پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | برخورد با متخلفانی که ساختمان ناایمن می‌سازند

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور خبر داد:

برخورد با متخلفانی که ساختمان ناایمن می‌سازند

برابر هماهنگی انجام شده با دستگاه قضایی، با افرادی که سازه‌های ناایمن می‌سازند برخورد قانونی خواهد شد





برخورد با متخلفانی که ساختمان ناایمن می‌سازند

۲۲ اسفند ۱۴۰۱، ۹:۴۸

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: برابر هماهنگی انجام شده با دستگاه قضایی، با افرادی که سازه‌های ناایمن می‌سازند برخورد قانونی خواهد شد.
به گزارش مهر؛ محمدحسن نامی، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در جمع خبرنگاران گفت: «اگر یک سازه‌ای توسط مهندسین طراحی شده و حتی توسط ناظرین نظارت شده باز هم باید از نظرات نفرات دیگر استفاده شود زیرا مردم قرار است هستی و دارایی خود را زیر این سقف قرار بدهند و خیالشان راحت باشد که این سقف روی سرشان خراب نمی‌شود
او افزود: «سازه‌هایی داریم که برابر قوانین ساخته نشده است و ما با همه این سازه‌ها برخورد خواهیم کرد. از شهرداران و دهیاران می‌خواهیم نظارت‌های خود را جدی و مستمر ادامه دهند زیرا ما متخلفان را به طور قطع به دست قوه قضائیه می‌سپاریم.»
نامی گفت: «در خوی هم همین اتفاق افتاده و قرار شده است تا قوه قضائیه به ساخت و سازهای بی‌ضابطه و بدون اصول رسیدگی کنند. دستگاه قضائی با شدت با این افراد متخلف برخورد خواهند کرد.»
او افزود: «در برخی از شهرهای استان تهران شاهد ساخت و سازهای سریعی هستیم که برابر قواعد و قوانین و آیین‌نامه‌ها نیست و شورای عالی معماری این ساخت و سازها را تأیید نکرده است.»
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: «خوب است شهرداران و دهیاران و شوراهای شهر بدانند که اگر در مسئله نظارت بر این ساخت و سازها کوتاهی کنند حتماً با آنها برخورد خواهد شد.»
طی‌ سال‌های اخیر ساخت ساختمان‌های ناایمن یا ایمن‌سازی و مستحکم‌سازی نشدن ساختمان‌های بزرگی مانند متروپل در آبادان و پلاسکو در تهران موجب فجایع جانی گسترده‌‌ای در کشور شد. این حوادث علاوه بر خسارت‌های مالی و جانی گسترده‌ای است که در زمان وقوع حوادث غیرمترقبه مانند سیل و زلزله به دلیل تخریب زیاد ساختمان‌ها ایجاد می‌کند. در آخرین نمونه در پایتخت یک ساختمان در خیابان بهار، به دلیل ناایمنی به آتش کشیده شد و یک آتش‌نشان جان خود را در این حادثه از دست داد. گرچه هنوز گزارش دقیقی از این آتش‌سوزی از سوی سازمان آتش‌نشانی یا شهرداری منتشر نشده است اما بررسی‌های کارشناسی ناامید بودن را دلیل این رخداد اعلام کرده‌اند.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *