سایت خبری پیام ما آنلاین | حمله‌های پیامکی

حمله‌های پیامکی





۱۷ مهر ۱۳۹۷، ۹:۳۳

حمله‌های پیامکی

هیات رییسه و تعدادی از نمایندگان مجلس از سوی مخالفان تصویب CFT تهدید شدند.

از روز طرح تا بررسی و تصویب CFT فضای سیاسی کشور ملتهب شد. التهاب تا جایی پیش رفت که عده‌ای خود را به ساختمان پارلمان رساندند تا فریاد اعتراض‌شان بهارستان را متوجه سازد. اما این‌ها نتوانست رای دهندگان به طرح را از عزم‌شان منصرف کند.

اما بازی به آخر نرسید. صدای معترضان ادامه دارد. گویا آنها وقتی حرفشان به کرسی نمی‌نشیند از دیوار وارد می‌شوند. تهدید و تمسخر چاره تازه دلواپسان بود. در همان ساعات اولیه تصویب طرح ابتدا لاریجانی مورد حمله قرار گرفت. توپخانه حملات هم از توییتر و تلگرام آغاز شده بود. حمله‌کنندگان رییس قوه مقننه را نشانه رفته بودند. قرائت نامه رهبری هم حجت را بر آنها تمام نکرده بود.

فتوشاپ تصویر رییس مجلس

چیزی از تصویب طرح معروف به CFT نگذشته بود که مخالفان خشمگین دست به کار شدند و با برنامه فتوشاپ به جان تصویر لاریجانی (رییس مجلس) افتادند. مونتاژ عکس رییس قوه مقننه با هشتگ منافق اعتراض کاربران فضای مجازی را به همراه داشت. اعتراض‌‌ها رفته رفته شدیدتر شد.

نکته جالب ماجرا آن بود که حمله کنندگان اصولگرایانی بودند که به یکی از ریشه‌دارترین اصولگرایان کشور حمله می‌کردند.

پیامک‌های تهدیدآمیز

دور جدید پیامک‌های تهدیدآمیز به نمایندگان مجلس بعد از تصویب CFT آغاز شد. پیامک‌هایی که رسماً نمایندگان را به مرگ تهدید می‌کند. محمدعلی وکیلی، عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی به ایرناپلاس گفته که پیامک‌های تهدیدآمیز برای اعضای هیأت رئیسه نیز ارسال شده است.

به گفته او این پیامک‌ها ابتدا با توهین و تهدید علی لاریجانی، ریاست مجلس آغاز می‌شود و سپس سایر نمایندگان را تهدید می‌کند و مورد اهانت قرار می‌دهد.

وکیلی با بیان اینکه دیروز بعد از تصویب CFT برای من پیامک تهدیدآمیز ارسال شد، درباره جزئیات این پیام تصریح کرد: در این پیام‌ها توهین و تهدید، آن هم در اشکال مختلف دیده می‌شود.

این عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این پیام‌ها با پیش‌شماره‌های 0912 ارسال شده که شناسایی آن‌ها برای دستگاه‌های امنیتی و انتظامی کار دشواری نیست،‌ گفت: من از وزیر ارتباطات می‌خواهم در شناسایی و افشای هویت شناسنامه‌ای این افراد کمک کند. ما برخورد قضایی و امنیتی نمی‌خواهیم، ما فقط می‌خواهیم هویت شناسنامه‌ای این افراد اعلام شود.

وکیلی با اظهار ناامیدی از پیگیری قضایی این مسئله از وزارت ارتباطات خواست هویت صاحبان این شماره‌ها را روی سایت بگذارند.

حسینیه خیابان چمران

 مبدا پیامک‌ها

حرف و حدیث‌ها بر سر پیامک‌ها همچنان ادامه دارد. این که کار کدام جریان است و چه هدف و انگیزه پشت آن وجود دارد که هنوز بعد از تصویب CFT ارسالش ادامه دارد و این‌ بار دیگر توصیه‌ای در کار نیست و تنها تهدید و توهین است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی درباره منبع پیامک‌های ارسالی FATF به نمایندگان مجلس به ایسنا گفت: «متولی اصلی پیامک‌های ارسالی به نمایندگان شناسایی نمی‌خواهد و خود افراد دخیل در این امر اعلام کرده‌اند که ارسال این پیامک‌ها کار چه کسی است. این فرد تاکنون دستگیر نشده و از سوی یک حسینیه است که آشکارا اعلام کردند که کار آنها بوده و مساله پنهانی نبوده است. این فرد آقای خلیل موحدی (عضو سابق شورای شهر مشهد) بوده که در حسینیه‌ای در خیابان چمران مشهد مشغول فعالیت است. بعضی از افرادی که این پیامک‌ها را ارسال کردند، اصلا نمی‌دانند FATF چه هست؛ این نوع حرکت‌ها مطرود است و ما باید برای رای مردم و نظر آنها احترام قائل شویم.موحدی: پیامک داده‌ام باز هم این کار را می‌‌کنم

موحدی در پاسخ اینکه چرا برای اثبات نظر خود پیامک را انتخاب کردید می‌گوید:«یکی از راه‌های ما ارسال پیامک بود. ما هم جلسات روشنگری داشتیم و هم مباحثه می‌کردیم و ارسال پیامک تنها یکی از آن راه‌ها بود.»

او می‌گوید تصمیم‌گیری درباره ارسال پیامک تصمیم جمعی بود. در واقع ما تصمیمات مختلفی گرفتیم که یکی از آنها پیامک بود که همه هم انجام دادند.این عضو سابق شورای شهر مشهد ادامه می‌دهد:«ما یک حسینیه داریم که آنجا این تصمیم گرفته شد اما چون تشکل‌ها با ما مرتبط هستند این تصمیم را همه اجرا کردند.» وی در مصاحبه خود تاکید می‌کند که تا الان احظاریه‌ای برای او ارسال نشده و این پیامک‌ها را ادامه خواهد داد.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *