پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | لزوم شفاف‌سازی گزارش سفرهای خارجی مدیران شهری

اعضای شورای شهر تهران در واکنش به سفر شهردار به دوشنبه خواستار شدند

لزوم شفاف‌سازی گزارش سفرهای خارجی مدیران شهری





لزوم شفاف‌سازی گزارش سفرهای خارجی مدیران شهری

۲۳ اسفند ۱۴۰۰، ۰:۰۰

پیام ما- علیرضا زاکانی، شهردار تهران و تعدادی از معاونانش هفته گذشته سفری به دوشنبه پایتخت تاجیکستان برای شرکت در ششمین اجلاس عمومی شهرداران آسیایی داشتند. سفری که اعضای شورای شهر تهران می‌گویند باید دستاوردهایش مشخص و چرایی حضور همه افراد حاضر در آن روشن شود. اعضای پارلمان شهری تهران دیروز، ۲۲ اسفند در تذکرات جداگانه‌ای به این موضوع واکنش نشان دادند.
حبیب کاشانی، خزانه دار شورا خواستار گزارش سفرهای خارجی مدیران به شورا شد و در تذکری گفت: هفته گذشته هنگام سفر به نجف چند تن از همکاران به نمایشگاه اکسپو دبی می‌رفتند فارغ از اینکه این کار با پول شخصی یا غیر شخصی بوده، کمیته‌ای در داخل شهرداری وجود دارد ویژه سفرهای خارجی که در آن دو عضو شورا نیز حضور دارند. لذا درخواست می کنم که این کمیته که مسئول این کار است در مورد اعزام ها و سفرهای خارجی گزارشی ارائه دهد و به سوالات مطرح شده پاسخ داده شود.
مهدی اقراریان، عضو شورای شهر تهران در جلسه علنی شورا در تذکر دیگری خواستار شفاف‌سازی درباره چرایی حضور تعداد مسافران در سفر دوشنبه شهردار تهران شد و گفت: قطعا چنین سفرهایی در راستای دیپلماسی شهری آورده خوبی به همراه خواهد داشت اما سوالی که مطرح است اینکه چه تعدادی در این سفر آقای زاکانی را همراهی کردند و چه ضرورتی داشته که این تعداد در این سفر حاضر شوند؟ و در همین ارتباط درخواست می‌شود که در اسرع وقت شهردار تهران گزارشی از سفر خود به دوشنبه پایتخت تاجیکستان به شورا ارائه دهد.
او به سفر یکی از مدیرکل‌های شهرداری تهران به دبی اشاره کرد و تاکید کرد: البته با پیگیری‌هایی که انجام دادم مشخص شد که این فرد با هزینه شخصی به دبی سفر کرده است اما در آن سفر نیز چند تن از همکاران ما در شهرداری در این سفر بوده‌اند و در واقع در این شرایط اقتصادی و معیشتی باید یک حساسیت ویژه‌ای در خصوص سفر مدیران شهری ایجاد شود.
در پایان جلسه نیز، مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران درباره سفر زاکانی به دوشنبه تاکید کرد: نامه‌ای نوشته بودند که اجازه بگیرند ما دیشب این نامه را پیدا کردیم اما سیستم خراب شده بود و این نامه نیامده بود و دیروز نامه را دستی آوردند و دیگر فایده نداشت. نامه دیر رسیده شفاهی گفتند اما اینکه نامه کتبی ارسال شود و اجازه گرفته شود نامه در تاریخ ۲۲ اسفند نوشته شده اما در سایت شورا عنوانش آمده است. دوستان اطلاع داشتند اما این اطلاع رسمی نبوده. هر شهرداری هر جا که می‌رود باید طبق قانون با اطلاع و موافقت شورا صورت بگیرد.
زاکانی و تیمش در حالی از دوشنبه بازگشتند که اطلاعات سفرشان در بخش سفرهای خارجی کارکنان شهرداری تهران در سامانه شفافیت نیز منتشر نشده است، نه تنها سفر زاکانی بلکه اطلاعاتی از سفر مجتبی شفیعی، معاون حمل و نقل شهردار تهران که مدتی پیش به نمایندگی از شهردار تهران در اجلاس یو‌سی‌ال‌جی به بارسلون رفته بود نیز در سامانه شفافیت موجود و در دسترس نیست.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *