پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | ثبت بزرگ‌ترین اعتصاب شهروندان مجازی

در اعتراض به شبکه اجتماعی «ردیت» صورت گرفت

ثبت بزرگ‌ترین اعتصاب شهروندان مجازی

میلیون‌ها کاربر در شبکه اجتماعی «ردیت» به افزایش ناگهانی هزینه‌های خدمات «ردیت» اعتراض کردند





ثبت بزرگ‌ترین اعتصاب شهروندان مجازی

۲۷ خرداد ۱۴۰۲، ۰:۱۸

میلیون‌ها کاربر در شبکه اجتماعی «ردیت» در بیش از نصف انجمن‌های این سرویس به مدت ۴۸ ساعت اعتصاب کردند. علت این اعتصاب، افزایش ناگهانی هزینه‌های خدمات «ردیت» بود، به‌ویژه افزایش هزینه‌های ابزارهای جانبی که استفاده از این شبکه اجتماعی را ساده‌تر می‌کردند. «ردیت» یکی از قدیمی‌ترین شبکه‌های اجتماعی فعال است و در طول ۱۸ سالی که از آغاز به کارش می‌گذرد، به یکی از بزرگ‌ترین رسانه‌های دیجیتالی جهان تبدیل شده است. «ردیت» به‌عنوان یک رسانهٔ دیجیتال، محتوای تولید شده توسط کاربران را منتشر می‌کند و رهبری و هدایت خرده‌فرهنگ‌های مجازی را بر عهده دارد. بر اساس آخرین آمارها، روزانه بیش از ۵۰ میلیون کاربر از «ردیت» استفاده می‌کنند و تخمین زده می‌شود که بیش از ۱ میلیارد نفر ماهانه به طور فعال در این جامعه مجازی حضور دارند. محتوای متنی که روزانه در «ردیت» منتشر می‌شود، در سال‌های گذشته به‌عنوان یکی از منابع اصلی یادگیری مدل‌های زبانی بزرگ که امروزه به نام هوش مصنوعی مشهورند، مورداستفاده قرار می‌گرفته است. سم آلتمن، مدیرعامل OpenAI که چت جی‌پی‌تی محصول معروف این شرکت است، نقش مهمی در پیشرفت «ردیت» ایفا کرده است. در سال ۲۰۱۴، سام آلتمن که مدیر شتاب‌دهنده YCombinator بود با جذب سرمایه‌گذاری بالغ بر ۵۰ میلیون دلار، «ردیت» را تبدیل به یکی از اسب‌های تک‌شاخ (شرکتهای میلیارد دلاری) دنیای فناوری کرد.

میلیون‌ها کاربر در شبکه اجتماعی «ردیت» به افزایش ناگهانی هزینه‌های خدمات «ردیت» اعتراض کردند

این اتفاق با حضور هنرمندان معروفی مانند اسنوپ داگ و جرد لتو، هیجان زیادی در فضای استارتاپ‌ها و شرکت‌های فناوری اطلاعات ایجاد کرد.
اعتصاب کاربران و مدیران انجمن‌های «ردیت» از آنجا آغاز شد که «ردیت» هزینه استفاده از خدمات برنامه‌نویسی را افزایش داد. این افزایش تصاعدی باعث شد که ابزارهای جانبی که برای کاربران جذاب بودند، مانند اپلیکیشن موبایلی آپولو، به دلیل هزینه غیرقابل‌تحمل سالانه ۲۰ میلیون دلار، خدمات خود را متوقف کنند.
سال‌هاست که کاربران در «ردیت» محتوا تولید می‌کنند. «ردیت» از نمایش تبلیغات و ارائه خدمات ارزش‌افزوده علاوه بر تأمین هزینه‌های نگهداری، سود قابل‌توجهی به دست می‌آورد و ارزش این شبکه به بیش از ۱۰ میلیارد دلار رسیده است.
تا امروز، کاربران راضی بودند که نقش آنها در اینترنت، «ردیت» و برای شهروندان فضای مجازی، مفید و موثر است و همواره به عنوان جزء حیاتی پیشرفت این مسیر بوده‌اند. اما در لحظه‌ای که نیازهای اصلی آنها نادیده گرفته شد، همگی دست به اعتصاب زدند.
«ردیت» به صورتی عمل می‌کند که انجمن‌های مجزا به نام «ساب ردیت» دارد. در طی این ۴۸ ساعت اعتصاب، ۵۵ درصد از این انجمن‌ها فعالیت خود را متوقف کرده و به حالت خصوصی درآمده‌اند. اثرگذاری و شمار اعضای این انجمن‌ها به‌ویژه انجمن Funny که بیش از ۴۹ میلیون کاربر دارد، اهمیت و ابعاد اعتصاب را نشان می‌دهد.
در حال حاضر، این بزرگ‌ترین اعتصاب شهروندان مجازی در جهان است و تلاش بزرگی برای مقابله با سلب آزادی کاربران در حال انجام است.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر