پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | 80 درصد مصوبات قرارگاه اجتماعی اجرایی شد

80 درصد مصوبات قرارگاه اجتماعی اجرایی شد

زاکانی: ساماندهی کودکان کار در اولویت است





80 درصد مصوبات قرارگاه اجتماعی اجرایی شد

۲۶ اسفند ۱۴۰۰، ۰:۰۹

 

شهردار تهران از جمع‌آوری هزار و ۵۰۰ معتاد متجاهر از سطح شهر تهران خبر داد.
به گزارش ایرنا، علیرضا زاکانی درباره ساماندهی معتادان متجاهر گفت: از چهار ماه پیش قرارگاه اجتماعی را راه‌اندازی کردیم که در آن عملا با همه دستگاه‌ها از جمله استانداری، ناجا، سپاه و بسیج، بهزیستی، کمیته امداد، دادستانی و دانشگاه‌های علوم پزشکی بصورت منظم هر هفته جلسه‌ای تشکیل دادیم. به طوری که در مناطق ۲، ۴، ۵، ۱۲، ۱۵، ۱۶ و ۱۹ قرارگاه تشکیل شد، نتایج این قرارگاه این بود که از حدود ۱۰ هزار و ۵۰۰ معتاد متجاهر جمع‌آوری شده، حدود ۶هزار و ۳۰۰ نفر به مراکز ماده ۱۶ منتقل شدند.
به گفته زاکانی، ۳۰۰ خانه هم به عنوان پلاک قرمز شناسایی شد که بالغ بر ۲۰۰ خانه پلمب شد، کار بزرگی صورت گرفت و بالغ بر ۲۰۰ مصوبه در جلسات ابلاغ شد که بالای ۸۰ درصد آنها اجرایی شده است.
او تاکید کرد: در ادامه باید برای معتادان بالای ۶۵ ساله‌ها و زیر ۱۸ ساله‌ها و بانوان الگوهای خاصی دنبال شود که هفته پیش مجوزهایی صادر کردند، اگر این موارد عملیاتی شود، یک هزار و ۵۰۰ نفر دیگر از معتادان نیز جمع آوری می شوند، امیدواریم در ماه‌های آینده بتوانیم پرونده این پدیده بسیار زشت را در شهر ببندیم، البته این پایان ماجرا نخواهد بود و باید برای هر فرد چهار تا پنج سال پیگیری‌ها انجام شود؛ یعنی ضمن شناسایی و سم زدایی، بازسازی شخصیتی آنها انجام شده و با خانواده‌های خود مرتبط شوند، ضمن اینکه با مهارت آموزی و اشتغال آنها را به جامه برگردانیم، ما وظیفه داریم این افراد را جزو خانواده خود بدانیم.
شهردار تهران گفت: کودکان خیابانی و متکدیان، مرحله بعدی این اقدامات خواهد بود، برای کارآمدی این کودکان جاهای بزرگی در نظر گرفته شده از جمله اینکه ۱۰ هزار متر سوله آماده می شود تا بتوانیم چهره شهر را تغییر دهیم، دره فرحزاد نیز در مسیری قرار گرفته که تبدیل به یک بوستان و بخش سوم بوستان نهج البلاغه شود.
او در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اگر شهر، شهروند و مدیریت شهری را سه جزء ماجرا بدانیم، مردم و شهروندان محور اصلی ماجرا هستند.
زاکانی با پرداختن به اهمیت مسکن در کاهش هزینه زندگی شهروندان بیان کرد: سال ۹۰ تا ۹۱ به صورت میانگین بالغ بر ۳۰ هزار پروانه صادر می شد اما امسال چهار هزار و ۵۰۰ پروانه صادر و میزان آن به یک هفتم رسیده، ما با تاسیس یک قرارگاه جهادی ۱۸۰ هزار واحد یعنی ۶ برابر میزان ساخت امسال را هدف گذاری کردیم، البته در این مسیری که دنبال می کنیم در طرح جهش مسکن برای شهرداری ها وظیفه ای دیده نشده، اما ما با وزارت راه و شهرسازی تفاهم کردیم که در بافت فرسوده و زمین‌های ذخیره شهری لکه گذاری هایی برای ساخت ۱۸۰ هزار واحد انجام دهیم.
زاکانی با بیان اینکه یک فرد در شرایط فعلی ۶۵ درصد از حقوق خود را باید برای اجاره نشینی هزینه کند گفت: خرید خانه نیز با شرایط فعلی ۶۹ تا ۷۰ سال برای یک فرد طول می کشد، از این جهت اثرگذاری در موضوع مسکن را دنبال می‌کنیم، روز گذشته ۳هزار واحد کلنگ زنی شد و با طی این مسیر سال آینده سال گره گشایی از مسکن خواهد بود.
او درباره چگونگی خانه‌دارشدن شهروندان اظهار کرد: عده‌ای ثبت نام می کنند و در کنار آن کسانی که در بافت فرسوده حضور دارند با نوسازی به یک محیط امنی که از زیبایی‌های بصری و استحکام برخوردار است دست پیدا می کنند، در واقع بخش زیادی از افراد، شهروندانی هستند که منزل مسکونی آنها در بافت فرسوده بوده و از آنها تحویل گرفته شده و به آنها خانه نو تحویل داده می‌شود.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر