پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | وزارت نیرو برای حل مشکل برق برنامه‌ عملی ندارد

وزارت نیرو برای حل مشکل برق برنامه‌ عملی ندارد





۷ مرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۰۷

عضو کمیسیون انرژی: 

وزارت نیرو برای حل مشکل برق برنامه‌  عملی  ندارد

نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت نیرو هر ساله با شعار صرفه‌جویی توپ را به میدان مردم می‌اندازد و اقدامی و برنامه‌ای عملی بر حل مشکل در سال‌های آینده در این وزارت‌خانه مشاهده نمی‌شود.

«سلام امینی» اظهار کرد: در 12 سال گذشته متاسفانه سرمایه‌گذاری در حوزه توسعه نیروگاه‌های برقی صورت نگرفته به این مفهوم که جمعیت و مصرف افزایش پیدا کرده اما متناسب با این تغییرات حرکتی انجام نگرفته و  بیشتر نیروگاه‌های برقی دارای عمر بالا وحدودا چهل سال‌اند.

علاجی ضربتی وفوری برای حل مشکل برق در حال حاضر وجود ندارد

آنطور که ایسنا می نویسدعضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت:   برای احداث یک نیروگاه حرارتی از زمان طراحی، ساخت وتا زمانی که وارد مدار می‌شود پنج سال طول می‌کشد و  وزارت نیرو به بهانه‌ی اختلاف 20 هزار مگاواتی مصرف برق در تابستان نسبت به زمستان که به دلیل افزایش استفاده از سیستم‌های سرمایشی رخ می‌دهد سرمایه‌گذاری برای توسعه نیروگاه‌های برق را مقرون به صرفه نمی‌داند پس در واقع علاجی ضربتی وفوری برای حل مشکل برق در حال حاضر وجود ندارد.

بدون برنامه نمی‌توان مدیریت کرد

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سالانه 10 هزار مگاوات از برق کشوراز طریق منابع برق‌آبی تامین می‌شود، در چند سال اخیر با توجه به خشکسالی‌های که وجود داشته وزارت نیرو هر ساله با مشکل تامین برق مصرفی در تابستان مواجه بوده اما برای حل این مشکل تا کنون اقدام موثری صورت نگرفته است. وی درباره عملکرد وزارت نیرو تصریح کرد: با مدیریت بی‌برنامه واینکه چه می‌شود وچه نمی‌شود نمی‌توان مدیریت کرد هر ساله با انتقال فشار به مردم واینکه صرفه‌جویی تنها علاج کار است سپری می‌شود اما اقدامی ویا برنامه‌ای عملی بر حل مشکل برای سال‌های آینده در وزارت نیرو مشاهده نمی‌شود. 

توصیه به صرفه جویی مردم

تابستان امسال به دنبال نبود توازن بین میزان تولید و مصرف برق، وزارت نیرو ابتدا اعلام کرد که مجبور به خاموشی‌های مقطعی در کشور هستیم و بعد از اعلام جدول خاموشی در تعدادی از استانها، چندی بعد وزیر نیرو تهدید کرد که در صورت تداوم این وضعیت، بهای آب و برق مصرفی پر مصرف‌ها، تصاعدی محاسبه خواهد شد. رضا اردکانیان در این خصوص اعلام کرد: « در شرایط خاصی قرار داریم و همه باید با صرفه جویی 10 درصدی برای تعدیل کردن خاموشی‌ها تلاش کنند. در چنین شرایطی بکارگیری دستگاه‌های سرمایشی فشار زیادی را روی سیستم برق ما وارد می‌کند به طوری که امیدواریم هموطنان در مناطق گرمسیر دمای کولر گازی خود را روی ۲۵ درجه تنظیم کنند تا با توجه به گرمای هوا مصرف برق در این حوزه شرایط متفاوتی را در خاموشی‌ها و قطعی‌های روزانه به وجود نیاورد.»

 

 

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *