سایت خبری پیام ما آنلاین | رئیس پلیس امنیت اجتماعی کرمان خبر داد: دستگیری 17 نفر به جرم گروگانگیری

رئیس پلیس امنیت اجتماعی کرمان خبر داد: دستگیری 17 نفر به جرم گروگانگیری





۲۱ بهمن ۱۳۹۵، ۳:۵۷

رئیس پلیس امنیت اجتماعی کرمان خبر داد:
دستگیری 17 نفر
به جرم گروگانگیری

صبح دیروز نشست خبری رئیس پلیس امنیت عمومی استان کرمان بر گزار شد. در این جلسه سرهنگ محمدرضا پرواز، رییس پلیس امنیت عمومی به مرور عملکرد 10 ماهه این پلیس پرداخت و گفت: طی سال جاری 19 درصد افزایش در زمینه رسیدگی به امور ترانزیت داشتیم و 310 فقره دفترچه برای رانندگان ترانزیت صادر شده است.
پرواز به افزایش 35 درصدی صدور گذرنامه طی سال جاری به دلیل راهپیمایی اربعین اشاره کرد و ادامه داد: 94 هزار 134 مورد گذرنامه طی امسال صادر شده است.ضمن اینکه 246 مورد نیز صدور مجدد گذرنامه به دلیل اعلام مفقودی صورت گرفته است،ولی از شهروندان تقاضا داریم در نگهداری از گذرنامه دقت داشته باشند چراکه صدور مجدد گذرنامه به راحتی صورت نمی‌گیرد.
وی از انهدام سه باند گروگانگیری اتباع بیگانه طی سال جاری خبر داد و گفت: این باندها 29 نفر را گروگان گرفته بودند که گروگان‌ها به همت نیروی انتظامی آزاد شدند.وی همچنین با اشاره به دستگیری 17 نفر از اعضای این باندهای گروگانگیری عنوان کرد: از یکی از این باندها که در کرمان فعالیت می‌کرد، جرائمی مانند سرقت مسلحانه، راه‌بندی مسلحانه و … نیز احصا شده است. ضمن اینکه اعضای اصلی این باندهای گروگانگیری از اتباع افغانستان بودند، اما تعدادی ایرانی نیز با آنها همکاری داشته‌اند. دادسرا برای یکی از این باندها حکم محاربه گرفته و مبالغ زیادی وجه نقد و طلا و جواهر نیز از این باندها کشف شده است.
رئیس پلیس امنیت عمومی از جمع‌آوری 50 هزار عدد محصولات مخرب فرهنگی و پلمب 25 واحد صنفی متخلف در این زمینه خبر داد و اضافه کرد: مجتمع‌های تجاری بیش از 40 واحد زیر چتر حمایتی پلیس امنیت عمومی قرار می‌گیرند تا بحث تامین امنیتی آنها به درستی انجام شود.
پرواز از آغاز به کار قرارگاه انتخاباتی پلیس در کرمان خبر داد و افزود: در بحث انتخابات موارد مهمی در دستور کار پلیس قرار دارد که در بحث تایید صلاحیت‌های نامزدهای احتمالی موثر است.
وی گفت: در بخش نظارت و کنترل از صنوف مختلف نیز با رشد 4 درصدی، طی سال جاری 34 هزار 260 مورد بازدید و یک هزار و 135 مورد بررسی صلاحیت افراد صورت گرفته است.
سرهنگ درباره برخورد با تالارهای متخلف برگزار کننده مراسم نیز گفت: نهایت ساعت کار تالارها تا ساعت 24 تعیین شده و با برخی باغ های برگزار کننده مراسم با دستور قضایی برخورد شده است.
رئیس پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان کرمان اظهار کرد: در راستای اجرای طرح نظارت بر مهدکودک ها نیز 194 مورد بازدید انجام و سه مهدکودک در استان کرمان پلمب شده است. رئیس پلیس امنیت به اجرای طرح کنترل ضایعات فروشی ها نیز اشاره و بیان کرد: در این رابطه 83 مورد بازدید از این اماکن انجام شده که 47 واحد اخطاریه دریافت کرده اند و 19 واحد نیز پلمب شده است.
همچنین در راستای اجرای طرح کنترل تولیدکنندگان مانتوهای نامتعارف نیز 13 واحد عرضه این اجناس پلمب شده و یک هزار و 198 مورد به تذکر منجر و 411 مورد البسه مبتذل نیز کشف شده است.
سرهنگ پرواز گفت: توقیف خودرو به دلیل آلودگی صوتی یک هزار و 400 مورد و درباره دور دور کردن خودروها نیز 302 دستگاه بوده است.
وی رسیدگی به 486 مورد شکایت از صنوف را مورد اشاره قرار داد و افزود: در سال جاری 194 مورد بازدید از مهدکودک‌ها صورت گرفته و سه واحد پلمب شده است.
پرواز تصریح کرد: در 10 ماهه سال جاری پلمب 13 مورد فروشگاه عرضه مانتوهای نامتعارف، توقیف یک هزار و 400 خودرو در رابطه با ایجاد آلودگی صوتی و 69 مورد دستگیری اراذل و اوباش صورت گرفته است.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *