پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | چه کسی «طرح نور» را طراحی کرد؟

مخالفت‌ها و موافقت‌ها با گشت ارشاد بالا گرفت

چه کسی «طرح نور» را طراحی کرد؟

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر: رئیسی دستور تشکیل ستاد حجاب را داد





چه کسی «طرح نور» را طراحی کرد؟

۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۱:۳۳

| پیام ما | پس از آنکه عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در شبکهٔ اجتماعی ایکس با انتشار نقل قولی از رهبری به هشدار ایشان دربارهٔ کارهای بی‌قاعده و بدون برنامهٔ گشت ارشاد اشاره کرد، اظهارنظرها دربارهٔ آن بالا گرفت. برخی از فعالان سیاسی آن را تذکر علنی رهبر به رفتارهای ضابطان آن برداشت کردند و عده‌ای دیگر معتقد بودند اگر قرار بر تذکر باشد، مستقیماً از طریق دفتر اطلاع داده می‌شود و نه سایت ایشان. علاوه‌‌بر حمایت‌ها و مخالفت‌ها از این نقل‌قول و رفتار مجریان گشت ارشاد، این پرسش که بالاخره طرح نور از سوی چه ارگانی طراحی شده و کدام سازمان مسئول اجرای آن است، همچنان در اذهان عمومی بی‌پاسخ مانده است.

دعوت قوهٔ قضائیه و رئیسی از فراجا برای ورود به موضوع حجاب

رئیس قوهٔ قضائیه روز دوشنبه سوم اردیبهشت‌ماه در نشست شورای‌عالی قوهٔ قضائیه بر وظایف ذاتی و قانونی‌ای که فراجا در حوزهٔ عفاف و حجاب، به‌موجب قوانین مختلف و مصوبات شورای‌عالی انقلاب فرهنگی دارد، اشاره  و اعلام کرد در ستاد عفاف و حجاب نیز مأموریت‌هایی برعهدهٔ این نهاد گذاشته شده است. «محسنی اژه‌ای» همچنین دربارهٔ جلسات سال گذشتهٔ خود با رئیسی گفت و افزود: در اواخر سال گذشته، در جلسهٔ مشترک بنده با رئیس‌جمهور تأکید شد که نمی‌شود مقولهٔ عفاف و حجاب را رها کرد. فلذا در بهمن و اسفند ۱۴۰۲، جلساتی برگزار شد و از فراجا و برخی نهادهای دیگر و چندین وزارتخانه دعوت کردیم؛ در آن مباحث و جلسات تأکید شد که دشمن در حال تحریکات و تحرکات و پشتیبانی‌هایی در قضیهٔ ترویج ناهنجاری اجتماعی و فرهنگی در حوزهٔ عفاف و حجاب است؛ لذا باید سازوکاری منسجم و مدوّن برای شناسایی و برخورد با عوامل دشمن در این قضیه تدوین و تمهید شود. 

رئیس قوهٔ قضائیه: در جلسهٔ مشترک بنده با رئیس‌جمهور تأکید شد که نمی‌شود مقولهٔ عفاف و حجاب را رها کرد. فلذا در بهمن و اسفند ۱۴۰۲، جلساتی برگزار شد و از فراجا و برخی نهادهای دیگر و چندین وزارتخانه دعوت کردیم

در آن جلسات و مباحث تأکید شد که همهٔ دستگاه‌های ذی‌ربط در قضیهٔ عفاف و حجاب از جمله دستگاه‌های فرهنگی و تبلیغاتی، حوزه‌ها و مروّجین و مبلّغین دینی، دانشگاه‌ها، آموزش‌وپرورش و … فعال شوند. در همین راستا از فراجا نیز خواسته شد و خطاب به او تأکید شد که در این قضیه به میدان بیاید؛ خُب آیا اکنون می‌توان خود را کنار بکشیم و اصطلاحاً به تعبیر عامیانه بگوییم «کی بود کی بود؛ من نبودم»؟!

او این را هم اضافه کرد که اگر قانون مرتبط با عفاف و حجاب نیز که اکنون در مجلس است، نهایی شود، باز هم در بخشی از این قانون، پلیس باید ورود داشته باشد.

 

رئیسی دستور تشکیل ستاد حجاب را داد

آن‌طورکه خبرگزاری فارس نوشته است دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر نیز روز دوشنبه دربارهٔ «طرح نور» گفت: اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ به دستور رئیس‌جمهور، ستاد عفاف و حجاب به ریاست «احمد وحیدی»، وزیر کشور، تشکیل شد و ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در کنار دیگر نهادها یکی از اعضای این ستاد است. مسؤلیت‌های ستاد ما در حوزهٔ حجاب بعد از تأسیس ستاد عفاف و حجاب به این نهاد واگذار شد و تا الان درخواستی از سوی این نهاد برای ورود ما به طرح نور صورت نگرفته است.

 

اظهارنظرهای رئیس دفتر حفظ و نشر آثار رهبری بدون هماهنگی نیست

در پی جنجال‌ها دربارهٔ توئیت «مهدی فضائلی»، عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب، دربارهٔ بازنشر بیانات رهبر انقلاب دربارهٔ حجاب، دیروز همچنین یکی از فعالان اصولگرا در شبکهٔ ایکس نوشت در جلسهٔ دو سال قبل دفتر حفظ و نشر آثار آیت‌الله خامنه‌ای اعلام شد اظهارنظرهای عضو این دفتر در شبکه‌های اجتماعی بدون هماهنگی نوشته نمی‌شود و نظارت محتوایی و البته غیررسمی مجموعهٔ سایت KHAMENEI.IR نیز در اختیار یکی از فرزندان رهبری است.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:

،





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

مطالب مرتبط

کاشی‌های رنگ‌پریده‌

هنر کاشی‌کاری در ایران در تهدید کاشی‌های چاپی رنگ باخته‌ است

کاشی‌های رنگ‌پریده‌

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

۲۲ استان کشور تا پایان هفته بارش برف و باران سنگین را تجربه می‌کنند

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

گزارش «پیام ما» از نشست بررسی کاربرد فناوری‌های نوین در صنایع خلاق

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

مسافران قطار مرگ

گروهی از زنان مکزیک جان خود را برای رساندن غذا به مهاجران به خطر می‌اندازند

مسافران قطار مرگ

چتر سیاه بر آسمان اهواز

دود نیشکرهای سوخته هوای خوزستان را آلوده کرد

چتر سیاه بر آسمان اهواز

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

کشمکش‌ بین ارگان‌های دولتی و تولیدکنندگان کمبود شیرخشک را تشدید کرد

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

موضع‌گیری دوگانه  دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

وزیر نیرو و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با معاون رئیس‌الوزرای طالبان دیدار کردند

موضع‌گیری دوگانه دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

میراث «غزه» زیر بمباران

فعالان جهانی هشدار می‌دهند

میراث «غزه» زیر بمباران

فصل انارچینی

پیگیری برای ثبت یک میراث ناملموس ادامه دارد

فصل انارچینی

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *