پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی و عضو فراکسیون گردشگری مجلس افزایش تقاضا برای سفر به ایران در پسابرجام چندین برابر شده است

نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی و عضو فراکسیون گردشگری مجلس افزایش تقاضا برای سفر به ایران در پسابرجام چندین برابر شده است





۲۷ بهمن ۱۳۹۵، ۱:۳۹

نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی و عضو فراکسیون گردشگری مجلس
افزایش تقاضا برای سفر به ایران در پسابرجام
چندین برابر شده است

یوناتن بت کلیا با تاکید بر اینکه سی ان ان، گاردین، نشنال جئوگرافیک، دیلی میل و نیویورک تایمز تنها بخشی از رسانه های معرفی کننده ایران در این دوران بود، افزود: با وجود مصوبه کنگره آمریکا برای ممانعت از ورود گردشگران، افزایش تقاضا برای سفر به ایران از سوی برخی کشورها در پسابرجام سه تا چهار برابر شده است.
وی با بیان اینکه برجام در چهار بعد سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بر گردشگری ایران تاثیر گذاشته است، گفت: بعد از برجام و تغییر نگاه دنیا به ایران انتظار دوستداران سفر به این سرزمین پس از چند سال وقفه و انزوا پایان یافت و کشور با روند رو به رشد متقاضیان سفر به کشور مواجه شد.
وی با اشاره به اینکه با لغو تحریم ها شرکت های معتبر هتل سازی در دنیا به بازار ایران وارد شدند، اضافه کرد: گروهی از هتل های زنجیره ای فرانسوی آکور، 2 هتل ‹نووتل› و ‹ایبیس› را از مهر سال گذشته در محوطه فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) تهران دایر کردند.
وی با بیان اینکه هتل ‹روتانا ‹ نیز که مقر اصلی آن در امارات است، چهار هتل در حال احداث در ایران دارد، ادامه داد: 2 مورد از آنها در تهران و 2 مورد دیگر هم در مشهد است.
وی با بیان اینکه پس از گروه هتل های آکور و روتانا، جمیره و ملیا هم به ایران آمدند، افزود: گروه هتل های اسپانیایی ملیا از جمله هتل های زنجیره ای است که با نام ‹ گراند ملیا فو› در سلمان شهر واقع در سواحل دریای خزر در دست احداث است.
نماینده آشوریان ایران در خانه ملت بیان کرد: در این مدت برای رونق صنعت گردشگری و تسهیل در ورود گردشگران به کشور شرکت هواپیمایی ایر فرانس نیز از اواخر فروردین سال جاری پروازهای خود از پاریس به تهران را برای نخستین بار پس از سال 2008 میلادی از سر گرفت و شرکت هواپیمایی ‹بریتیش ایرویز› نیز قرار است از ماه های آینده همین رویه را دنبال کند.
به گفته وی پس از لغو تحریم ها 10 وزیر و مقام عالی رتبه گردشگری از کشورهای مختلفی چون فرانسه، ایتالیا، اسپانیا و صربستان بازار گردشگری ایران را بررسی و برای حضور در بازار ایران اعلام آمادگی کردند.
وی افزود: اگر ابعاد اقتصادی را به عنوان بعد کمی گردشگری ارزیابی کنیم، ابعاد اجتماعی را می توان به عنوان بعد کیفی آن مورد تحلیل قرار داد اما با رشد ورود گردشگران به کشور باید منتظر نقش پررنگ گردشگران و جامعه میزبان در تعاملات فرهنگی باشیم.
این نماینده مجلس اضافه کرد: ایران در دوران پساتحریم تجربه متفاوتی از گردشگری و گردشگرپذیری را تجربه می کند و برخی معتقدند که برنامه جامع اقدام مشترک نقطه عطفی در تاریخ 200 ساله اخیر ایران است و اثرات فرهنگی و اجتماعی برجام در مقایسه با اثرات اقتصادی و سیاسی آن عمیق تر را می دانند.
بت کلیا ادامه داد: کارشناسانی نیز اصلی ترین نوع گردشگری در ایران را که سود اقتصادی به دنبال دارد، گردشگری فرهنگی، مذهبی و مبتنی بر طبیعت گردی می دانند.
نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی با بیان اینکه یکی از چالش های پیش روی گردشگران در ایران محدودیت های بانکی در حوزه گردشگری خارجی بود، گفت: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور به ساماندهی و اجرای طرحی پرداخته است که بر اساس آن برای گردشگران خارجی کارت اعتباری متصل به شبکه شتاب صادر کند.
وی ادامه داد: تسهیل در اعطای روادید همانند روادید فرودگاهی همچنین صدور روادید خانوادگی، تخفیف برای تورهای گروهی و محاسبه نصف قیمت برای تورهای سلامت، اتوماسیون شدن صدور روادید و امکان پیگیری و ردیابی از طریق این سامانه نیز از دیگر تسهیلات در نظر گرفته شده برای ورود گردشگران به ایران پس از برجام است./ایرنا

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *