت. این‌ اقدامات عملیات‌های ایذایی رژیم صهیونیستی علیه ایران است و امیدواریم با توافقی که صورت گرفته است، موضوعات در مورد چهار مکان تا پایان سال برطرف شود. یکی از مکان‌هایی را که مطرح کردند تاکنون رفع ابهام شده است و سه مکان دیگر باید تا پایان خرداد بسته شود.
اسلامی گفت: آن‌ها می‌دانند که این موضوعات ادعایی بیش نیست و همه می‌دانند رژیم صهیونیستی به دنبال چه چیزی است. ما اسنادی را ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ فرستادیم و آن‌ها را بررسی کردند و احتمالا نمایندگان آژانس برای مرور مطالب و مرور پاسخ‌ها و جمع بندی به ایران بیایند و امیدواریم بدون نفوذ پذیری کار خود را به صورت کارشناسی و منطقی انجام دهند و گزارش را ارسال کنند.
او در پاسخ به اینکه آیا ایران مقداری از اورانیوم ۶۰ درصدش را در چارچوب مذاکرات وین نگه می‌دارد، گفت: بله. امروز مقدار مورد نظر اورانیوم ۶۰ درصدی به عنوان هدف تبدیل شده که حدودا دو و نیم کیلوست.
او همچنین درباره زمان تولید برق هسته‌ای گفت: نیروگاه بوشهر در حال حاضر هزار مگاوات برق تولید می‌کند، هم اکنون نزدیک ۵۲ میلیارد کیلووات برق به شبکه برق کشور و مصرف نیروگاه تزریق شده است و گام دوم احداث دو واحد هزار مگاواتی مجزاست که در دست ساخت است و امیدواریم با تمهیدات مالی این دو پروژه سرعت بگیرد. گام جدید ما ده هزار مگاوات جدید خواهد بود.
اسلامی در پاسخ به سوالی در مورد مذاکرات وین گفت: مذاکرات توسط تیم ایران انجام شده است و مراحل خودش را طی می‌کند. مساله مهم اراده ایران است که اعتمادسازی کند ولی هیچ موقع حرف زور را نمی‌پذیرد.
رئیس سازمان انرژی اتمی همچنین در مورد کمبود آب افزود: به دنبال توافق با وزارت نیرو هستیم تا بتوانیم یک ظرفیت آب شیرین کن ۷۰ هزار مترمکعب ایجاد کنیم.
اسلامی در پاسخ به این سوال که تحریم‌های آمریکا علیه روسیه بر همکاری ما با این کشور تاثیر می‌گذارد، ادامه داد: روسیه اعلام کرد که یک نامه‌ای از وزارت خارجه آمریکا دریافت کرده است و نگرانی برای تضمین را بیش از این دنبال نمی‌کند.
رئیس سازمان انرژی اتمی همچنین در مورد مذاکرات با روس اتم برای تبادل مواد هسته‌ای در صورت توافق احتمالی در وین تاکید کرد: این مذاکرات نوعی آماده‌سازی است، مذاکرات با روس اتم بیشتر فنی است و درباره مقدار و چگونگی ‌حمل‌ مواد و مابه ازایی که باید دریافت کنیم انجام می‌شود و این مذاکرات همچنان ادامه دارد.
رونمایی از دستاوردهای جدید
رئیس سازمان انرژی اتمی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به انتخاب شعار سال، گفت: اقتصاد ما نیازمند به دانش و فناوری است، تولیداتی که ریشه در نگاه به کمیت و کیفیت بر پایه دانش داشته باشد، تولید محصولات با کیفیت و دوام متناسب با ذائقه مصرف کننده مدنظر است.
اسلامی گفت: در این راستا مواردی که رونمایی می‌شود سند جامع راهبردی توسعه انرژی اتمی است که تا افق ۱۴۲۰ نشان می‌دهد سازمان سیاست‌ها و راهبردهایش چیست. بخش دوم مسیری است که در گذشته نیز طی شده است. تاکنون ده‌ها فناوری بزرگ و کوچک در دستاوردهای سالیانه بوده است، ۲۵ دستاورد بوده که ۲۳ مورد را ارائه کردیم.او با بیان اینکه ۹ دستاورد جدید در ۲۰ فروردین رونمایی می‌شود گفت: که این ۹ دستاورد، سه دستاورد در حوزه رادیو دارو در بخش تشخیصی و درمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که وارد تست‌های بالینی شده است، ۲ دستاورد در حوزه پلاسما است که برای اولین بار کشور از فناوری پلاسمای سرد استفاده می‌کند که پلاسما تراپی برای درمان سرطان شیوه‌ای بدون آسیب و موثر است که در یک دوره زمانی با تجویز پزشکان استفاده می‌شود این فناوری در خدمت مردم قرار می‌گیرد فاز آزمایشگاهی را طی کردیم و از این به بعد وارد آزمایش‌های بالینی می‌شود. او افزود: در بحث پلاسما بحث سم‌زدایی با تکنولوژی پلاسماست که برای محصولاتی مثل پسته که آفت‌هایی که رایج است و باعث شده در بازارهای جهانی به محصولات ایرانی آسیب وارد کند، رونمایی می‌شود.
به گفته اسلامی چهار دستاورد دیگر در حوزه صنعتی برای قطعات تک و پیچیده است که به کمک لیزر انجام می‌شود و سه دستاورد دیگر در حوزه سیستم‌های کنترلی و عکسبرداری که در حوزه صنعتی و در حوزه انرژی اتمی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر