پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | بازسازی سه قلعه تاریخی در جنوب کرمان

بازسازی سه قلعه تاریخی در جنوب کرمان





۲۷ بهمن ۱۳۹۵، ۱:۳۸

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پنج شهر جنوبی استان کرمان گفت: جنوب این استان ظرفیت بسیار زیادی در توسعه‌ گردشگری روستایی دارد که در گام نخست 17 روستای هدف گردشگری در این منطقه شناسایی شده‌ است.
موسی ابراهیمی با اشاره به اهمیت‌ توسعه‌ گردشگری افزود: امروزه گردشگری روستایی با هدف توسعه‌ پایدار جوامع محلی به عنوان ابزاری مهم و همه جانبه محسوب می شود.
وی خاطرنشان کرد: مناطق بوم گردی روستاهای جنوب استان کرمان نیز شناسایی و از هر روستا یک نفر برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی شده است.
وی گفت: با توجه به نزدیک بودن ایام نوروز سعی داریم در حد توان با راه اندازی کمپ‌ های راهنمای گردشگران در تفرجگاه‌ ها، پاکسازی و زیباسازی روستاها و معرفی مسیرهای گردشگری در روستاهای هدف، خدمات مناسبی را به گردشگران ارائه دهیم.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پنج شهر جنوبی استان کرمان از بازسازی سه قلعه تاریخی در این منطقه خبر داد و افزود: برای بازسازی سه قلعه تاریخی منوجان، کهنوج و گلاشگرد در مرحله عقد قرارداد با پیمانکار قرار داریم و بزودی بازسازی این قلعه ها اجرایی می شود.
وی از آموزش 500 هنرجو در زمینه صنایع دستی در پنج شهر جنوبی استان کرمان خبر داد و اضافه کرد: با برگزاری سه دوره آموزشی طی سال جاری توسط 12 مربی بیشترین تعداد هنرجو را در استان آموزش داده ایم و از این نظر رتبه نخست این استان را داریم.
وی گفت: این آموزش ها موجب شد بسیاری از رشته های بومی مانند حصیربافی، گلابتون و البسه محلی که در این مناطق منسوخ شده بودند شناسایی و احیا شوند.

چوگان و طب سنتی ایرانی در انتظار
ثبت جهانی
به گزارش ایسنا، معاون میراث فرهنگی با اعلام اینکه برای ثبت جهانی طب سنتی ایران یک پرونده آماده و به یونسکو ارسال شده است، گفت: برای ثبت میراث ناملموس تمایل زیادی به پرونده‎های بزرگ و فراگیر ندارند، برای همین آن را بخش‌بخش باید ارسال کرد.
وی اظهار کرد: در همین راستا قرار شد به کمک مجموعه‎ای که در ارتباط با طب سنتی کار می‎کنند، به ویژه وزارت علوم بهداشت، پرونده طب سنتی به صورت بخش بخش تهیه شود که هم اکنون نیز در حال آماده شدن است تا بتوانیم به طور جداگانه در موضوعات خاص آن را آماده و بفرستیم. معاون میراث فرهنگی در رابطه با ثبت جهانی چوگان ایرانی گفت: پرونده چوگان را نیز سال گذشته فرستاده‎ایم و امسال مطرح خواهد شد.
وی با بیان اینکه میراث ناملموس یک میراث رقابتی نیست، افزود: ممکن است در هر کشور یک بازی خاص وجود داشته باشد و بنابراین هر جایی می‎تواند آن را به ثبت برساند و رقابتی نیست. پرونده چوگان ایرانی سال گذشته فرستاده شده و حال رسیده و سال آینده نیز مطرح می‎شود.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *