پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | چشم‌انداز مذاکرات هسته‌ای مثبت است

چشم‌انداز مذاکرات هسته‌ای مثبت است





۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۱:۲۶

چشم‌انداز مذاکرات هسته‌ای مثبت است
رئیس مجلس شرایط امروز کشورهای اسلامی را داغ و پرمسئله دانست و گفت: امروز بسیاری از کشورهای اسلامی درگیر پدیده شوم تروریسم هستند و نیرو و توانی که امت اسلامی باید در موضوع فلسطین و پشتیبانی از مردم آن صرف کند صرف اختلافات درونی شده است. گزیده صحبت های علی لاریجانی را در نشست مشترک با سفرای کشورهای اسلامی در تهران به نقل از نامه نیوز در زیر می خوانید:
مذاکرات نسبتا پیچیده است و دارای ابعاد مختلفی است که تلاش می کنیم در نهایت مذاکراتی موفق داشته باشیم که در این مسیر در کشور همه قوا و مسئولان با یکدیگر همدل و هم نظر هستند تا مذاکرات رو به جلو باشد و توسعه پیدا کند.
جمهوری اسلامی ایران همواره در مذاکرات تلاش کرده است به نتیجه ای مثبت دست پیدا کند
چشم انداز مذاکرات هسته ای مثبت است و گام های خوبی برای حل اختلاف ها برداشته شده است و مسیر مسیر مثبتی است.
این رفتارها (تهدید امریکا که همه گزینه ها روی میز است) را سازنده نمی دانیم و آمریکایی ها با این اظهارات خود خسارت های زیادی به خودشان و منطقه وارد کرده اند و این حرف ها نسنجبده است و امیدواریم این مذاکرات نتیجه ای مثبت برای منطقه داشته باشد و زمینه را برای حل و فصل اختلافات فراهم کند و این تلاش ها به موفقیت برسد چرا که در صئورت تحقق این موضوع امنیت پایدار را در منطقه تضمین می کند.
برخی کشورهای قدرتمند در ایجاد گروه های تروریستی نقش دارند و این کشورها در سوریه،عراق و یمن دست به بحران سازی می زنند که این موضوع جای تاسف دارد که در شرایط امروز، گرفتار چنین بلایی در امت اسلامی شدیم که نمی گذارد کشورهای اسلامی نیروی خود را ذخیره کنند تا از آن برای مقابله با رژیم صهیونیستی استفاده شود.
دست هایی هست که کشورهای اسلامی را تجزیه کنند و از کشورهای بزرگ بعید نیست چنین هدفی را دنبال کنند که ریشه آن را باید در ضعف درونی کشورهای اسلامی دانست که دشمن با استفاده از این ضعف تلاش می کند به اهداف خود دست پیدا کند.
در سال های اخیر هم که شرایط منطقه بغرنج تر شده است شاهد بروز اختلاف و دامن زدن به این مسایل با برجسته سازی اختلافات بوده ایم که بین شیعه و سنی و فرق اهل سنت که باید به این موضوع توجه کرد که امت اسلامی و فرق مختلف آن یک قبله یک پیامبر و یک کتاب دارند که از صدر اسلام تاکنون مشترک بوده است و اختلافی در این زمینه وجود ندارد.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *