پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | دستگیری شکارچی نقابدار هورالعظیم

دستگیری شکارچی نقابدار هورالعظیم





دستگیری شکارچی نقابدار هورالعظیم

۲۹ دی ۱۴۰۲، ۱۲:۲۱

شکارچی نقابداری که یک ماه پیش تصاویرش از شکار پرنده‌های حمایت شده هوبره در فضای مجازی منتشر شده بود، شناسایی و دستگیر شد.

«علی‌سجاد جلالی»، فرمانده یگان حفاظت هورالعظیم به پیام‌ما گفت: این شکارچی غیرمجاز به دلیل پوشاندن چهره‌اش با نقاب تاکنون ناشناس مانده بود، ظهر پنجشنبه در حالیکه قصد شکار شش پرنده هوبره را داشت، شناسایی و دستگیر شد.
او به انتشار تصاویر شکار هوبره، اشاره کرد و افزود: یک ماه پیش این شکارچی سه بال پرنده هوبره شکار کرده و تصاویرش را در فضای مجازی منتشر کرده بود که از طریق همیاران محلی به دستمان رسید و از آنموقع به دنبال شناسایی‌اش بودیم.
به گفته جلالی، این متخلف روز پنجشنبه بعد از دستگیری به مراجع قضایی شهرستان هویزه ارجاع شد و در آنجا به شکار هوبره اعتراف کرد. از آنجایی که مشخص شد سابقه‌دار بوده به دستور قاضی راهی زندان شد.
جلالی ادامه داد: این شکارچی یک ماه پیش همچنین در نزدیکی اهواز به دلیل قاچاق دو پرنده حمایت شده «بالابان» دستگیر شده بود که با قید وثیقه آزاد بود.
بر اساس این گزارش، جریمه هر پرنده حمایت شده هوبره 30 میلیون تومان و جریمه هر پرنده بالابان 200 میلیون تومان است.
«هوبره» و «بالابان» جزو پرندگان حمایت شده و گونه‌های در خطر انقراض هستند که در فهرست سرخ اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت (IUCN) در رده حساس و آسیب‌پذیر قرار دارند. تجارت و شکار این پرندگان به هرشکلی غیرقانونی است.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *