باخت گردشگری ایران با خروج ایرلاینهای خارجی
۱۳ شهریور ۱۳۹۷، ۱۰:۱۱
باخت گردشگری ایران با خروج ایرلاینهای خارجی
سه ایرلاین خارجی رسما اعلام کردند بازار ایران را ترک میکنند
پس از پیش بینی هایی در خصوص ترک ایرلاینهای خارجی از ایران اکنون خبر رسیده که هواپیمایی بریتیش ایرویز و پس از آن دو ایرلاین ک. ال. ام و ایرفرانس رسما اعلام کردند در تاریخی مشخص بازار ایران را ترک خواهند کرد.
این پیش بینی درحالی داده شده که سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با توجه به ارزش ریال در برابر دلار و یورو، پیشبینی کرده، جمعیت بیشتری از گردشگران خارجی به خاطر ارزانی، روانه کشورمان شوند.
رضا اباذری، رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان تهران درباره آینده سفرهای هوایی با وضعیت پیشآمده گفت: آینده نزدیک صنعت هوانوردی مسافری بینالمللی کشور در دست دو بخش خطوط داخلی و خطوط منطقهای است. صنعت هوانوردی در جهان به لحاظ درآمدی در سه دهه گذشته بسیار شکننده و آسیبپذیر شده و شرکتها برای سیاستگذاریهای خود ازجمله انتخاب مسیر با ظرافت و حساسیت بالایی رفتار میکنند. خطوط هوایی منطقهای مانند هواپیمایی امارات، ترکیش و قطری برای بازار ایران برنامهریزی جدیای دارند و با مشکلات کاری در کشور مانند تحریمها و بیثباتی اقتصادی سازگاری بیشتری به نسبت خطوط اروپایی دارند. در نتیجه به احتمال زیاد در بازار میمانند و سهم بازار رها شده توسط سایر ایرلاینها را از آن خود میکنند.اباذری افزود: از سوی دیگر شرکتهای داخلی که قابلیت پرواز بینالمللی دارند هم تلاش میکنند سهمی از این بازار داشته باشند اما متاسفانه موانعی مانند ضعف ناوگان و مشکلات مدیریتی و زیربنایی اجازه این توسعه بویژه در مسیرهای طولانی را نمیدهد.
وی به آسیبی که متوجه گردشگری ورودی از این رهگذر میشود، اشاره کرد و افزود: گردشگران خارجی با نبود پرواز مسقیم از کشور محل سکونتشان و همچنین کمبود تنوع پروازهای خارجی به شهرها و مقاصد گردشگری داخلی مانند شیراز، اصفهان، مشهد و تبریز ناچارند از پرواز با چند مسیر از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) اقدام کنند که به جز زمانبر بودن و ایجاد خستگی، قیمت تمام شده بسته سفر را بالا میبرد که در نتیجه نرخ تمام شده سفرنامه ایران برای جامعه بزرگی از مسافران غیرقابل رقابت میشود. یکی از راههای برون رفت از این مشکل بحرانی نیز تعریف بازارهای جایگزین و تدوین مسیرهای جدید گردشگری است که البته همچنان به اختصاص ارز دولتی در قالب R.O.E به شرکتهای هواپیمایی تاکید میشود.
پیشنهاد سردبیر
مطالب مرتبط
سرپرست تیم مرمت آرامگاه کوروش به «پیام ما» خبر داد:
استحکامبخشی آرامگاه کوروش
مرکز پژوهشهای مجلس گزارش کرد
خلأ قانونی مدیریت پسماند پرتوزا
نماینده مردم اهواز خبر داد:
شناسایی مشکلات آلایندگی استان خوزستان
سخنگوی سازمان مدیریت بحران:
۲۱ همت خسارت سه سال سیل به کشور وارد شد
تاثیر رنگ بامها در مدیریت گرمای شهری
تاکنون ۴۳۰ پروژۀ تغذیۀ مصنوعی در کشور انجام شده، اما وضعیت آبخوانها همچنان بحرانی است
تشدید بحران در آبخوانهای خراسان رضوی
بهگفتۀ کارشناسان، پیروزی حزب کارگر بریتانیا میتواند شروعی برای اقتصاد کمکربن باشد
دولت سبز برای بریتانیا
نخستین مطالبهگری از «مسعود پزشکیان»
افزایش هزینههای گردشگری در عربستان
تابآوری حلقۀ مفقودۀ مدیریت شهری
تهران تابآور نیست
نظر کاربران
نظری برای این پست ثبت نشده است.
تبلیغات
وب گردی
- عطر بدون سردرد – 11 عطر مخصوص افراد میگرنی
- گیلکی کناری، پژوهشگر برتر متافیزیک ایرانی بر سکوهای بینالمللی
- چرا رزرو هتلهای 4 ستاره استانبول ارزشمند است؟
- کدام شاخص اقتصادی بیشترین تاثیر را روی پیشبینی قیمت انس طلا دارد؟
- محبوبترین تورهای ترکیه کدامند؟
- حداقل سرمایه برای واردات از دبی: آنچه باید بدانید
- چطور زودتر از همه از پیش فروش قطارها مطلع شویم؟
- چه کسانی نمی توانند مهاجرت کنند؟
- تفاوت رهگیری مالیاتی و کد مالیاتی چیست؟
- نوآوریهای جدید تتر در ارائه خدمات مالی دیجیتال بیشتر
بیشترین نظر کاربران
«آفاق آزادی در سپهر تاریخ» در غیاب زیباکلام
بیشترین بازنشر
پربازدیدها
1
به نام حیوانات به کام باغوحشداران
2
آشکارشدن گورهای ماقبلتاریخ هنگام ساخت بزرگراه
3
«بمو» را تکهتکه کردند
4
سوداگران گنج پل تاریخی ۳۰۰ ساله در بابل را تخریب کردند
5
محیطبانها با رد زنی چرخهای موتورسیکلت به شکارچیان رسیدند
دیدگاهتان را بنویسید