پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | مرکز لرزه‌نگاری دانشگاه تهران 200 اصله درخت قطع کرده است

عضو شورای شهر تهران تذکر داد

مرکز لرزه‌نگاری دانشگاه تهران 200 اصله درخت قطع کرده است





۱۵ فروردین ۱۴۰۱، ۰:۰۰

جوانی، شهردار منطقه سه شهرداری تهران: در حال حاضر کار متوقف است اما امکان فعالیت مجدد برای جابجایی ۲۰۰ اصله درخت وجود دارد
یک عضو شورای اسلامی شهر تهران نسبت به قطع ۲۰۰ اصله درخت توسط مرکز زلزله‌نگاری دانشگاه تهران انتقاد کرد و گفت: در حالی این اتفاق افتاده که آرم علم و دانش بر سر در این مرکز حک شده است.
به گزارش روزنامه «پیام‌ما»، ناصر امانی در جریان پنجاه‌ و پنجمین جلسه شورای شهر تهران گفت: متاسفم که اولین تذکر خود در سال جدید باید به موضوع قطع ۲۰۰ اصله درخت را توسط یکی از دستگاه‌های رسمی مطرح کنم. در ۱۰ فروردین ماه سال جاری گزارشی از قطع ۲۰۰ اصله درخت توسط یک دستگاه رسمی مستقر در خیابان خوارزمی (مرکز زلزله‌نگاری دانشگاه تهران) مطرح شد و این کار در آستانه روز طبیعت یک دهن‌کجی و تخریب محیط زیست به واسطه یک مرکزی است که آرم علم و دانش بر سر در آن حک شده است و این اقدام به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست.
امانی با بیان اینکه متأسفانه وضعیت درختان در تهران بحرانی است، افزود: از شهروندان تهرانی درخواست می‌شود که در صورت مواجهه با چنین مواردی آنها را از طریق سامانه ۱۳۷ و ۱۸۸۸ اطلاع دهند و شهرداری نیز سریعاً به این موارد ورود جدی داشته باشد.
حمید جوانی، شهردار منطقه 3 نیز درباره ماجرای قطع ۲۰۰ اصله درخت توسط یک نهاد رسمی به روابط عمومی شهرداری تهران توضیحاتی داده است. او گفت: یک هفته پیش از اتمام سال ۱۴۰۰، مرکز ژئوفیزیک دانشگاه تهران واقع در بزرگراه همت تقاطع بزرگراه چمران، نسبت به جابجایی چند اصله درخت با بن ۱۵ تا ۴۵ اقدام کرد؛ به محض اطلاع نیروهای شهرداری منطقه ۳ مانع این کار شدند و جابجایی درخت‌ها را متوقف کردند.
شهردار منطقه ۳ در ادامه اضافه کرد: توجیه مرکز ژئوفیزیک دانشگاه تهران این بود که درخت‌ها را از آن نقطه جابجا می‌کنند اما همزمان با جابجایی دو هزار نهال جدید می‌کارند.
او با بیان اینکه کاشت نهال جدید توجیهی برای اینکه نهال‌های قدیمی را جابجا کنند، نیست، گفت: متاسفانه مجدداً در ۲۹ اسفند ۱۴۰۰، این مرکز با ۶۰ نفر نیروی انسانی به همراه لودر و کامیون از مسیر دیگری ورود کردند تا جابجایی درخت‌ها صورت گیرد. اما دوباره نیروهای شهرداری به همراه شهربان و نیروی انتظامی جلوی آن‌ها را گرفتند و با دستور قضایی نسبت به توقف کار اقدام شد.
جوانی ضمن اشاره به سومین مرتبه مداخله مرکز برای جابجایی ۲۰۰ اصله درخت، بیان کرد: مجدد پس از گذشت چند روز در ایام تعطیلات نوروزی ۱۲ فروردین ۱۴۰۱، نیروهای مرکز ژئوفیزیک دانشگاه تهران برای بار سوم با بیل مکانیکی وارد مجموعه شد. نیروهای منطقه ۳ مجبور شدند که با نیوجرسی خروجی‌های مرکز ژئوفیزیک را مسدود کنند تا بیل مکانیکی و لودر امکان خروج نداشته باشد.
شهردار منطقه ۳ در ادامه عنوان کرد: مرکز ژئوفیزیک قصد دارد که آن قسمت را به عنوان مجموعه گردشگری-تفریحی برای استفاده عموم بسازد؛ به همین دلیل می‌خواهند نسبت به ایجاد مسیر و جابجایی ۲۰۰ اصله درخت اقدام کنند.
او با تأکید بر اینکه در حال حاضر جلوی این کار گرفته شده است، افزود: نیروهای مرکز ژئوفیزیک با نیروهای شهرداری منطقه ۳ برخورد فیزیکی داشته‌اند این کار نیاز به تعیین تکلیف دارد چرا که مجموعه محصور است و ورود نیروهای شهرداری را صورتجلسه کردند و نیاز به حکم قضایی است. در حال حاضر کار متوقف است اما امکان فعالیت مجدد برای جابه‌جایی ۲۰۰ اصله درخت وجود دارد.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *