پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | اطلاعات آب‌وهوا محرمانه نیستند

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر تهران:

اطلاعات آب‌وهوا محرمانه نیستند





اطلاعات آب‌وهوا محرمانه نیستند

۲۲ آبان ۱۴۰۲، ۲۰:۲۳

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر تهران دربارهٔ اعمال محدودیت در آرشیو اطلاعاتی شرکت کنترل کیفیت هوا گفت: به قرار‌گیری اطلاعات کیفیت هوا در اختیار عموم مردم اعتقاد دارم.به گزارش ایسنا، «سیدجعفر تشکری هاشمی» دربارهٔ محدودیت در دسترسی به اطلاعات آرشیوی شرکت کنترل کیفیت هوا گفت: آمارها و داده‌ها در هر بخشی به‌جز داده‌های محرمانه، باید در اختیار تمام کسانی که نیاز به این داده‌ها دارند، قرار بگیرد. متأسفانه شاهد تولید جنگلی از داده‌ها هستیم که در فضایی حبس‌شده قرار می‌گیرند و هزینه‌ای بی‌جهت برای آن پرداخت می‌شود. داده‌ها باید در اختیار متخصصان و علاقه‌مندان قرار بگیرد. داده‌های حوزهٔ آب‌وهوا محرمانه نیستند و حتماً پیگیری برای دسترسی عمومی به اطلاعات این بخش را انجام می‌دهیم.

تشکری هاشمی در نشست خبری خود با بیان اینکه ده‌ها سال است با آلودگی هوا دست‌به‌گریبان هستیم، گفت: طبق مطالعات، بیش از ۸۰ درصد منابع آلودگی هوای تهران ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون و خودروها و موتورسیکلت‌ها هستند.او با بیان اینکه برای آلودگی هوا نباید دنبال موضوعات پنهان بگردیم، افزود‌: موتورسیکلت‌هایی در شهر تردد دارند که هشت برابر خودروهای استاندارد یورو۲ آلودگی تولید می‌کنند و از سویی دیگر در تهران با ۱۲ میلیون لیتر مصرف سوخت، شاهد آلودگی هستیم. تشکری هاشمی همچنین گفت: موضوع اول آلوده‌کننده‌ها هستند و برای حل این مسئله باید راهکار بیندیشیم و تجربهٔ دنیا را نباید در این باره نادیده گرفت‌؛ خودروهای فرسوده نباید بی‌محابا در شهر حرکت کنند.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه دولت باید مداخله کند و سیاست‌های تشویقی در نظر بگیرد و در مرحلهٔ اول نوسازی خودروها را در اولویت قرار دهد، یادآور شد: با نوسازی، کاهش آلودگی، کاهش خسارات ناشی از تصادفات و مرگ‌ومیر را شاهد خواهیم بود. تشکری هاشمی با بیان اینکه ۱۵۶ دستگاه موتورسیکلت برقی به تهران داده شده است، خاطرنشان کرد: ما در بودجه امسال شهرداری تهران، ۷۰۰ میلیارد تومان برای خرید موتورسیکلت برقی در نظر گرفته‌ایم؛ اما هنوز اقدام عملی صورت نگرفته و شهرداری باید پیگیر باشد. از سویی دیگر اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها نیز باید برقی شوند.او تأکید کرد: در کشور خودرو به حدی گران شده که مردم طاقت این گرانی‌ها را ندارند. پشت مرزهای ما خودروهای برقی از خودروهای ما ارزان‌تر هستند. لذا دولت باید مسیر را برای ورود خودروهای برقی فراهم کند. صنعتگر ما باید ۲۰ سال ما را منتظر نگه دارد تا خودروی برقی تولید کند؟ باید درهای کشور را باز کنیم و اجازه دهیم خودروهای برقی وارد تهران شوند. رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران با بیان اینکه مشکل سوخت کارخانه‌ها باید رفع شود، گفت: وقتی در کارخانه‌ها و نیروگاه‌ها مازوت مصرف می‌کنیم، باید هم شاهد آلودگی هوا باشیم. با کمیسیون و جلسه گذاشتن مشکل حل نمی‌شود و فقط راه‌حل، عمل است.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

مطالب مرتبط

آغاز نجات بناهای تاریخی از فرونشست

رئیس بخش زلزله‌شناسی مرکز تحقیقات مسکن و شهرسازی خبر داد:

آغاز نجات بناهای تاریخی از فرونشست

سیل، بلای جان تاریخ

با نگاهی به تجربه‌های تخریب ناشی از سیلاب در کشورهای مختلف

سیل، بلای جان تاریخ

زنگ خطر غفلت از آمایش سرزمین

ترانه یلدا معمار و شهرساز در گفت‌وگو با «پیام ما» جریان معماری ایران را نقد کرد

زنگ خطر غفلت از آمایش سرزمین

تشدید «فرونشست زمین» به دنبال پایداری هوای گرم و خشک

تشدید «فرونشست زمین» به دنبال پایداری هوای گرم و خشک

مسئولیت شرکت‌های نفتی در برابر مخازن زیرزمینی

اکتشاف و تولید نفت و گاز، منجر به وقوع زلزله‌های کم‌ژرفای مکرر و فرونشست زمین می‌شود

مسئولیت شرکت‌های نفتی در برابر مخازن زیرزمینی

فرونشست زیر پای آثار تاریخی

فرونشست‌های محوطه تاریخی مرودشت به ۲۰ سانتی‌متر رسید

فرونشست زیر پای آثار تاریخی

ایران در جایگاه سوم فرونشست جهان

مطالعات جدید نشان می‌دهد ۴۸ درصد مساحت کشور با فرونشست بیشتر از پنج میلیمتر در سال روبه‌روست

ایران در جایگاه سوم فرونشست جهان

ایران رتبه دوم فرونشست جهان

ایران رتبه دوم فرونشست جهان

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

تدوین لایحه «تغییر اقلیم»

پیشنهاد پیوست محیط زیست برای همهٔ طرح‌های توسعه روی میز دولت است

تدوین لایحه «تغییر اقلیم»

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *