پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | برنامه «حفاظت از محیط زیست و پایداری سرزمین» رونمایی شد

رئیس کمیته محیط زیست ستاد مردمی پزشکیان خبر داد:

برنامه «حفاظت از محیط زیست و پایداری سرزمین» رونمایی شد





برنامه «حفاظت از محیط زیست و پایداری سرزمین» رونمایی شد

۲۹ خرداد ۱۴۰۳، ۱۷:۳۶

رئیس کمیته محیط زیست ستاد مردمی پزشکیان با رونمایی از برنامه «حفاظت از محیط زیست و پایداری سرزمین» از صرف بیش از هزار نفر ساعت کار برای تدوین این برنامه خبر داد.

شینا انصاری رئیس کمیته محیط زیست ستاد مردمی پزشکیان بیان کرد: محیط زیست یکی از مهمترین مولفه‌ها برای دستیابی به حکمرانی مطلوب است، چرا که به‌طور مستقیم و غیر مستقیم بر معیشت و کیفیت زندگی همه مردم اثرگذار است. از این رو ضروری است که در اولویت سیاست‌ها و برنامه‌های توسعه کشور قرار گیرد.

او افزود: کمیته محیط زیست ستاد پزشکیان با همکاری و کسب نظرات متخصصان، فعالان، تشکل‌های محیط زیستی، دانشگاهیان و اصحاب رسانه با بیش از ۱۰۰۰ نفرساعت کار کارشناسی نسبت به تهیه برنامه محیط زیستی این نامزد انتخابات ریاست جمهوری اقدام کرده است.

انصاری گفت: برنامه «حفاظت از محیط زیست و پایداری سرزمین» در کمیته محیط زیست ستاد پزشکیان شامل چالش‌ها، مطالبات، رویکردها و اهداف راهبردی وی در حوزه محیط زیست است.

او افزود: اجرای اسناد بالادستی از جمله اصل ۵۰ قانون اساسی، سیاست‌های کلی محیط زیست و قوانین محیط زیست، افزایش ظرفیت مشارکت همه ایرانیان برای حفظ محیط زیست به استناد اصل ۵۰ قانون اساسی، آموزش، توانمندسازی و جلب مشارکت مردمی، حفظ منابع زیستی و طبیعی کشور در مدیریت خرد و کلان به‌نحوی که رویکرد توسعه مبتنی بر الگوی توسعه متوازن و با محوریت حفاظت و احیا محیط زیست باشد، در این برنامه مورد توجه قرار گرفته است.

رئیس کمیته محیط زیست ستاد مردمی پزشکیان اضافه کرد: همچنین تلاش برای مدیریت منابع آب با تسهیل فضای مشارکت و گفتگوی میان ذی‌نفعان، نگاه ویژه به مسأله پسماند و رفع تعارض منافع در مدیریت انواع پسماند و ارتقای دیپلماسی محیط زیست در سطح منطقه‌ای و جهانی برای کاهش اثرات و تبعات تغییر اقلیم، بحران گردوغبار و آب‌های فرامرزی از جمله دیگر محورهای این برنامه است.

مدیران خودور ام وی ام(صفحه خبر-میان مطلب)
وی همکاری و تعامل نزدیک جامعه محیط زیستی استان‌ها و تشکل‌های مردم نهاد را فرصت مغتنمی برای پویایی کمیته محیط زیست ستاد مردمی پزشکیان برشمرد و گفت: به‌زودی نشست فعالان و متخصصان محیط زیستی سراسر کشور را برای طرح مطالبات و بیان پیشنهادات و راهکارها خواهیم داشت.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





پیشنهاد سردبیر

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر