سایت خبری پیام ما آنلاین | مجازات متعدیان به منابع طبیعی باید بازدارنده باشد

رئیس قوه قضائیه:

مجازات متعدیان به منابع طبیعی باید بازدارنده باشد





مجازات متعدیان به منابع طبیعی باید بازدارنده باشد

۱۶ اسفند ۱۴۰۰، ۰:۰۰

رئیس قوه قضاییه بر لزوم مجازات بازدارنده متعدیان و متجاوزان به منابع طبیعی و محیط زیست تاکید کرد.
به گزارش ایسنا، به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای به مناسبت روز درختکاری و هفته منابع طبیعی، پیش از ظهر دیروز (یکشنبه) یک اصله نهال میوه غرس کرد.
رئیس قوه قضائیه پس از کاشت نهال در سخنانی با اشاره به اهمیت حفظ محیط زیست و فضای سبز به عنوان قلب تپنده زیستگاه‌های بشری، گفت: حفظ محیط زیست و فضای سبز با توجه به تاثیراتی که این مقوله در سلامت زیستی مردم و شهروندان دارد، بسیار حائز اهمیت است.
او با اشاره به وظایف و مسئولیت‌های آحاد مردم و دستگاه‌های دولتی و حکومتی در حفظ محیط زیست و منابع طبیعی تصریح کرد: قوه قضائیه در امر صیانت و حفاظت از منابع طبیعی و اراضی ملی دارای مسئولیت‌های خطیری است و در گام نخست وظیفه پیشگیری از تعدی و تعرض به منابع طبیعی و محیط زیست از سوی متجاوزان و سودجویان را دارد.
اژه‌ای تصریح کرد: در گام بعدی پس از آنکه سودجویان و متجاوزان به حریم طبیعت، جنگل‌ها و محیط زیست با تذکر از اقدامات متخلفانه و مجرمانه خود دست نکشیدند، مصمم است دستان متجاوزان و متصرفان را با اجرای قانون قطع کند تا از حقوق عامه صیانت و پاسداری شود.
محسنی اژه‌ای بیان داشت: برخورد با متعدیان و متجاوزان به منابع طبیعی و محیط زیست باید بازدارنده باشد تا هر ساله شاهد تخریب جنگل‌ها و قطع اشجار و وارد آمدن صدمه به محیط زیست از سوی سودجویان و متصرفان نباشیم.
رئیس قوه قضائیه گفت: وزارت جهاد کشاورزی نیز در زمره دستگاه‌هایی است که در امر صیانت از منابع طبیعی و محیط زیست دارای مسئولیت‌ها و وظایف خطیری است و این انتظار وجود دارد که مسئولان و متولیان امر در این دستگاه نیز تا آنجایی که در حیطه اختیارات قانونی‌شان است در مقابل سودجویان و متجاوزان به حریم طبیعت بایستند و در موارد مورد نیاز نیز به ضابطین خاص و عام قوه قضائیه و خود دستگاه قضایی مراجعه کنند تا جلوی اعمال متخلفانه و مجرمانه متجاوزان و متعدیان به منابع طبیعی و محیط زیست گرفته شود.
رئیس دستگاه قضا مقوله فرهنگ‌سازی در امر صیانت و حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی را بسیار حائز اهمیت دانست و بر نقش عموم مردم در این زمینه و همچنین ایجاد فضا برای کاشتن درخت‌های پرثمر و حفظ و پرورش فضای سبز از ناحیه خود مردم تاکید کرد.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *