پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | تغییر نام یک پاسگاه جدیدالاحداث به نام شهدای خدمت

تغییر نام یک پاسگاه جدیدالاحداث به نام شهدای خدمت





تغییر نام یک پاسگاه جدیدالاحداث به نام شهدای خدمت

۱۶ خرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۵۲

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان از تغییر نام پاسگاه جدیدالاحداث محیط‌بانی «رودبارک» در منطقه حفاظت‌شده «پرور» به نام شهدای خدمت خبر داد.

به گزارش پیام ما به نقل از ایسنا، «بهرامعلی ظاهری» با اعلام این خبر گفت: با تصویب شورای معاونان اداره کل حفاظت محیط زیست استان، این پاسگاه محیط‌بانی که در منطقه حفاظت‌شده پرور شهرستان مهدیشهر واقع شده در همین دولت تأمین اعتبار و ساخته شده است.

ظاهری ادامه داد: به پاس خدمات ارزشمند این شهیدان والامقام این پاسگاه محیط‌بانی که در دولت سیزدهم ساخته شده است، به نام «شهدای خدمت (رودبارک)» نام‌گذاری شده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان سمنان افزود: منطقه حفاظت‌شده پرور یکی از غنی‌ترین زیستگاه‌های استان سمنان است که هم از نظر از پوشش گیاهی و هم از نظر تنوع جانوری از غنای بالایی برخوردار است.

این منطقه حفاظت‌شده از منحصربه‌فردترین زیستگاه‌های کشور و استان سمنان است که از آن جهت که حیات‌وحش آن در دیدرس مردم قرار داشته و در سفر به آن می‌توان گله‌های قوچ و کل و بز و…را به سهولت دید، زیستگاهی منحصر‌به‌فرد محسوب می‌شود.

این زیستگاه با وسعتی بالغ بر ۶۲ هزار و ۵۰۰ هکتار، در ۵۰ کیلومتری شمال سمنان واقع شده است. گفته می‌شود که یک سوم از گونه‌های حیوانی پستاندار ایرانی در منطقه حفاظت‌شده پرور زیست می‌کنند. از حدود ۱۶۴ گونه حیوانی پستانداری که در ایران زیست می‌کنند، ۵۲ گونه شامل، خرس، مارال، شوکا، قوچ، میش، کل و بز کوهی، آهو، پلنگ، گرگ، خوک و… در منطقه حفاظت‌شده پرور شهرستان مهدیشهر هستند.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر