پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | بازدید گردشگران 10 کشور از تپه‎های شنی ریگان

بازدید گردشگران 10 کشور از تپه‎های شنی ریگان





۴ دی ۱۳۹۵، ۲۳:۴۱

بازدید گردشگران 10 کشور از تپه‎های شنی ریگان
امیر ابراهیمی در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در ریگان اظهار داشت: با توجه به اینکه این شهرستان دارای دو نوع آب و هوای منحصر به‎فرد است، این روزها مناطق گرم و خشک آن آب و هوایی بهاری را سپری می‎کند.
وی بیان داشت: تاکنون گردشگران 10 کشور از بلندترین تپه‎های شنی ایران در شهرستان ریگان بازدید کرده‌اند و هر روز بر تعداد این گردشگران افزوده می‎شود.
ابراهیمی تصریح کرد: مقبره شاه خورشید ریگان با قدمت 2 هزار و 500 ساله، گورستان 350 ساله، آبشارها و چشمه‎سارها و طبیعت بکر ریگان گردشگران را در فصل زمستان به سمت و سوی خود کشانده است.
نماینده اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان در شهرستان ریگان ادامه داد: قنات پرآب شرق استان که این روزها دارای آب گرم است، گردشگرانی را برای استحمام جذب خود کرده است.
وی افزود: فصل برگ‎ریزان و زمستان طبیعتی منحصر به‎فرد در شهرستان ریگان ایجاد کرده و دارای دو نوع آب و هوای گرم و معتدل کوهستانی است.

رستوران‌ها و هتل‌ها در معرفی غذاهای ایرانی موفق نبوده‌اند
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: خوراک‌های اصیل،‌ سنتی و بومی را از مهجوریتی که دچارش شده‌اند، خارج کنیم.
محمود وفایی در آیین اختتامیه‌ی جشنواره‌ی سفره‌ی ایرانی منطقه پنج کشور (استان‌های کرمان، یزد، سیستان و بلوچستان) که به میزبانی استان کرمان برگزار شد، گفت: جشنواره‌ی سفره ایرانی موجب شد خوراک‌های اصیل،‌ سنتی و بومی از مهجوریتی که دچارش شده بودند، خارج شده و قصد داریم از ظرفیت جذاب غذاهای سنتی و بومی که سالم هم هستند برای جذب بیش‌تر گردشگر داخلی و خارجی استفاده کنیم.
وی خاطرنشان کرد: برگزاری چنین جشنواره‌هایی موجب زنده شدن خرده‌فرهنگ‌هایی که به فراموشی سپرده شده‌اند، می‌شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با انتقاد از غفلت‌های استان‌ها در معرفی میراث فرهنگی خود، گفت: برگزاری این جشنواره‌ها موجب اطلاع‌رسانی و تبلیغ داشته‌های فرهنگی، تاریخی، میراثی و تمام ظرفیت‌های گردشگری می‌شود.
وفایی دو مقوله‌ی تاثیرگذار در جذب گردشگر را غذا و مکان دانست و افزود: گردشگر به هرجا سفر کند، دو مورد مکان و غذا برایش مهم است و ذهنیت گردشگر از دو مقوله‌ی مکان و غذا در بازگشت دوباره‌ی او اثر دارد.
وی با گلایه از این‌که رستوران‌ها و هتل‌ها در معرفی غذاهای ایرانی موفق نبوده‌اند، گفت: امروز گردشگران خارجی تنها غذایی که به‌عنوان غذای ایرانی می‌شناسند، چلوکباب است، دروفایی خاطرنشان کرد: اقدامات دولت، چرخ گردشگری ایران را به حرکت درآورده و هر روز شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه هستیم و برگزاری این جشنواره نیز از ابتکارات این دولت است. صورتی‌که صدها غذا و شیرینی اصیل در ایران داریم.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان ادامه داد: نسل جوان و خانواده‌ها گرایش به استفاده از غذاهای آماده دارند که سلامت جامعه را به خطر می‌اندازد و باید با فرهنگ‌سازی، ذائقه‌ی خانواده‌ها را به‌سمت غذاهای سنتی سوق دهیم.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر