پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | ورود کمیسیون کشاورزی مجلس به آتش‌سوزی جنگل‌ها

ورود کمیسیون کشاورزی مجلس به آتش‌سوزی جنگل‌ها





ورود کمیسیون کشاورزی مجلس به آتش‌سوزی جنگل‌ها

۱ مرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۳۰

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس گفت: در نشست کمیسیون مقرر شد با توجه به وجود نقش عوامل انسانی در آتش‌سوزی جنگل‌ها نشست مشترک کمیسیون کشاورزی با حضور دستگاه‌های ذی‌ربط از جمله قوه قضائیه برای پیگری این موضوع تشکیل شود.

به گزارش پیام ما به نقل از ایسنا، سمیه رفیعی ضمن تشریح جلسه روز گذشته کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: از مهمترین دستور کارهای جلسه کمیسیون، بررسی مشکلات روز و جاری مربوط به حوزه کشاورزی بود. بحث تامین سوخت ادوات کشاورزی و پرداخت مطالبات کشاورزان یکی از این مشکلات بود. با پیگیری هایی که کمیسیون داشت، باعث شد که بخشی از مطالبات از طریق سازمان برنامه و بودجه تامین شود.

 

او در ادامه اظهار کرد: پیگیری تامین آب و برق پایدار برای حوزه کشاورزی از دیگر موضوعات جلسه کمیسیون کشاورزی بود. متاسفانه به جهت محدودیت هایی که وجود دارد کشاورزان با قطعی برق چاه‌ها مواجه‌ هستند که مقرر شد کمیسیون ورود نظارتی بر این موضوع داشته باشند. عدم تامین آب پایدار بسیاری از کشاورزان خصوصا کشاورزانی که اقدام به کشت حبوبات کرده‌اند را دچار مشکل کرده است.

 

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: از سوی دیگر مقرر شد با توجه به وجود عوامل انسانی در آتش سوزی جنگل‌ها نشست مشترک کمیسیون کشاورزی با حضور دستگاه‌های ذی‌ربط از جمله قوه قضائیه تشکیل شود.

 

رفیعی تصریح کرد: در جلسه کمیسیون بنا شد در روز سه‌شنبه هفته جاری که روز نظارتی مجلس است دستگاه‌هایی که مرتبط و زیرمجموعه کمیسیون کشاورزی از جمله وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی، نیرو و سارمان حفاظت محیط زیست هستند در نشست کمیسیون حضور پیدا کنند تا مشکلات موجود در موضوعات مختلف این حوزه مورد بررسی قرار گیرد.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر