پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | هشدار محیط زیست نسبت به ورود پساب به رودخانه ماشلک نوشهر

هشدار محیط زیست نسبت به ورود پساب به رودخانه ماشلک نوشهر





هشدار محیط زیست نسبت به ورود پساب به رودخانه ماشلک نوشهر

۱۲ آذر ۱۴۰۲، ۱۶:۴۳

رئیس حفاظت محیط زیست نوشهر نسبت ورود پساب به دهانه رودخانه ماشلک در جوار بندر نوشهر و وقوع چالش زیست محیطی در منطقه هشدار داد.

به گزارش پیام ما به نقل از ایرنا کامبیز محسن سلطانی افزود: گزارش و تصاویری امروز در فضای مجازی دیده شد که نشان از خروج شیرابه از لوله در یک نقطه ساحلی ماشلک نوشهر را نشان می دهد.

 

او اظهار کرد : در کمترین زمان ممکن کارشناسان مربوط به مکان مدنظر حضور یافتند و به ظاهر با انتشار این تصویر و فیلم در فضای مجازی دستگاه متولی جلوی خروج رسوبات که به ظاهرا شبیه شیرابه زباله بوده گرفته بود.

 

رئیس حفاظت محیط زیست نوشهر خاطرنشان کرد: اگرچه عملیات لایروبی در حوضچه بندر نوشهر باید انجام گیرد منتهی باید با مجوز ارزیابی های زیست محیطی باشد و غیر از آن جزو تخلفات زیست محیطی محسوب می شود.

 

بندر نوشهر پس دریافت مجوز زیست محیطی اجازه فعالیت لایروبی را دارد

سلطانی یادآور شد: امروز این موضوع با کارشناسان و مسوولان اداره کل بنادر و دریانوردی مازندران در نوشهر در میان گذاشته شد که اجازه عملیات لایروبی ندارند و پس از دریافت مجوز می توانند این عملیات را شروع کنند.

 

رودخانه ماشلک یکی از رودخانه های مهم شهرستان نوشهر است که از عبور از کیلومترها در جوار بندر نوشهر وارد دریای خزر می شود.

 

مازندران سه بندر شامل بنادر امیرآباد بهشهر، منطقه ویژه اقصتادی نوشهر و فریدونکنار است.

 

منطقه وِیژه اقتصادی بندر نوشهر با بیش از ۸۰ سال به گستره ۸۸ هکتار و دارا بودن ۱۱ پست اسکله تجاری و خدماتی و تجهیزات مدرن بندری و دریایی از ظرفیت مناسبی برای تخلیه و بارگیری انواع کالا ها و پذیرش کشتی های تجاری با ظرفیت بالغ بر ۶ هزار و ۵۰۰ تُن برخوردار است.

 

اداره کل بنادر و دریانوردی مازندران در منطقه ویژه اقتصادی نوشهر مستقر است و بندر فریدونکنار هم زیر مجموعه این اداره کل است.

 

بندر فریدونکنار حدود ۵۵ هکتار وسعت دارد و به عنوان نخستین بندر خصوصی شمال کشور در پی گسترش مبادلات بازرگانی با کشورهای حاشیه دریای خزر به شمار می‌رود.

 

این بندر از طریق جاده های هراز و فیروزکوه نزدیکترین بندر به مرکز کشور بوده و عمده فعالیت آن به عنوان بندر چند منظوره در زمینه تخلیه و بارگیری فراورده های نفتی، غلات و کالاهای عمومی است و با ۲ پست اسکله سالانه ظرفیت بارگیری و تخلیه حدود ۷۰۰ هزار تن کالا را دارد.

 

شهر بندری نوشهر در فاصله ۲۰۰ کیلومتری پایتخت قرار دارد. بندر نوشهر در اردیبهشت ماه سال ۹۰ با تصویب مجلس شورای اسلامی به منطقه ویژه اقتصادی تبدیل شد.

 

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

مطالب مرتبط

مرگ‌های تکراری

ظرف دو ماه گذشته ۴ کارگر در ۴ حادثه در معادن زغال سنگ کرمان جان‌باخته‌اند

مرگ‌های تکراری

نگاه‌‌های منتظر به معدن فروریخته

گفت‌وگوی «پیام ما» با بستگان کارگران مفقودشدۀ معدن شازند اراک

نگاه‌‌های منتظر به معدن فروریخته

صدای جمهور آمد

چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری با مشارکت ۴۰ درصدی برگزار شد

صدای جمهور آمد

مهاجران اقلیمی و چالش‌های دولت آینده

مهاجران اقلیمی و چالش‌های دولت آینده

ویروس‌های نجات‌بخش؟!

کشف جدید دانشمندان از عاملی که می‌تواند روند ذوب‌شدن یخ‌های قطبی و بالاآمدن سطح آب دریاها را کاهش دهد

ویروس‌های نجات‌بخش؟!

دیپلماسی محیط زیستی کلید مقابله با تغییراقلیم

دیپلماسی محیط زیستی کلید مقابله با تغییراقلیم

یوز جوان باید پس از بلوغ رهاسازی شود

گفت‌و‌گو با «علی شمس»، پژوهشگری که در زنده‌گیری یوز در قرق «یوزکنام پل ابریشم» حضور داشت

یوز جوان باید پس از بلوغ رهاسازی شود

پاسخ‌های محیط زیستی «پزشکیان»

کمیتهٔ محیط زیست ستاد مسعود پزشکیان به پرسش‌های «پیام ما» پاسخ داد

پاسخ‌های محیط زیستی «پزشکیان»

انتظارات از دولت چهاردهم برای تامین آب سیستان و بلوچستان

انتظارات از دولت چهاردهم برای تامین آب سیستان و بلوچستان

مناظره یا میزگرد محیط‌زیستی در برنامه نامزدها گنجانده شود

جمعی از اساتید دانشگاه، کنشگران و روزنامه‌نگاران در حوزه محیط‌زیست در نامه‌ای به صدا و سیما خواستار شدند

مناظره یا میزگرد محیط‌زیستی در برنامه نامزدها گنجانده شود

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر