پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | لرستان برای رونق گردشگری نیازمند ثبت جهانی آثار است

مدیرکل میراث فرهنگی لرستان:

لرستان برای رونق گردشگری نیازمند ثبت جهانی آثار است





لرستان برای رونق گردشگری نیازمند ثبت جهانی آثار است

۳۱ تیر ۱۴۰۳، ۱۲:۴۶

استان لرستان با وجود برخورداری از آثار مهمی همچون دره خرم‌آباد و قلعه فلک‌الافلاک تا کنون ثبت جهانی نداشته است. ثبت جهانی این آثار و تبلیغ آن‌ها موجب جذب گردشگران خارجی و در نتیجه رونق صنعت گردشگری در این استان خواهد شد. این امر مستلزم تلاش جمعی نهادهای دولتی و سازمان‌های مردم‌نهاد است.

به گزارش پیام ما به نقل از ایسنا، عطا حسن‌پور، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان، گفت: رونق اقتصاد گردشگری در استانی که تاکنون ثبت جهانی نداشته و از این قافله جا مانده است، اهمیت بسیاری دارد. رونق رشد این صنعت در لرستان به یک محرک جدی نیاز دارد و ثبت جهانی آثار فرهنگی، تاریخی و طبیعی بهترین محرک است.

او با بیان اینکه دلیل سفر نکردن توریست خارجی به لرستان، نبود آثار ثبت جهانی در این استان است، افزود: با ثبت جهانی دره خرم‌آباد و قلعه ‌فلک‌الافلاک به یکباره ۱۷ اثر در میراث جهانی ثبت خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: اولین قدم این است که قلعه‌فلک‌الافلاک با این معماری منحصر به فرد و با پیشینه‌ای که در گذرگاه تاریخ دارد به دنیا معرفی ‌شود و مُبلغ آن یونسکوست.

حسن‌پور اضافه کرد: برای رفع موانع پیش‌روی این پرونده نه تنها نهادهای دولتی و ارگان‌های اداری بلکه آحاد جامعه به ویژه تشکل‌های مردم نهاد و مردم باید در این امر مشارکت جدی داشته باشند و این موضوع به یک مطالبه عمومی تبدیل شود.

او ادامه داد: ارزیابان یونسکو که به لرستان سفر خواهند کرد قطعا دیدارهایی با مردم و انجمن‌های مردم نهاد، دانشگاهیان و دانشجویان خواهند داشت که آیا تمایل دارند این اثر به ثبت جهانی برسد و چرا این قلعه با تمام پتانسیل‌های تاریخی، مذهبی، میهنی و فرهنگی تا الان ثبت نشده است؟

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر