سایت خبری پیام ما آنلاین | نگران تنش آبی در خوزستان هستیم

نگران تنش آبی در خوزستان هستیم





نگران تنش آبی در خوزستان هستیم

۱۶ فروردین ۱۴۰۱، ۰:۰۰

مجتبی یوسفی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت:سال گذشته تنش آبی در خوزستان باعث ضرر مالی و جانی برای مردم خوزستان شد و این در حالی است که از سال گذشته تاکنون هیچ اقدامی در حوزه اجرا برای اصلاح برخی مسائل مرتبط با بحث تامین آب کشاورزی در خوزستان، انجام نشده است.
او در توضیح این انتقاد خود با بیان اینکه نگران این مساله و تنش آبی در خوزستان هستیم، عنوان کرد:مسئولان کشوری باید در اسرع وقت اقداماتی را برای حل این مسائل انجام دهند تا مشکلات کشاورزان و مردم خوزستان کاهش یابد.
یوسفی ادامه داد: بخش قابل توجهی از آب پشت سدهای خوزستان برای تولید ۷هزار و ۵۰۰ مگاوات برق توسط نیروگاه‌های برق آبی نگه داشته می‌شود و در زمانی رهاسازی می‌شود که دیگر به کار کشاورزان نمی‌آید.
او همچنین در توضیح وضعیت استفاده از آب پشت سدها برای تولید برق عمومی کشور افزود:این مساله یک کلاه بسیار بزرگ است که در دولت‌های مختلف بر سر مردم خوزستان گذاشته شده و به اسم مردم خوزستان آب پشت سدها نگه داشته می‌شود اما در اصل این آب برای تولید برق و کنترل شرایط پایدار برق در استان و کشور است.
نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: این مساله در حالی اتفاق می‌افتد که اگر در خوزستان نیروگاه‌های حرارتی و سیکل ترکیبی وجود داشت دیگر نیاز به نگهداری حجم بالایی از آب در پشت سدها نبود.
یوسفی با بیان اینکه در سال‌های اخیر کشاورزان با سختی حق‌آبه موردنیاز کشت را تامین می‌کنند و معیشتشان را می‌گذرانند، تصریح کرد:باید پروژه‌های احداث نیروگاه‌های حرارتی و سیکل ترکیبی در خوزستان مثل دیگر استان‌ها مورد توجه قرار گیرد و به سرعت اجرایی شود تا بتوان از آب خوزستان برای مصارفی از جمله کشاورزی و حل مشکلات تنش آبی استفاده کرد.
او ادامه داد:نیروگاه‌هایی که قرار بوده در خوزستان اجرایی شوند، باید هرچه سریع‌تر توسط دولت ساخته شوند تا علاوه بر حل مشکل افت ولتاژ در خوزستان، شاهد استفاده از آب پشت سدها برای حل مشکلات آبی خوزستان باشیم.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *