پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | سامانه شفافیت از اواخر فروردین فعال می‌شود

نورصالحی، رئیس شورای شهر اصفهان:

سامانه شفافیت از اواخر فروردین فعال می‌شود

۱۵ نفر از پرسنل شهرداری به دلیل تخلف برکنار شدند





سامانه شفافیت از اواخر فروردین فعال می‌شود

۱۹ اسفند ۱۴۰۰، ۰:۰۰

شفافیت، مهم‌ترین موضوعی بود که مدیریت شهری اصفهان را امسال سر زبان رسانه‌ها انداخت. پارلمان شهری اصفهان وعده کرده بود که سامانه‌ای جامع راه‌اندازی می‌کند تا شهروندان بتوانند علاوه بر تخلفات به اطلاعات مدیران و پروژه‌ها و حتی مناقصات دسترسی داشته باشند. بودجه محیط زیستی و برقی کردن تاکسی و اتوبوس برای کاهش آلودگی هوایی که این روزها اصفهان را به یکی از آلوده‌ترین شهرهای ایران تبدیل کرده است هم از دیگر موضوعات مهم مدیریت شهری اصفهان در سال جاری بود. دیروز، محمد نورصالحی، رئیس شورای شهر اصفهان در نشست خبری پایان سال از اقدامات و در عین حال کوتاهی‌های مدیریت شهری در ۷ ماه گذشته گفت. او در این نشست که مشروح آن در ادامه می‌آید، اعلام کرد که سامانه شفافیت فروردین‌ماه در دسترس عموم قرار می‌گیرد.

محمد نورصالحی، رئیس شورای شهر اصفهان در نشست خبری دیروز، ۱۸ اسفند‌ماه با تاکید بر اینکه در بودجه شهرداری سال آینده، تکمیل پروژه‌های عمرانی شاخص به طور ویژه دیده شده است، گفت: بودجه خط دو مترو و سالن اجلاس، برای سرعت در اجرای آنها، افزایش یافت.
به گزارش خبرگزاری ایمنا، رسانه وابسته به مدیریت شهری اصفهان، رئیس شورای شهر اصفهان با اشاره به اینکه بودجه ۱۴۰۱ نسبت به بودجه امسال ۴۱ درصد رشد داشته است، گفت: مناطق شهر به لحاظ کالبدی، خدماتی، فرهنگی و اجتماعی بسیار با هم فاصله دارند که در کوتاه مدت رفع نمی‌شود، البته باید بدانیم اینکه مناطق مشابه هم بشوند، ممکن است امکان‌پذیر نباشد، اما در تلاش هستیم تا محلات را به شرایط آرمانی برسانیم.
او با بیان اینکه ۲۰۰ محله در شهر وجود دارد که رسیدگی به ۹۰ محله توجه ویژه می‌خواهد، افزود: در این راستا بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده در سال آینده ۳۰ محله به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفته به طوری که یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان در بودجه ۱۴۰۱ محلات دیده شده است، همچنین میز محلات نیز در شهرداری ایجاد شده است تا نیازسنجی از مردم انجام شود.
رئیس پارلمان شهری اصفهان در ادامه از ورود نخستین اتوبوس برقی به شهر در راستای کاهش آلودگی هوای شهر اصفهان خبر داد و گفت: امیدواریم با توجه به وضعیت آلودگی هوای شهر اصفهان حرکت اتوبوس‌های برقی در شهر اصفهان توسعه یابد
او افزود: تولیدکنندگان داخلی نیز ساخت اتوبوس‌های برقی را آغاز کرده‌اند، در این راستا با مشارکت سرمایه گذار و شهرداری خطوط اتوبوس برقی در شهر ایجاد می‌شود.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: با توجه به قولی که داده شده از سوی تولیدکنندگان و ورود بیش از ۳۰ هزار خودرو برقی به بازار بتوانیم تاکسی‌های شهر را نیز برقی کنیم.
او با بیان اینکه تا شهریور سال آینده، ۱۴ ایستگاه شارژ برقی خودروهای هیبریدی احداث می‌شود، تاکید کرد: برای بازسازی اتوبوس‌های فعلی و خرید اتوبوس برقی در بودجه ۵۰۰ میلیارد تومان دیده شده است.
نورصالحی مهم‌ترین پروژه محیط زیستی شهرداری اصفهان را رینگ چهارم حلقه ترافیکی شهر دانست و گفت: برای رینگ چهارم حلقه ترافیکی شهر نیز در سال آینده ۸۰۰ میلیارد تومان و برای خط دوم مترو که تاکنون ۴۵ درصد پیشرفت داشته، یک میلیارد و سیصد میلیون تومان اعتبار دیده شده است.
دلیل عمده آلودگی هوای اصفهان صنایع است
شهر اصفهان از ابتدای خرداد امسال تاکنون تنها دو روز هوای پاک داشته است و این آمار شهر زاینده رود را به یکی از آلوده‌ترین شهرهای ایران تبدیل کرده است. نورصالحی در ادامه این نشست درباره علل آلودگی هوای شهر اصفهان نیز گفت: اینکه درصد آلایندگی خودروها و صنایع چند به چند است اختلاف وجود دارد اما با توجه به کار علمی انجام شده دلیل عمده آلاینده‌ها صنایع است، بنابراین معتقدیم صنایع دیگر نباید توسعه یابند و البته شهر نیز متقابلاً به دنبال توسعه نباشد چون جمعیت و افزایش آن نیز افزایش آلاینده‌ها را به دنبال دارد. او درباره مازوت‌سوزی که چندی پیش در اصفهان اتفاق افتاده بود نیز گفت: هر چند با حکم قضایی پلمپ یکی از مشعل‌های مازوت سوز باز شد اما همه مقامات استان و شهر متفق‌القول هستند که این کار انجام نشود، اما خوب این کار فرااستانی بود.
او در ادامه ضمن اینکه اصفهان باید به دنبال کاهش آلودگی هوا باشد، تاکید کرد: باید در حالی که اشتغال را حفظ می‌کنیم به دنبال کاهش آلودگی هوا هم باشیم که یکی از صنایع پاک گردشگری است در این حوزه نیاز به زرق و برق خاص نداریم، زیرا با آثار میراثی ارزشمندی که در اصفهان وجود دارد، ظرفیت جذب گردشگر مهیاست، ورود گردشگر خارجی به دلیل تحریم‌ها و شیوه کرونا کاهش یافته است، بنابراین باید گردشگر داخلی را تقویت کنیم.
نورصالحی در خصوص وضعیت زاینده‌رود و بحران کم آبی گفت: شورای ششم پیگیر موضوع آب است و در این زمینه مطالبات جدی داریم، با توجه به اینکه نماینده مردم اصفهان هستیم می‌توانیم صدای خودمان را بلند کنیم و خوشبختانه در بیشتر جلساتی که با موضوع آب در استان و کشور برگزار می‌شود، حضور داریم.
۱۵ نفر به دلیل فساد برکنار شدند
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص فعالیت مدیریت شهری برای مبارزه با فساد، اظهار کرد: اگر حساسیت بر روی برخورد با فساد وجود داشته باشد، سیستم نیز فعالیت خود را بر اساس آن تنظیم می‌کند، متأسفانه قبل این حساسیت‌ها کارچاق‌کنی رواج یافته بود، البته شورای شهر دوره قبل نیز به آن انتقاد داشت و سفارش کردند که جدی پای این کار بایستیم در این راستا و با پیگیری انجام شده نزدیک به ۱۵ نفر به دلیل تخلفات برکنار شدند، چه در داخل و چه خارج شهرداری و این در حالی است که فعالیت ۹۹ درصد پرسنل صحیح و سالم است، اما آن دو درصد متخلف آبروی دیگران را هم تحت تأثیر قرار می‌دهند.
او گفت: هر پدیده منفی را نمی‌توان یک شبه برطرف کرد اما این حساسیت بر پیگیری و کاهش تخلفات وجود دارد.
سامانه سوت‌زنی در شورای شهر فعالیت خود را آغاز کرد
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه با اشاره به طرح شفافیت، اظهار کرد: طرح شفافیت از اول بهمن با فعالیت کمیته سلامت اداری عملیاتی شد، همچنین سامانه سوت‌زنی نیز در شورا فعالیت خود را آغاز کرد، بنابراین هر گونه تخلف را می‌توان در آن برای بررسی ثبت کرد، اما سامانه شفافیت به دلیل اینکه هنوز اطلاعات آن تکمیل نشده از اواخر فروردین‌ماه فعال می‌شود.
او ادامه داد: جلسات شورای شهر به صورت زنده پخش می‌شود و در دسترس عموم است، اما اگر اصحاب رسانه تمایل به حضور در جلسات را دارند با توجه به شرایط کرونایی می‌توان ترتیبی اتخاذ داد تا به صورت محدود هر بار حضور داشته باشند.
نورصالحی تصریح کرد: اینکه چند شهر میزان حقوق همه کارکنان خود را روی سایت بارگذاری کرده‌اند مورد اعتراض کارکنان قرار گرفته است، چون معتقدند هر فرد حقوقی دارد و باید اسرار شخصی آنها تا جایی که قانون اشاره کرده مورد توجه قرار گیرد، البته بحث حقوق‌های غیرمتعارف و نجومی غیر از این موضوع است.
نورصالحی از تصمیم مدیریت شهری برای خرید ناوگان حمل‌و‌نقل جدید برای شهر اصفهان نیز خبر داد و گفت: میانگین سن ناوگان اتوبوسرانی اصفهان در گذشته چهار سال بود که این عدد به ۱۰ سال رسیده این در حالی است که عمر مفید اتوبوس‌ها همین ۱۰ سال ذکر شده، بنابراین باید ناوگان جدید جایگزین آن شود از این رو تصمیم به خرید ناوگان جدید داریم.او با بیان اینکه در گذشته با ۵۶۰ میلیون می‌شد یک دستگاه اتوبوس خرید تاکید کرد: اکنون این عدد ۱۰ برابر شده است و اگر اتوبوس برقی هم بخواهیم بخریم رقم ۲۰ برابر است.
رئیس شورای شهر اصفهان با بیان اینکه مشارکت بخش خصوصی رویکرد بودجه ۱۴۰۱ است، زیرا حجم کارها زیاد و منابع محدود است، گفت: سرفاصله رسیدن اتوبوس به ایستگاه‌ها زیاد شده که تذکر درستی است، اما باید توجه داشت از ۱۲۰۰ اتوبوس فعال در سال ۹۶ به ۶۰۰ دستگاه اتوبوس فعال در شهر رسیده‌ایم.
آیا به‌کارگیری تراموا در شهر کاربردی است؟ نورصالحی در پاسخ به این پرسش نیز گفت: با توجه به اینکه فقط مطالعات تراموا در شهر انجام شده معتقدیم توسعه اتوبوس برقی به جای تراموا منطقی‌تر و توجیه‌پذیرتر است، زیرا ناوگان تراموا گران است و در برنامه ما نیز ایجاد تراموا نیست.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

مرگ‌های تکراری

ظرف دو ماه گذشته ۴ کارگر در ۴ حادثه در معادن زغال سنگ کرمان جان‌باخته‌اند

مرگ‌های تکراری

مشارکت ۵۰ درصدی خیران در مقاوم سازی مدارس

۳۳ هزار کلاس درس احداث و مقاوم سازی شد

مشارکت ۵۰ درصدی خیران در مقاوم سازی مدارس

راه‌اندازی مرکز بین‌المللی صنایع‌دستی در کارخانه ریسباف اصفهان

معاون گردشگری کشور خبر داد

راه‌اندازی مرکز بین‌المللی صنایع‌دستی در کارخانه ریسباف اصفهان

نگاه‌‌های منتظر به معدن فروریخته

گفت‌وگوی «پیام ما» با بستگان کارگران مفقودشدۀ معدن شازند اراک

نگاه‌‌های منتظر به معدن فروریخته

صدای جمهور آمد

چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری با مشارکت ۴۰ درصدی برگزار شد

صدای جمهور آمد

ورود۵۰۰۰ دستگاه خودروی جدید به ناوگان تاکسیرانی کشور

ورود۵۰۰۰ دستگاه خودروی جدید به ناوگان تاکسیرانی کشور

تبدیل روستاها به مقاصد گردشگری با حداقل آسیب

معاون گردشگری مطرح کرد:

تبدیل روستاها به مقاصد گردشگری با حداقل آسیب

«خانۀ هدی» بزرگ شد

افتتاح خانه‌ای بزرگ در منطقۀ «شیرآباد» زاهدان از سوی «بنیاد توسعۀ کارآفرینی زنان و جوانان»

«خانۀ هدی» بزرگ شد

واکاوی مسئلهٔ اقدام به خودکشی درمانگران

در نشست علمی «خودکشی درمانگران: نگاهی بین‌رشته‌ای» صورت گرفت

واکاوی مسئلهٔ اقدام به خودکشی درمانگران

عملیات توسعه شرقی خط ۲ مترو تهران آغاز شد

عملیات توسعه شرقی خط ۲ مترو تهران آغاز شد

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر