سایت خبری پیام ما آنلاین | گزارش « پیام ما» از قرار گرفتن نام «فرزاد حسینخانی» در لیست مازاد مس پایان کاپیتان

گزارش « پیام ما» از قرار گرفتن نام «فرزاد حسینخانی» در لیست مازاد مس پایان کاپیتان





۱۴ دی ۱۳۹۵، ۲۰:۵۷

گزارش « پیام ما» از قرار گرفتن نام «فرزاد حسینخانی» در لیست مازاد مس
پایان کاپیتان

خبر معمولی اما عجیب و غیرمنتظره بود، باشگاه مس کرمان فهرست 5 نفره بازیکنان مازاد خود را اعلام کرد که در این فهرست نام فرزاد حسین‌خانی کاپیتان تیم مس، سجاد اژدر، محسن دلیر، فرشید علیزاده و محمدرضا زینال خیری دیده می‌شوند. قرار گرفتن نام حسینخانی، بازیکن و کاپیتان باسابقه تیم مس در این لیست شاید موضوع جدیدی نباشد و بازیکنان زیادی برای تیم های زیادی آمدند و رفتند اما این گونه برخورد با بازیکنی که تقریبا تمامی عمر فوتبالی خود را در فوتبال کرمان گذرانده، کمی غیر حرفه ای و غیر اخلاقی محسوب می شود. علی کریمی و مهدوی کیا در پرسپولیس، فرهاد مجیدی در استقلال و محرم نوید کیا در سپاهان و چند بازیکن دیگر از جمله اسطوره هایی بودند که در گذر زمان از تیم های محبوبشان جدا شدند و جای خود را به بازیکنان جدید و جوان دادند و هیچ اتفاقی نیفتاد و زندگی فوتبال ادامه یافت، شاید دیگر بازیکنی مثل آنها پیدا نشود امافوتبال هم تعطیل نشد و هنوز جریان دارد. پس با رفتن یک بازیکن از فوتبال اتفاق خاصی نمی افتد اما مهم چگونه رفتن و چگونه کنار گذاشتن یک بازیکن است؟ اینکه نام کاپیتان و به نوعی اسطوره باشگاه مس در در پایان نیم فصل به عنوان بازیکن مازاد در کنار بازیکنی مثل محسن دلیر که شاید بتوان گفت، خنثی ترین بازیکن سرشناس مس در نیم فصل اول بود، کاری غیر اخلاقی و غیر حرفه ای است.
از نظر فنی، فرزاد حسینخانی احتیاج به تعریف و تمجید ندارد، هرچند بازی هایش بگیر و نگیر داشته و در یک بازی بهترین و در بازی بعد بدترین بوده اما او نشان داده که همواره وزنه قابل اعتمادی در میانه زمین است و بودنش چه از لحاظ فنی و چه روحی، می تواند برای تیم مثمر ثمر باشد، همانگونه که در همین نیم فصل اول لیگ یک و بخصوص در بازی با استقلال در جام حذفی خودش را نشان داد اما اگر بخواهیم از بعد حواشی و مسائل غیر فنی به این موضوع نگاه کنیم، می توان بیشتر گفت و بیشتر شنید. این تنها فصلی نیست که ادامه همکاری فرزاد و مس به مشکل می خورد، قبلا هم در سال 86 و زمان فرهاد کاظمی وهم سالی که تیم به لیگ دسته یک سقوط کرد، این همکاری به مشکل برخورده بود و آخرین نمونه اش، آغاز فصل امسال لیگ یک بود که بعد از کلی حرف و حدیث در آخرین روزها طرفین به همکاری رضایت دادند و قراردادی برای یک فصل امضا کردند، هرچند همان زمان هم مشخص بود که اختلافاتی وجود دارد.
اگر می خواهی با عزت باشی، از کرمان برو
احمد نخعی، سرپرست و مربی سابق مس در این باره معتقد است؛ دوران فوتبالی چه خوب و چه بد، گذرا و تمام شدنی است و روزی به پایان می رسد، این اتفاق در هر سنی می تواند بیفتد و قانون فوتبال این را می گوید که روزی باید رفت، ولی مهم این است که چگونه با آن بازیکن برخورد شود؟ این گونه برخورد با بازیکنان اصلا صحیح نیست و هیچ توجیهی ندارد، چه برسد با کاپیتان مس که نزدیک به 20 سال از عمرش را با این تیم و در کنار این تیم گذرانده است. این فوتبالیست قدیمی کرمان ادامه داد: از نظر فنی در چند بازی که او را دیدم، با این سن و سال هنوز هم قابل اتکاست اما چون در مجموعه تیم مس نیستم و زیاد از اتفاقات آن اطلاعی ندارم، نمی توان در این باره اظهار نظری داشته باشم ولی این را مطمئنم، بودن چنین بازیکنی در کنار تیم هم وزنه فنی خوبی است و هم از نطر روحی می تواند به تیم کمک کند، اما چرا در پایان نیم فصل و اینگونه با او برخورد کردند، مسلما خود مسئولان و فرزاد باید پاسخگو باشد.
نخعی در باره ارتباط و شناختش از فرزاد حسینخانی می گوید: چندین سال به عنوان سرپرست و مربی با فرزاد کار کردم، الحق و الانصاف هیچ مسئله ای نبود و بازیکن زحمتکش، متعصب و دونده ای بود، البته اوایل که من سرپرست مس شده بودم به واسطه شیطنت یک سری از دوستان، فرزاد از من دلخور بود اما فقط یک هفته بعد با صحبتی که با هم داشتیم متوجه سوتفاهم شدیم و همه چیز برطرف شد. فرزاد بازیکنی خوبی است و بارها از تیم های دیگر پیشنهاد داشت ولی نرفت. خودم به شخصه به او گفته بودم اگه می خواهی در کرمان باعزت تر باشی، یکی دو سالی از اینجا برو، ولی نرفت و بخاطر تعصب خاصش تا امروز ماند.
همکاری مس و حسینخانی دو طرفه بود
امید سلاجقه یکی از ورزشی نویسان با سابقه کرمان هم در این باره به خبرنگار «پیام ما» می گوید: به نظر من فرزاد احتیاج به معرفی ندارد و همه او را به عنوان نماد نارنجی پوشان کرمانی می شناسند. در این همکاری چند ساله بین باشگاه مس و فرزاد حسینخانی دو طرفه بود و هر دو سود بردند اما ای کاش این
جدایی به اینگونه اتفاق نمی افتاد. اگر باشگاه به این نتیجه رسیده که ادامه همکاری برای طرفین امکان پذیر نیست، به روش بهتر و محترمانه ای با فرزاد برخورد می کردند. سلاجقه افزود: با اینکه پست فرزاد حسینخانی هافبک دفاعی است اما سال گذشته بهترین گلزن تیم بود و این نشان می دهد که او از نظر فنی در چه جایگاهی قرار دارد. او هنوز هم می تواند بهترین باشد و به قول خودش هرگاه نتواند بیشتر از 80 دقیقه بازی کند، از فوتبال خداحافظی می کند.
تیم مس
مال کرمانی هاست
قصد داشتیم با عباس محمدی، دروازه بان و کاپیتان سابق تیم مس که سابقه درگیری و اختلاف با فرزاد حسینجانی را دارد، نیز صحبت کنیم که وی با اعلام اینکه در این باره نظری ندارد، فقط به چند کلمه بسنده کرد و گفت: همه یک روز می آیند و روز دیگری می روند، همانگونه که عباس محمدی روزگاری با تیم بود و رفت. فقط امیدوارم اتفاقاتی بیفتد که باعث سرافرازی و موفقیت مس بشود. این تیم مال کرمان و کرمانی هاست و خدا کند روزی به دست صاحبان واقعی اش بیفتد.
منصور ابراهیم زاده، سرمربی مس کرمان در مورد فهرست آزاد تیم مس کرمان و قرار گرفتن کاپیتان تیمش در این فهرست می گوید: فهرست آزاد کادرفنی، 4 نفر بود که 2 بازیکن خودشان درخواست جدایی داشتند و دو بازیکن هم در شرایطی قرار گرفتند که نتوانستیم همکاری خوبی داشته باشیم. در مورد فرزاد حسین‌خانی باید بگویم که مجموعه باشگاه به این جمع‌بندی رسید که این بازیکن در این فهرست قرار بگیرد و این تصمیم باشگاه بود!
در توضیح صحبت های ابراهیم زاده باید از وی پرسید اگر مجموعه باشگاه تمامی بازیکنان را انتخاب کنند، آیا شما به این خواسته تن خواهید داد و انتخاب بازیکنان را به آنها خواهید سپرد و بازیکنان را نه برپایه برنامه ها و تفکرات خودتان بلکه براساس نظرات تحمیلی دیگران گزینش خواهید کرد؟ شما که در آغاز فصل اعلام کرده بودید فرزاد در لیست شماست و به او نیاز دارید، چرا به خواسته مجموعه تن دادید؟
احمدرضا زنده روح که حالا بعد از فرزاد حسینخانی، کاپیتان اول مس محسوب می شود در این مورد به سایت باشگاه مس می گوید: ای کاش این اتفاق رخ نمی‌داد ولی من فقط این را بگویم که عزت و ذلت دست خداست. بهرشکل آقا فرزاد مقبولیت زیادی بین بازیکنان تیم چه آن‌ها که چند سال پیراهن مس را می‌پوشند و چه بازیکنانی که جدیدا به تیم آمدند دارد و جدایی او قطعا اتفاق ناراحت کننده‌ای برای اعضای تیم بود. البته نه تنها آقا فرزاد، بلکه جدایی بقیه دوستان هم ناراحت کننده بود.
وی در پاسخ به این سوال که این اتفاق چه تاثیری بر تیم و نتایج آن دارد می گوید:
طبیعتا تیم از لحاظ روحی ضربه خورده است و بازیکنان ناراحت هستند. اما اگر منظورتان احتمال کم کاری هست باید بگویم که بازیکنان تمام تلاش خود را انجام خواهند داد تا مس نتیجه بگیرد. باید با نبودن فرزاد حسینخانی کنار بیاییم و به فکر آینده باشیم. نتیجه گرفتن ما هم باعث خوشحالی او می شود.
سعید قرایی، مسئول روابط عمومی باشگاه مس در گفت و گو با سایت« کرمان نو» علت این جدایی را نه مسائل فنی بلکه اختلاف نظر این بازیکن با مسئولان و مدیران این باشگاه می داند و می‌گوید: اختلافات حسینخانی با مدیران باشگاه به اعضای تیم نیز رسیده و اثرات منفی روی سایر بازیکنان گذاشته بود که در نهایت مسئولان تصمیم بر این موضوع گرفتند. قرایی شروع اختلافات را مسائل مالی از جمله مطالبات معوق این بازیکن می داند و ادامه می دهد: همین مسئله زمینه ساز بروز سایر اختلاف نظرها شده است.
برای خداحافظی
زود است
از فرزاد حسینحانی،( که حالا دیگر باید گفت) کاپیتان سابق مس، خواستیم درباره خودش بگوید که او هم چنین گفت: فعلا صحبت خاصی ندارم و به خاطر تیم که نیازبه آرامش دارد، بهتر است سکوت کنم. وقت برای گفتن زیاد است خیلی حرفهاست که باید بگویم.
فرزاد خسینحانی درباره زمان خداحافظی و مقصد احتمالی بعدی اش گفت: هنوز برای خداحافظی زود است و مطمئنم که بازی می کنم اما کجا و چه تیمی، به زودی مشخص می شود.
در هر حال به نظر می رسد قصه همکاری مس و فرزاد حسینخانی حداقل در این برهه زمانی، به آخر رسیده و از این پس باید این بازیکن را در لباسی غیر از پیراهن نارنجی مس کرمان ببینیم، ما اصلا کاری به شایعات و حواشی که پیرامون فرزاد وجود دارد، نداریم. باز هم تکرار می کنیم هر بازیکنی یک روز می آید و یک روز می رود. اذعان داریم انتخاب بازیکن بر عهده و حق سرمربی است، اما آیا روش برخورد با یک بازیکن سرشناس که سابقه بازی اش در یک تیم از محرم نویدکیای سپاهان هم بیشتر است، این گونه است؟
روزنامه پیام به این موضوع از دیدگاههای متفاوت پرداخت و فقط نظر چند تن ازدست اندرکاران فوتبال را منعکس کرد و در آخر قضاوت را به مخاطبان خودش می سپارد.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *