پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۰:۰۷

گسترش بیمه کارگری یکی از حمایت ها در حوزه اقتصاد مقاومتی است
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: یکی از حمایت ها در حوزه اقتصاد مقاومتی، گسترش بیمه کارگرانی است که به سختی کار می کنند. رضا اسماعیلی در آیین جشن روز کارگر در تالار علقمه شهر رفسنجان با تاکید بر اینکه برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید از تولید حمایت شود افزود: از آنجا که کارفرمایان در بخش های مختلف سرمایه گذاری می کنند لذا هم حمایت از کارفرما و هم حمایت از قشر کارگر باید در دستور کار دولت قرار گیرد تا با حمایت از تولید، اقتصاد درون تقویت شود.
وی اظهار کرد: اگر اقتصاد مقاومتی که دغدغه مقام معظم رهبری است تقویت شود دیگر به صادرات نفت نیاز نیست. مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمان افزود: اگر کارگران نباشند اقتصاد به نوعی دچار چالش می شود بنابراین برای تقویت و حمایت از تولید باید به کارگران بها دهیم. در پایان از تعدادی کارگر نمونه کشوری، استانی و شهرستانی در این آیین تجلیل شد.

گرگ های گرسنه ده ها راس دام را در راور تلف کردند
فرمانده انتظامی راور از حمله گرگ های گرسنه به دام های این شهرستان و تلف شدن ۶۸ راس دام خبر داد. سرهنگ هادی میرزایی اظهار داشت: مطابق اعلام اهالی روستای تیران در شهرستان راور و تحقیقات میدانی مشخص شد شب گذشته چندین راس گرگ گرسنه به دام های این روستا حمله کرده اند و تعداد زیادی از دامها تلف شده اند. وی با اشاره به اینکه گرگ حیوانی تحت حمایت است و شکار این حیوان ممنوع می باشد افزود: از کشاورزان می خواهیم در صورت تکرار این حوادث مراتب را به نیروی انتظامی برای صورت جلسه محلی اطلاع دهند تا بتوانند در آینده از محیط زیست خسارت های وارد شده را تامین کنند. وی ادامه داد: در حادثه شب گذشته ۶۸ راس گوسفند تلف شده بودند که یکی از دلایل تلف شدن دام ها کوچک بودن آغل بوده است.وی با هشدار در خصوص تکرار این حوادث خواستار اتخاذ تمهیدات حفاظتی از سوی روستاییان شد و گفت: خشکسالی و کمبود شکار در طبیعت موجب می شود حیوانات وحشی وارد محیط زندگی انسان ها شوند که می تواند خطارتی را در پی داشته باشد.

پیشرفت حاشیه نشینی در محدوده میراث جهانی متوقف شد
فرماندار بم گفت: با اقدام به موقع مسئولان از پیشرفت حاشیه نشینی در پنج هکتار از اراضی مجاور به محدوده میراث جهانی، جلوگیری شد. رضا اشک حاشیه نشینی را یکی از معضلات عمده به جای مانده از زلزله سال 82 بیان کرد و افزود: اراضی واقع در محدوده میراث جهانی بم یکی از نقاطی است که طی سال های اخیر، حاشیه نشینی در آن رواج داشته است. وی اظهار کرد: صاحبان 160 واحد غیرمجاز با ساخت و سازهای غیر اصولی و بدون مجوز قصد تصرف بیش از پنج هکتار از اراضی بیت المال را داشته اند که از اقدام و ادامه پیشروی آنها جلوگیری شده است. فرماندار بم گفت: با هماهنگی های انجام شده در جلسات متعدد، قرار بر جابجایی افراد ساکن در این محدوده شد و مجوز واگذاری زمین جایگزین به این افراد نیز صادر شده است. اشک برخورد جدی با پدیده زمین خواری را از برنامه های مهم مدیران شهر تاریخی بم برشمرد و گفت: بر همین اساس، پارسال بیش از 15 هکتار از اراضی ملی از دست متصرفان آزاد شد. وی بیان کرد: با برگزاری جلسات متعدد با دستگاه های ذیربط، تمامی مسائل حقوقی واگذاری اراضی و همچنین جلوگیری از حاشیه نشینی در بم بررسی می شود.

بم 1400 نفر جانباز بالای 50 درصد دارد
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بم گفت: این شهرستان، یک‌هزار و 400 نفر جانباز از 50 تا 70 درصد دارد. به گزارش روابط عمومی فرمانداری بم، احمد دانشی در جلسه برنامه‌ریزی یادواره روز جانباز و پاسدار شهرستان بم ضمن گرامیداشت روز معلم و کارگر اظهار داشت: در مجموع شهرستان بم یک‌هزار و 400 جانباز از 50 درصد تا 70 درصد دارد. رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان بم بیان کرد: مراسم روز جانباز 22 اردیبهشت در منطقه گردشگری دهبکری با برنامه‌های متنوع از جمله غبارروبی گلزار شهدا، پیاده‌روی و مراسم جشن برگزار می‌شود. رضا اشک فرماندار بم گفت: به مناسبت سوم و چهارم شعبان جشن روز جانباز و پاسدار به همت تمام ارگان‌‌های دولتی در شهرستان بم برگزار می‌شود. وی افزود: جانبازان حق عظیمی به عهده ما مسئولان دارند و ما باید این جشن‌ها را به نحوه احسن برگزار کنیم. امام جمعه بم ضمن گرامیداشت روز معلم اظهار داشت: یاد و خاطره معلمان جان‌باخته در زلزله پنجم دی ماه در شهرستان بم را گرامی می‌داریم. حجت‌الاسلام قاسم دانشی عنوان کرد: تکریم مقام جانباز و پاسدار که به گردن ما حق دارند ضروری است به ویژه پاسداران و جانبازان هشت سال دفاع مقدس و باید مراسم تجلیل در خور شأن آنها برگزار شود.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *