پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | میز خبر

میز خبر





۲۳ بهمن ۱۳۹۵، ۲۳:۴۴

در نشست مشترک هیات های عالی رتبه ایران و سوئد
روحانی: همکاری ایران و سوئد برای امنیت نیروگاه‌های هسته‌ای
به گزارش ایرنا استفان لوفون نخست وزیر سوئد با اشاره به اینکه اولین نخست وزیر کشورش است که ‏در چارچوب دیدار دوجانبه به ایران سفر می‌کند، گفت: امروز به ایران آمده‌ایم تا گفت و گوهای عمیق و جامعی ‏را به منظور تقویت روابط دوجانبه و توسعه ثبات انجام دهیم. خواهان افزایش سطح مناسبات تجاری با ‏تهران به پیش از زمان تحریم‌ها هستیم و به همین دلیل هیات نسبتاً بزرگ اقتصادی و سیاسی را به همراه خود ‏به تهران آورده‌ام.‏
نخست وزیر سوئد با استقبال و اعلام آمادگی کشورش برای توسعه و افزایش همکاری در تمامی زمینه‌ها بین ‏دو کشور، گفت:در حوزه مالی و بانکی نیز به دنبال راه‌حل‌های متنوع هستیم و از تمامی اقدامات ارتباطی ‏بانک‌های خود در این زمینه حمایت می‌کنیم.‏
لوفون همچنین ضرورت تعهد دو طرف به اجرای کامل برجام را مورد تاکید قرار داد و گفت: اولویت سوئد ‏اجرای کامل برجام است و از عمل کردن دو طرف به تعهدات خود حمایت می‌کنیم و روز گذشته نیز خانم ‏موگرینی به آمریکا سفر کرد تا این پیام را به طرف آمریکایی برساند، چرا که به دنبال اطمینان از عمل کردن ‏طرفین به تعهدات خود هستیم.‏
نخست وزیر سوئد در ادامه مسایل منطقه‌ای را مورد اشاره قر داد و گفت: سوئد از ابتکار عمل ایران، روسیه و ‏ترکیه در ایجاد آتش‌بس در سوریه استقبال می‌کند و معتقدیم که همه کشورها باید از این روند حمایت کنند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، لوفون با تاکید بر موافقت خود با مواضع دکتر روحانی در خصوص اهمیت مبارزه با تروریسم، اظهار داشت: ‏ما عواقب تروریسم را در منطقه مشاهده کردیم و به تلاش‌های خود برای مبارزه و ریشه‌کن کردن آن ادامه ‏خواهیم داد. ضمن اینکه ایران را بازیگر اساسی در منطقه می‌دانیم و امیدواریم به نقش‌آفرینی خود در ایجاد ‏امنیت و ثبات در منطقه همچنان ادامه دهد.‏

حکیمی‌پور ؛ عضو شورای شهر تهران: فعالیت‌های خود
را حزب‌محور می‌کنیم
احمد حکیمی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا درباره آخرین فعالیت حزب متبوعش گفت: هفتم بهمن هشتمین کنگره حزب اراده ملت برگزار شد و اعضای شورای سیاست‌گذرای و همچنین داوری انتخاب شدند.
او خاطرنشان کرد:انتخاب دبیرکل بر عهده کنگره نیست و این اعضای شورای سیاست‌گذاری هستند که وی را انتخاب می کنند، در همین راستا هم با اکثریت آرا این سمت مجددا بر عهده من گذاشته شد.
دبیر کل حزب اراده ملت ایران در ادامه با بیان اینکه با رأی اعضای شورای سیاست‌گذاری علی شفایی به عنوان قائم مقام دبیر کل انتخاب شد، عنوان کرد:در این جلسه علاوه بر انتخاب دبیر کل و قائم مقام حزب سایر رؤسای کمیته نیز تعیین شدند از جمله انتخابات، شورای سیاست‌گذاری، تشکیلات، آموزش، پژوهش و نشر، مدیریت شهری، زنان، مالی، مباحث بنیادی، انتخاب شدند که البته کمیته‌های شعب، فرهنگ، اصناف و اقشار و سخن‌گو تعیین نشده‌اند که قرار شد در جلسه بعدی حزب انتخاب شوند.
حیکمی‌پور همچنین گفت:قانونی جدید در حزب تصویب شد که بر طبق آن اعضای منتخب کنگره مدت زمان عضویتشان از ۲ به ۳ سال افزایش پیدا کرد.
او درباره سیاست‌های انتخاباتی حزب اراده ملت گفت:بناست در دو بخش فعالیت‌های انتخاباتی خود را داشته باشیم. ریاست جمهوری و شوراهای شهر که تا حدودی نیز این سیاست‌هایشان روشن هستند.
حکیمی‌پور افزود:ما همچنان با حفظ اولویت و دغدغه‌هایی که مدنظرمان است از تداوم دولت روحانی حمایت خواهیم کرد و هنگامی که او مجدداً برای دومین بار به ریاست‌جمهوری منصوب شود قطعا نکاتی که عموما مسائل اقتصادی است را به وی خواهیم گفت.
دبیر کل حزب اراده ملت درباره این فعالیت حزب در انتخابات شوراهای شهر و روستا عنوان کرد: خط ما مشی و تعهدی است که در بین اصلاح‌طلبان قرار دارد و بنا داریم تجربه وحدتی که میان جریان اصلاحات زبانزد است ادامه دهیم.
او تاکید کرد: ما در جریان اصلاحات سعی داریم فعالیت‌های خود را حزب و نهاد محور کنیم و احزاب را محور فعالیت‌های سیاسی خودمان قرار دهیم که در حال بحث‌ و گفت‌وگو هستیم و امیدوارم به یک نقطه اشتراک برسیم.
دبیرکل حزب ارداه ملت خاطرنشان کرد:‌ قصد داریم تداوم تجربیات سال‌های ۹۲ و ۹۴ را به کار گیریم هدف ما حضور متحد در عرصه انتخابات شوراها است. حتی با نیروهای اعتدالی که حامی دولت هستند و در طیف اصلاح‌طلبان تعریف نمی‌شوند.
او در پایان با بیان اینکه حزب اراده ملت به لحاظ فلسفه شکل گیری اهمیت ویژه‌ای برای شوراهای شهر و روستا قائل است گفت: شوراها جایگاه و اهمیت ویژه‌ای برای ما دارد تقویت آن‌ را مهم می‌دانیم زیرا شوراها دریچه ورود به مردم‌سالاری هستند، لذا با امکاناتی که در اختیار داریم سعی خواهیم کرد در دورترین نقطه کشور نیز مردم را ترغیب به حضور در انتخابات کنیم.

نخست وزیر عراق درباره نزاع ایران – آمریکا: نمی خواهیم طرف باشیم
کاخ سفید جمعه 22 بهمن‌ماه، درباره محتوای نخستین مکالمه تلفنی العبادی و ترامپ اعلام کرد «دو طرف درباره تهدید ایران برای کل منطقه گفتگو کردند».
نخست وزیر عراق درباره تنش میان ایران و آمریکا اعلام کرد که کشورش مایل نیست بخشی از هر‌گونه نزاع منطقه‌ای یا بین‌المللی قرار بگیرد.
به گزارش عصرایران به نقل از خبرگزاری رویترز، حیدر العبادی نخست وزیر عراق پنجشنبه 21 بهمن‌ماه، با «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا برای نخستین بار گفتگو کرد. نخست وزیر عراق شنبه 23 بهمن‌ماه، درباره این مکالمه به افزایش تنش میان ایران و آمریکا اشاره کرد و گفت: عراق نمی‌خواهد بخشی از هیچ نزاع منطقه‌ای یا بین‌المللی باشد.
احسان الشمری تحلیلگر سیاسی نزدیک به حیدر العبادی در این باره گفت:ترامپ و العبادی درباره تنش میان ایران و آمریکا گفتگو کردند.
شبکه تلویزیونی دولتی عراق نیز به نقل از العبادی اعلام کرد:عراق مایل به حفظ منافع ملی و منافع مردم خود می‌باشد و نمی‌خواهد بخشی از یک درگیری منطقه‌ای یا بین‌المللی فاجعه‌بار برای منطقه و عراق باشد.
کاخ سفید جمعه 22 بهمن‌ماه، درباره محتوای نخستین مکالمه تلفنی العبادی و ترامپ اعلام کرد:دو طرف درباره تهدید ایران برای کل منطقه گفتگو کردند.
دفتر نخست وزیری عراق نیز جمعه 22 بهمن‌ماه، درباره محتوای این مکالمه توضیحاتی ارائه داد بدون اینکه درباره پرداختن به ایران در این گفتگو توضیح دهد.
حیدرالعبادی نخست وزیر عراق پس از گفتگوی تلفنی با دونالد ترامپ گفت کشورش در هیچ درگیری منطقه‌ای و بین المللی مشارکت نخواهد ‌کرد.
نخست وزیر عراق به تلویزیون دولتی این کشور گفت:عراق تمایل زیادی به حفظ منافع ملی دارد و نمی‌خواهد بخشی از هر گونه منازعه منطقه‌ای و بین المللی باشد که به بروز فاجعه در عراق و یا کل منطقه بیانجامد.
به گزارش رویترز، کاخ سفید اعلام کرده که دونالد ترامپ و حیدر العبادی در اولین تماس تلفنی خود «درباره تهدید ایران در منطقه با هم صحبت کرده‌اند.

یک وبگاه آمریکایی نوشت: اقدام های قانونی برای استیضاح ترامپ
آغاز شد
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، وبگاه آمریکایی تروث دیگ در گزارشی به قلم «نورمن سولومون» خبرنگار و فعال ضد جنگ نوشت: حرکت به سمت استیضاح رئیس جمهور آمریکا شتاب گرفته است.
در روز پنجشنبه «جرالد ندلر» نماینده حوزه انتخابیه دهم نیویورک از حزب دموکرات آمریکا در مجلس نمایندگان این کشور با ارائه درخواستی از دادستان کل این کشور خواست وضعیت مالی ترامپ و نقض قانون اساسی توسط وی را مورد بررسی قرار دهد. این اقدام معادل نخستین گام قانونی به سمت استیضاح دونالد ترامپ محسوب می شود.
این در حالی است که تازه ترین نظر سنجی مردمی نشان می دهد شمار موافقان با استیضاح ترامپ از رقم 35 درصد دو هفته پیش، به رقم 466 درصد افزایش یافته است. از زمان مطرح شدن کارزار اینترنتی استیضاح ترامپ تاکنون بیش از 800 هزار نفر دادخواست استیضاح وی را امضا کرده اند. گفته می شود این کارزار تمامی حوزه های انتخاباتی سراسر آمریکا را در بر خواهد شد.
در سایه ریاست جمهوری ترامپ دفاع از طیف گسترده ای از دستاوردهای گذشته هم لازم و هم کافی است. مبارزه برای استیضاح ترامپ راهی برای به چالش کشیدن مستقیم فساد گسترده ای است که ترامپ به کاخ سفید برده است.
ترامپ از همان ابتدا دو ماده از قانون اساسی آمریکا را نقض کرد. به طور خلاصه بر اساس هر دو بند مذکور، بهره برداری شخصی از خدمات ریاست جمهوری فراتر از دریافت حقوق و دستمزد دولتی ممنوع است.
برخی بر این باورند که کنگره ای که تحت کنترل جمهوری خواهان است قادر به استیضاح ترامپ نیست؛ اما تاریخ به ما می گوید اگر رئیس جمهور در پرونده تخلف بزرگی گرفتار شود، هر چه چیزی ممکن است. در 27 ژوئیه سال 1974، هفت تن از نمایندگان جمهوری خواه در کمیته قضایی متشکل از 38 عضو به استیضاح یک جمهوری خواه دیگر یعنی رئیس جمهور «ریچارد نیکسون» رای دادند.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

آتش‌سوزی در ۶۷ میراث جهانی ایران

رییس پژوهشکده ابنیه و بافت‌های تاریخی فرهنگی خبر داد

آتش‌سوزی در ۶۷ میراث جهانی ایران

مرمت پیکره نیم‌تنه گِلی محوطه تاریخی کنار صندل جیرفت

مرمت پیکره نیم‌تنه گِلی محوطه تاریخی کنار صندل جیرفت

ضرغامی: موزه ملی ایران کم از «لوور» نیست

ضرغامی: موزه ملی ایران کم از «لوور» نیست

گلسنگ‌ها تخت جمشید را می‌بلعند

گلسنگ‌ها تخت جمشید را می‌بلعند

معافیت سرمایه‌گذاران گردشگری کاشان از مالیات

رئیس اداره میراث ‌فرهنگی کاشان خبر داد

معافیت سرمایه‌گذاران گردشگری کاشان از مالیات

«پالنگان» در لیست جهانی‌شدن قرار گرفت

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی

«پالنگان» در لیست جهانی‌شدن قرار گرفت

استحکام‌بخشی «فلک‌الافلاک»

ارزیابان تابستان به قلعه می‌آیند

استحکام‌بخشی «فلک‌الافلاک»

نم‌نم‌دوزی با مهره‌های رنگارنگ

زندگی پرشتاب و با عجله در عصر ارتباطات جایی برای هنری که با صبر و سوزن گره خورده، باقی نگذاشت

نم‌نم‌دوزی با مهره‌های رنگارنگ

پرداخت حق عضویت در «ایکوم» و «ایکوموس» برعهده اعضای شوراها است

روابط‌عمومی وزارت میراث‌فرهنگی در اطلاعیه‌ای بر تداوم همکاری با مجامع جهانی تاکید کرد

پرداخت حق عضویت در «ایکوم» و «ایکوموس» برعهده اعضای شوراها است

راهکار خروج فعالان صنایع دستی از انزوا

عضو میز تخصصی صنایع‌دستی در گفت‌وگو با «پیام ما» مطرح کرد:

راهکار خروج فعالان صنایع دستی از انزوا

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *