پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | برنامه‌ای برای واردات آب نداریم

وزیر نیرو:

برنامه‌ای برای واردات آب نداریم





برنامه‌ای برای واردات آب نداریم

۳۰ مرداد ۱۴۰۱، ۰:۰۰

وزیر نیرو گفت: هیچ برنامه‌ای برات واردات آب نداریم و در حوزه دیپلماسی آب در مورد اجرای طرح‌های مشترک آبی، توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی و حق‌آبه‌ها با کشورهای دیگر در حال مذاکره هستیم. به گزارش ایسنا علی اکبر محرابیان درباره برنامه وزارت نیرو برای اجرای پروژه‌های نیمه تمام گفت: پروژه‌ها در حوزه‌های آب، برق و آبفا اولویت‌بندی شده است؛ به طوری که ۲۳۰ پروژه اولویت‌دار در حوزه آب و آبفا و حدود ۵۰ پروژه اولویت‌دار نیز تنها در بخش نیروگاهی در دستور کار داریم و معادل همین عدد نیز در خطوط انتقال و پست و شبکه مورد توجه است.وزیر نیرو با بیان اینکه در ابتدای دولت سیزدهم ۳۰۰ شهر تنش آبی داشتند، گفت: برای برخی شهرها، پروژهای عظیم و خطوط انتقال و تصفیه‌خانه‌های بزرگ نیاز بود، اما برخی از شهرها با کمترین خط انتقال و افزایش چاه و آب شیرین کن سیراب شدند که طی کمتر از یک سال عملکرد دولت ۵۶۰ پروژه به مرحله بهره‌برداری رسیده و پروژه‌های دیگری هم در دستور کار قرار دارد.
علی‌اکبر محرابیان همچنین در آیین افتتاح و بهره‌برداری از طرح آب‌رسانی به شهرآبیک که شنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ انجام شد، بیان کرد: مسئولین استان قزوین مناقصه تکمیلی را اجرا کنند و تا تأمین مالی توسط بخش خصوصی، پروژه را با اعتبارات دولتی از محل جهاد آب‌رسانی آغاز کنند تا به سرعت آب ۱۴ شهر و ۱۹۴ روستا باقیمانده نیز تأمین شود.
او با بیان اینکه سد بالاخانلو در دهه فجر آبگیری می‌شود، گفت: از مسئولین استان قزوین انتظار می‌رود طرح‌های آبرسانی در جنوب و غرب استان هم با سرعت پیش رود و عملیات اجرای لوله انتقال و تصفیه‌خانه به‌زودی آغاز شود.محرابیان با اشاره به اینکه برخی از کلان پروژه‌ها باید به سرعت پیش رود، بیان کرد: مطالعات الموت‌رود توسط آب‌نیرو در حال انجام است، آب زیاران هم امسال تأمین می‌شود تا بتوانیم آب شرب بهداشتی به روش‌های مختلف تأمین کنیم و سرعت قابل قبولی به مطالبات ببخشیم.
او عنوان کرد: نمایندگان مجلس در بودجه ۱۴۰۱ برای اعتبارات وزارت نیرو در ردیف‌های متفرقه و متمرکز سنگ تمام گذاشتند. امروز کلان پروژه‌های تأمین آب در سراسر کشور در حال اجراست. وزیر نیرو ادامه داد: امروز در منطقه خوزستان، همدان، کردستان و سیستان بلوچستان طرح‌های بزرگ آب‌رسانی در حال اجراست که امیدواریم قطار افتتاح‌ها تا پایان دولت امتداد داشته باشد. او با بیان اینکه در ابتدای دولت سیزدهم ۳۰۰ شهر تنش آبی داشتند افزود: برای برخی شهرها، پروژهای عظیم و خطوط انتقال و تصفیه‌خانه‌های بزرگ نیاز بود، اما برخی از شهرها با کمترین خط انتقال و افزایش چاه و آب شیرین کن سیراب شدند که طی کمتر از یکسال عملکرد دولت ۵۶۰ پروژه به مرحله بهره‌برداری رسیده و پروژه‌های دیگری هم در دستور کار قرار دارد.
محرابیان یادآور شد: پروژه جهاد آبرسانی در کشور فعال است که در بخش اول ۱۰ هزار روستا در ۳۱ استان در دستور کار قرار گرفته تا در یک اقدام ملی با بسیج استعدادهای مختلف در دولت انقلابی و با به کارگیری پیمانکاران بخش خصوصی و خیّرین آب‌رسانی، این طرح جهادی در اقصی نقاط کشور اجرا شود.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *