پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | شوری آب خليج فارس

شوری آب خلیج فارس





۱۵ خرداد ۱۳۹۵، ۲۱:۵۵

شوری آب خلیج فارس

در حالی که معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست منشا شوری آب خلیج فارس را آب شیرین کن ها و فعالیت های انسانی می داند، مدیرکل دفتر آلودگی های دریایی این سازمان بر تاثیر تغییر اقلیم بر افزایش شوری آب خلیج فارس بیش از هر چیز تاکید دارد.
به گزارش ایلنا، پروین فرشچی معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت در آستانه هفته محیط زیست از افزایش 1.5 برابری میزان شوری آب خلیج فارس نسبت به 20سال گذشته خبر داد و گفت:این مسئله تبعات بسیاری برای آبزیان به همراه خواهد داشت. وی همچنین منشا این افزایش شوری را آب شیرین کن ها و فعالیت های انسانی ذکر کرده بود.
این در حالی است که حمید چیت چیان (وزیر نیرو)، در فروردین ماه امسال اظهار کرده بود: طرحی را در دست داریم که در قالب آن آب قابل شرب از حاشیه خلیج فارس و دریای عمان به ۱۷ استان فلات مرکزی کشور منتقل شود. حدود ۵۰ تاسیسات آب شیرین کن در طول سواحل دریای عمان و خلیج فارس احداث شده تا شهرها و روستاهای این منطقه از آب شیرین برخوردار شوند و ما باید همه راه های استحصال آب را تجربه کنیم.باید کمترین صدمه را بر محیط زیست خلیج فارس وارد کنیم.
ضیاالدین الماسی مدیرکل دفتر آلودگی دریا سازمان حفاظت محیط زیست در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در مورد تاثیر آب شیرین کن ها بر شوری آب خلیج فارس گفت: تمامی آب شیرین کن ها ارزیابی های زیست محیطی دارند و در جلسات کارشناسی برای اجرا، عدم اجرا و یا اجرای مشروط آن تصمیم گیری می شود. ما باید کمترین صدمه و فشار را بر محیط زیست وارد کنیم و در این زمینه به گونه ای طراحی سیستم کنیم که متناسب با وضعیت خلیج فارس باشد و حداقل پیامدها را ایجاد کند.
وی در پاسخ به اینکه چه میزان از آب شیرین کن های جنوب کشور به صورت استاندارد و مطابق نظر سازمان حفاظت محیط زیست کار می کنند ولی تلاش بر حداکثر کنترل است، به هر حال در هر زمینه ای متخلف وجود دارد و هیچ کاری 100 درصد کامل نیست.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *