پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | ناجی انرژی پاک اروپا

پرتغال ساخت بزرگترین مزرعه بادی خود را اوایل سال آینده آغاز می‌کند

ناجی انرژی پاک اروپا





ناجی انرژی پاک اروپا

۲۹ خرداد ۱۴۰۳، ۱۶:۱۱

یک مزرعه بادی جدید در پرتغال مجوز محیط‌زیستی خود را از دولت دریافت کرده که ساخت آن از اوایل سال آینده آغاز و پس از ساخته شدن به بزرگترین مزرعه کشور تبدیل خواهد شد. این نیروگاه پس از تکمیل با مجتمع آبی تلمبه‌ای ذخیره‌سازی شمال کشور ادغام می‌شود. بنابراین پروژه جدید انرژی پرتغال، بزرگترین طرح انرژی پاک هیبریدی کشور است.

به گزارش پیام ما به نقل از ایمنا، مزرعه بادی جدید دارای ظرفیت ۲۷۴ مگاوات خواهد بود که می‌تواند از مصرف سالانه ۱۲۸ هزار خانه پشتیبانی کند و مجموعه‌ای از اقدامات برای حفاظت از محیط زیست اطراف آن معرفی شده است. گام بعدی درخواست مجوز تولید از اداره کل انرژی و زمین‌شناسی پرتغال خواهد بود تا مزرعه جدید در اوایل سال ۲۰۲۵ فعالیت خود را آغاز کند.

مزرعه بادی جدید پرتغال با اتصال به شبکه مجتمع آبی تلمبه‌ای ذخیره‌سازی شمال کشور، ظرفیت نقطه اتصال را به حداکثر می‌رساند که یکی از بزرگترین نیروگاه‌های برق‌آبی اروپا محسوب می‌شود و از بزرگترین پروژه‌هایی است که طی ۲۵ سال گذشته در اروپا تکمیل شده است. این نیروگاه از سه بخش برق‌آبی با ظرفیت نصب‌شده ۱۶۰ مگاوات، ذخیره‌سازی پمپی با ظرفیت ۸۸۰ مگاوات و نیروگاهی با ظرفیت ۱۱۸ مگاوات تشکیل شده است.

 

این مجموعه قادر به تولید ۱۷۶۶ گیگاوات ساعت انرژی در سال است که برای تأمین انرژی مورد نیاز شهرداری‌ها و شهرهای مجاور (۴۴۰ هزار خانه) کافی است و ظرفیت ذخیره‌سازی ۴۰ میلیون کیلووات ساعت، معادل انرژی مصرف شده توسط ۱۱ میلیون نفر در طول ۲۴ ساعت را دارد. این نیروگاه همچنین در حال حاضر انتشار ۱.۲ میلیون تن CO2 در سال را کاهش می‌دهد و از واردات بیش از ۱۶۰ هزار تن نفت در سال جلوگیری می‌کند.

دو فناوری برای به حداکثر رساندن تولید و بهینه‌سازی زیرساخت‌های الکتریکی یکدیگر را تکمیل می‌کنند. کارخانه جدید از جاده‌ها و امکانات موجود در این مجتمع بهره می‌گیرد تا تأثیرات محیط‌زیستی آن را به حداقل برساند.

 

این دو در کنار هم مجموعه‌ای از اقدامات را برای حمایت از اکوسیستم‌های محل قرارگیری مزرعه بادی اجرا خواهند کرد که شامل اجرای بعضی ابتکارات همچون کاشت گونه‌های بومی و مدیریت جنگل می‌شود. حیات‌وحش محیط نیز با کاشت درختان میوه، احیای حوضچه‌ها و نصب لانه برای خفاش‌ها مورد حمایت قرار خواهد گرفت.

 

توسعه‌دهنده طرح همچنین مجموعه‌ای از برنامه‌های نظارت بر سیستم‌های اکولوژیکی را برای حیواناتی هم‌چون خفاش‌ها و گرگ‌ها، همچنین برای گیاهان و زیستگاه‌های طبیعی معرفی می‌کند.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر