پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | جزئیات تازه از احکام محسن برهانی و شروین حاجی پور

از سوی قوه قضاییه منتشر شد

جزئیات تازه از احکام محسن برهانی و شروین حاجی پور





جزئیات تازه از احکام محسن برهانی و شروین حاجی پور

۱۶ مرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۰۵

مرکز رسانه قوه قضاییه جزئیات تازه ای از نحوه رسیدگی به پرونده محسن برهانی و شروین حاجی پور را منتشر کرد.

به گزارش پیام ما به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه پرونده محسن برهانی به واسطه کسوت روحانیت ایشان در دادسرا و دادگاه ویژه روحانیت مورد بررسی و رسیدگی قرار گرفته و مراحل تجدید نظر را هم در شعبه اول دادگاه تجدید نظر ویژه روحانیت طی کرده است.

نکته قابل توجه این است که دادگاه تجدید نظر، برهانی را در خصوص برخی از عناوین اتهامی تبرئه و نسبت به برخی دیگر مجرم شناخته است.

ایشان سپس مجدداً مستند به ماده ۴۸ و ماده ۵۲ آئین‌نامه دادسراها و دادگاه‌های ویژه روحانیت درخواست اعاده دادرسی نموده که این درخواست نیز پس از بررسی لازم توسط جمعی از قضات عالیرتبه ویژه روحانیت رد و رأی دادگاه تجدید نظر تأیید و ابرام شده است.

مرکز رسانه قوه قضائیه همچنین درخصوص حکم شروین حاجی پور نیز نوشته است: شعبه ۴۲ دادگاه تجدید نظر استان مازندران پس از اعتراض آقای شروین حاجی‌پور نسبت به رأی دادگاه بدوی، این اعتراض را مورد بررسی قرار داده و مستند به بند الف ماده ۴۵۵ قانون آئین دادرسی کیفری مصوب سال ۱۳۹۲ و به دلیل اینکه مجازات‌های تکمیلی اشاره شده در رأی دادگاه بدوی را متناسب با حال متهم و جامعه تشخیص نداده، آن‌ها را لغو نموده و همچنین قرار تعلیق نیمی از مجازات حبس اشد آقای حاجی پور را نیز صادر کرده است.

براساس اعلام قوه قضائیه اینکه گفته شود «قوه قضائیه با تعیین شعب خاص در دادگاه‌های تجدید نظر و دیوان عالی کشور برای رسیدگی به اعتراضات و اعاده دادرسی‌های آرای دادگاه‌های انقلاب، عملاً امکان بررسی مجددِ واقعی این پرونده‌ها را منتفی کرده.» به هیچ‌وجه مقرون به صحت نیست و دلایل نقض زیادی دارد.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر