پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | تجمعات «اجازه نمی دهیم» غیر شرعی است

تجمعات «اجازه نمی دهیم» غیر شرعی است





۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۵:۱۰

تجمعات «اجازه نمی دهیم» غیر شرعی است
جلسه هفتگی سخنگوی دولت با اصحاب رسانه دیروز در ساختمان کوثر برگزار شد و نوبخت پاسخگوی سوالات خبرنگاران بود. در زیر گزیده ای از صحبت های نوبخت را به نقل از خبرآنلاین، انتخاب و مهر می خوانید:
• وقتی سخنگوی قوه قضاییه در خصوص ممنوع التصویری رئیس دولت اصلاحات اظهار نظر کرده، چون شخصیت قانونمندی است، حتماً مستنداتی دارد که من از آن بی‌خبرم. در شورای عالی امنیت ملی که بنده عضو آن هستم به خاطر ندارم که چنین مصوبه‌ای داشته باشد.
• من قبلاً نظرم را درباره شخصیت محترم رئیس دولت اصلاحات اعلام کرده ام.
• با وجود اینکه رهبری این امکان را فراهم کرد همه دیدگاه ها نظرات خود را بیان کنند و در همین راستا در دانشگاه ها گفت و شنودهای دو طرفه ایجاد شد و صدا و سیما به طور موسع این برنامه ها را پوشش داد؛ انتظار می رفت پیام کسانی که دلواپس هستند فرصت داشته باشند دغدغه هایشان که برای دولت محترم است را مطرح کنند که البته به طور کامل مطرح کرده اند.
• برگزاری تجمعات «اجازه نمی دهیم» غیرقانونی بود و اینها باید بدانند این کار علاوه بر اینکه غیرقانونی است بر مبنای نگاه امام خمینی و مقام معظم رهبری خلاف شرع هم هست. انتظار می رود گفته ها و رفتار این افراد با هم منطبق باشد وقتی به شرع اعتقاد داریم باید کار غیر شرعی انجام ندهیم.
• صرف نظر از اینکه علی مطهری شخصیت فهیم و دلسوز انقلاب هستتند به عنوان یک فرد عادی هم باید امکان طرح سخنان ایشان وجود داشته باشد.
• همه استانداران و فرماندارن موظف اند در راستای صیانت از ازادی بیان سخنرانان تلاش کنند و فرصت ایجاد کنند در راستای بیان آزاد همه نظرات. در همین راستا از وزیر کشور هم این انتظار می رود و ایشان نهایت تلاش خود را دارد ساز و کارهایی را فراهم کنند تا این موارد (لغو سخنرانی و همایش ها) تکرار نشود.
• شناسایی افراد پردرآمد کار دشواری است اما وزارت تعاون مأمور شد از پایگاه‌های اطلاعاتی مختلف، افراد پردرآمد را شناسایی کند.
• برخی معتقدند صدا و سیما به حد کافی نظرات مخالفان را پخش می‌کند و گاهی لحن و روش آنها نیز استهزا و تمسخر است. به نظر من افکار عمومی می‌تواند به خوبی در این مورد اظهار نظر کند. مردان دیپلمات ما در مذاکرات با همه توان در تلاش هستند و همه مساعی خود را برای شکستن حلقه تنگ تحریم‌های ظالمانه به کار می‌گیرند تا ملت ایران ضمن برخورداری از حقوق هسته‌ای خود بتواند از منابع لازم برخوردار شوند.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *