پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | میز خبر

میز خبر





۳ آذر ۱۳۹۵، ۲۲:۴۶

  در جلسه بررسی شکایت خبرنگار کرمانی از نماینده ارومیه چه گذشت؟

ایسنا نوشت: یک عضو هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان از بررسی شکایت خبرنگار روزنامه ایران از نادر قاضی پور نماینده ارومیه در جلسه این هیئت خبر داد. محمدجواد جمالی در حاشیه جلسه علنی مجلس در جمع خبرنگاران بابیان این مطلب، ‌اظهار کرد: طی جلسه مقرر شد از شاهدان قضیه دعوت به‌عمل‌آمده و همچنین مسعود پزشکیان به‌عنوان رئیس هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان فیلم و فایل صوتی آن اتفاق را مشاهده کرده و مجدداً بررسی شود. وی افزود: همچنین مقرر شد در جلسه بعدی این هیأت که در هفته بعد از تعطیلات مجلس برگزار می‌شود بداغی خبرنگار روزنامه ایران نیز حضور داشته باشد. این عضو هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان همچنین اظهار کرد: دو مورد شکایت از نمایندگان در مورد مصاحبه‌ها و فضای مجازی وجود داشته که منجر به تذکر شفاهی شد و همچنین 6 پرونده مختومه اعلام شد.

  مطهری: کمیسیون عمران مخالفتی با تفحص از شهرداری تهران ندارد

ایرنا نوشت: نایب رییس دوم مجلس گفت: کمیسیون عمران مجلس مخالفتی با تحقیق و تفحص از شهرداری تهران ندارد. علی مطهری در جلسه علنی دیروز مجلس در اینباره گفت: نامه‌ای از سوی هیات رییسه کمیسیون عمران به ما رسیده که در آن اعلام شده این کمیسیون با تحقیق و تفحص از شهرداری تهران مخالفتی نداشته است. وی افزود: با توجه به اینکه چند بار این مطلب در نطق نمایندگان بیان شده این تذکر از سوی کمیسیون عمران مطرح شد. برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه دیروز تذکراتی مبنی بر پیگیری نشدن طرح تحقیق و تفحص از شهرداری تهران در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی داشتند.

  نامه ۱۵۰ نماینده به سران سه قوه برای برخورد با خاطیان لغو سخنرانی علی مطهری

ایسنا نوشت: ۱۵۰ نماینده مجلس در نامه‌ای خواستار برخورد با خاطیان در ماجرای لغو سخنرانی علی مطهری در مشهد شدند. اکبر رنجبرزاده عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان جلسه علنی دیروز مجلس از نامه نمایندگان درباره ممانعت از سخنرانی نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در مشهد مقدس خبر داد و گفت که نمایندگان در این نامه خواستار برخورد سریع و ‌قاطع با خاطیان و جلوگیری از تکرار اعمال قانون و تاکید بر اجرای دقیق قانون شدند. بهرام پارسایی سخنگوی فراکسیون مجلس گفت: این نامه که خطاب به سران قوا نوشته شده، به امضای ۱۵۴ نماینده از فراکسیون‌های مختلف مجلس رسیده و تمامی اعضای فراکسیون امید نیز آن را امضا کرده‌اند. وی افزود: امضا کنندگان این نامه خواستار برخورد جدی با افراد، سازمان‌ها و هر شخص و جایگاهی هستند که اخلال در مراسمات قانونی اعم از سخنرانی و میتینگ‌های سیاسی، فرهنگی یا مذهبی ایجاد می‌کنند و درخواست کرده‌اند که تدبیری برای جلوگیری از این موضوع اندیشیده شود. پارسایی یادآور شد: وقتی استاندار به‌عنوان رئیس شورای تامین استان مجوز برگزاری مراسم سخنرانی نائب رئیس مجلس را داده هیچ نهادی نمی‌تواند به بهانه پیشگیری از وقوع جرم مراسم را لغو کند،‌ زیرا تامین امنیت به عهده شورای تامین استان است.

  علم‌الهدی: برای مشهد حساب جداگانه باز شود

تسنیم نوشت: نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: اقلام قاچاق و ممنوعه و لوازم لوکس همه در مشهد و اطراف حرم معامله می‌شود و این بسیار بد است.  آیت الله سید احمد علم الهدی در دیدار با رئیس سازمان تعزیرات حکومتی کشور و معاون وزیر دادگستری اظهار داشت: ارباب نفوذ و قدرت جلوی بسیاری از مسائل را در بحث تعزیرات می‌گیرند. مراجعه به ما در این بحث زیاد است و در عین حال خط قرمز ما در بحث تعزیرات است تا آقایان کار خود را انجام دهند. نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی افزود: وضعیت مشهد در کشور با این حجم بازار و صنوف و زائر در کشور بسیار منحصر به فرد است و نیاز به این دارد که برای شهر مشهد حساب جداگانه باز شود تا امورات مربوط به زوار امام رضا(ع) کنترل شود. علم الهدی افزود: بحث تغدیه زوار بسیار بد است به ویژه مسئله رستوران‌های اطراف حرم و غذایی که به زائران ارائه می‌شود. آنچه مهم است در این بحث اطلاعات و امکانات قوی شما است. وی تاکید کرد: اقلام قاچاق ، ممنوعه و لوازم لوکس همه در مشهد و اطراف حرم معامله می‌شود و این بسیار بد است. ‌نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی تصریح کرد: برخورد شما باید بسیار قاطعانه و حساب شده باشد و حتی نیروهایی که برای برخورد نیاز است به ویژه در بحث انتظامی باید خودتان انتخاب کنید.

  واکنش عضو جبهه پایداری به احتمال کاندیداتوری الهام

خبرآنلاین نوشت: چهره نزدیک به جبهه پایداری در مورد زمزمه های مطرح شده مبنی بر احتمال کاندیداتوری الهام و رستم قاسمی گفت: تا وقتی که اصولگرایان به وحدت نرسیده اند اینها فقط گمانه زنی است. مجتبی ذوالنور نماینده قم درمورد انتقادات از سهم خواهی برخی جریانات اصولگرا چون پایداری ها نیز اظهار داشت: اگر وحدتی بین گروههای اصولگرا شکل بگیرد همه گروهها باید به این وحدت پایبند باشند و سهم خواهی دیگر مطرح نخواهد بود چراکه تجربه عقلی و حکم عقلی اقتضاء می‌کند که اصولگرایان به وحدت برسند و هرگونه وحدت شکنی خلاف منطق عقلی است. عضو فراکسیون ولایت مجلس در مورد احتمال به وحدت رسیدن اصولگرایان حول کاندیدای نزدیک به احمدی نژاد گفت: ممکن است برخی اینگونه فکر کنند ولی حرکت جریان کلی اصولگرایی به این سمت نیست، جریان کلی اصولگرایی منافع نظام،رای آوری و شایسته سالاری است و اینکه این گزینه را احمدی نژاد حمایت کند یا نکند مهم نیست. اگر انتخاب درست باشد، احمدی نژاد و هر کس دیگری باید در همان راستا حرکت کند.

  انتقاد از فله‌ای خواندن بیانیه هسته‌ای

 ۲۰۰ نماینده مجلس

ایلنا نوشت: عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: امضای بیانیه‌ای در حمایت و قدردانی از تیم دیپلماسی توسط ۲۰۰ نماینده مجلس، اوج هوشمندی و انجام وظیفه به نمایندگی از ملت است. علیرضا رحیمی در واکنش به انتشار مطلب یکی از روزنامه‌های اصولگرا که با تیتر «موضع تهاجمی کنگره آمریکا و بیانیه فله‌ای ۲۰۰ نماینده ما» در روز ۱ آذرماه به چاپ رسید، گفت: موضعی که این روزنامه در خصوص بیانیه اخیر نمایندگان مجلس مطرح کردند، موضعی غیرواقع‌بینانه، بی‌مبنا و غیرمنصفانه است. او گفت: اولاً ۲۰۰ نماینده مجلس جزو یک طیف سیاسی نیستند و امضای نمایندگان مختلف از همه طیف‌های سیاسی حاضر در مجلس پای این بیانیه است؛ چرا که این بیانیه هم به لحاظ قانونی و هم به لحاظ اخلاقی و هم به لحاظ وظیفه نمایندگی در جهت ترغیب و تشویق تیم دیپلماسی کشور و در جهت دفاع از مصالح و منافع ملی تهیه شد.

 لغو سخنرانی علی مطهری موجب تغییر مدیریتی در استان خراسان رضوی می‌شود؟

ایسنا نوشت: قائم مقام وزیر کشور تاکید کرد که اگر شرایط خاصی پیش نیاید دولت بنای تغییر در استان خراسان رضوی را ندارد. محمدحسین مقیمی با اشاره به لغو سخنرانی علی مطهری در مشهد، افزود: از دید ما مسئول امنیت در استان شورای تامین به ریاست استاندار است و اگر مشکل امنیتی وجود دارد باید با استاندار در میان گذاشته و در شورای تامین استان مطرح شود، در همه جای کشور قانون اجرا می‌شود، ما در این رابطه نیز هیاتی را به مشهد فرستادیم و این هیات تا شب گذشته جلسه داشتند، اما هنوز بررسی‌ نشده است.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *