پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | میز خبر

میز خبر





۱۳ آذر ۱۳۹۵، ۱۹:۵۴

  حکم اعدام «بابک زنجانی» تأیید شد

میزان نوشت: حکم اعدام «بابک زنجانی» از سوی دیوان عالی کشور تأیید شد. غلامرضا انصاری معاون نظارت دیوان عالی کشور از تأیید حکم اعدام بابک زنجانی در دیوان عالی خبر داد. وی تصریح کرد: حکم اعدام مهدی شمس و حمید فلاح هروی متهمان ردیف دوم و سوم نقض و به شعبه هم‌عرض ارجاع شد. دی‌ماه سال ۹۳ بود که سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری خود با خبرنگاران از صدور قرار مجرمیت بابک زنجانی خبر داد و گفت: قرار مجرمیت بابک زنجانی ۲۰۰۰ صفحه است و باید هر صفحه مطالعه شود و زمان می‌برد تا تائید شود و پرونده بسیار سنگین و شامل ۲۰۹ جلد است که با ملزومات آن هر جلد ۲۰۰ صفحه دارد.  بررسی پرونده بابک زنجانی ادامه داشت تا اینکه ۱۱ مهرماه سال گذشته جلسات محاکمه بابک زنجانی و دو متهم دیگر پرونده فساد نفتی بر اساس کیفرخواست ۲۳۷‌ای به‌صورت علنی و به ریاست قاضی صلواتی آغاز شد  و دادگاه در بیست‌وشش جلسه و با حضور خبرنگاران به اتهامات این سه نفر رسیدگی کرد. در نهایت 16 اسفند ماه سال گذشته حکم این پرونده صادر و بابک زنجانی متهم ردیف اول، مهدی شمس متهم ردیف دوم و حمید فلاح هروی متهم ردیف سوم پرونده فساد نفتی به اعدام،رد مال و جزای نقدی معادل یک چهارم پولشویی محکوم شدند. این حکم 16 فروردین ماه امسال در 318 صفحه به رسول کوهپایه زاده وکیل بابک زنجانی ابلاغ و یادداشت برداری از آن آغاز شد. در نهایت این پرونده 20 اردیبهشت به دیوان عالی رفت و اکنون در این مرجع قضایی در حال رسیدگی است.

  افزایش بی‌سابقه قیمت نفت در سه روز گذشته

پس از توافق اوپک قیمت نفت در سه روز 14 درصد افزایش یافت. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نفت خام 14 درصد افزایش قیمت در سه روز گذشته داشت و در روز جمعه به بیشترین قیمت خود در 17 ماه اخیر رسید. بشکه ای 51.68 دلار در روز بود. اوپک پس از توافق بی سابقه از سال 2008، وارد مرحله جدیدی شد. انتظارات برای توافق اوپک از روز قبل از نشست بازار را تکان داد به طوری که در یک هفته قیمت نفت 12 درصد افزایش یافت که این رشد قیمت هفتگی از سال 2011 بی سابقه بوده است. قیمت ها از کمترین قیمت 13 سال گذشته که 26 دلار بود، افزایش پیدا کرد و حدود دو برابر شد. کارشناسان بر این باورند که قیمت نفت در نیم سال بعدی بین قیمت های 50 الی 60 دلار نوسان خواهد داشت. البته مشکلی که در بازار به وجود می آید این است که با افزایش قیمت نفت در بازار، شیل آمریکا تولیداتش افزایش پیدا خواهد کرد و رقابت اعضای اوپک با غیر اوپک سخت تر خواهد شد.

  طیب‌نیا: تحریم‌ها قابل بازگشت نیست

خبرآنلاین نوشت: وزیر امور اقتصادی و دارایی با هشدار نسبت به تمدید کنندگان تحریم ها علیه ایران گفت: تحریم ها قابل بازگشت نیست و دیوار آن فرو ریخته است و هر کس برجام را نقض کند وجاهت خود را زیر سوال برده است. علی طیب نیا وزیر اقتصاد و دارایی تاکید کرد: برجام یک تعهد بین المللی است که در آن قدرت های بزرگ اروپایی آسیایی و آمریکا دخالت داشتند و به تصویب شورای امنیت سازمان ملل رسیده است و این طور نیست که یک کشور بتواند آن را زیر پا بگذارد و نقض کند بلکه  آن یک توافق بین المللی است که به تصویب شورای امنیت رسیده و ایران همه تعهدات خود را در قبال برجام به طور کامل و صحیح انجام داده و این امر مورد تأیید محافل مستقل بین الملی قرار گرفته است.

  آماده باش دستگاه های امدادی در کرمان

مهر نوشت: وقوع ۲۴ زمین لرزه که بزرگترین آن ها ۵ و ۴.۱ ریشتر قدرت داشت طی دو روز گذشته در استان کرمان روی داده است که مقابله با زمین لرزه های احتمالی هوشیاری مردم و آمادگی مسئولان را می طلبد. هنوز یک ماه از زمین لرزه های متعدد زرند نگذشته است که پنجشنبه هفته گذشته زمین لرزه ای ۵ ریشتری بخش شهداد از توابع شهرستان کرمان را به شدت لرزاند. پس از زمین لرزه های زرند در شمال کرمان و شهداد در حاشیه کویر این بار نوبت زمین لرزه ۴.۱ ریشتری در شرق کرمان و در شهرستان ریگان بود که مردم را بیشتر به فکر بروز زمین لرزه در کرمان فرو ببرد. محسن صالحی، مدیرکل ستاد بحران استان کرمان در خصوص آمادگی دستگاه های امدادی در کرمان گفت: در استانی مثل کرمان همیشه آمادگی بالایی برای مقابله با خسارت های احتمالی زمین لرزه وجود دارد و انبارهای امدادی و مدیریت بحران همیشه در آماده باش هستند.

  احمدی نژاد از کی به فیدل کاسترو

 علاقه‌مند شد؟

عصر ایران نوشت: در تهران و در روزهای اخیر و پس از درگذشت فیدل کاسترو شماری از شخصیت های مختلف یادداشت هایی نوشته اند و از این میان مطلب طولانی محمود احمدی نژاد که بالغ بر 5 صفحه شده متفاوت به نظر می رسد. احمدی نژاد می نویسد: « اولین بار در دوره دانشجویی با نام فیدل کاسترو و چه گوارا آشنا شدم و در پی گیری تحولات جهان، همواره تحولات کوبا را دنبال می کردم.»  این اشارات در حالی است که شواهدی وجود دارد که نشان می دهد احمدی نژاد در سال 1358 نه تنها هیچ تمایلی به چپ نداشته که به شدت گرایش های ضد سوسیالیستی داشته است. حتی وقتی از طرف انجمن اسلامی دانشگاه علم و صنعت در جلسه مربوط به اشغال سفارت آمریکا شرکت می کند پیشنهاد می دهد هم زمان سفارت اتحاد شوروی را نیز اشغال کنند تا مورد بهره برداری گروه های چپ ( کمونیستی و سوسیالیستی) قرار نگیرد. بعد تر او را به خاطر همین عقاید کنار می گذارند و در جلسات علم و صنعت پی گیر موضوع انقلاب فرهنگی می شود. در سال 58 احمدی نژاد در تنظیم مطالب یک نشریه طنز سیاسی به نام «جیغ و داد» هم مشارکت داشت. نوک تیز حملات این نشریه حتی بیش از مجاهدین خلق متوجه حزب توده و فداییان خلق بود تا جایی که کاریکاتوری از لئونید برژنف را در صفحه اول ترسیم کرده بودند که او را در حال دفع گروه های کمونیستی نشان می داد. با این شواهد پیداست که در این مقطع احمدی نژاد نمی توانسته کمترین تعلق خاطری به فیدل کاسترو و ارنستو چه گوارا و دیگر نمادهای چپ داشته باشد و می توان حدس زد بعد از ریاست جمهوری و آشنایی با هوگو چاوز رییس جمهوری فقید این علایق در او ایجاد شده کما این که در همین متن هم از هوگو چاوز به عنوان «انسانی مؤمن و رهبری بزرگ و شجاع و آزادی خواه و آزاده و مردمی» یاد می کند. شاید بتوانیم درباره آقای احمدی نژاد بپرسیم: از کی طرفدار فیدل و چه گوارا  شد که کسی چندان باخبر نشد؟!

  واکنش حزب موتلفه به انتشار تصویری از بادامچیان در تماشاگران امروز

 مهر نوشت: روابط عمومی حزب موتلفه اسلامی در اطلاعیه‌ای نسبت به انتشار تصویر یکی از اعضای خود روی جلد یک نشریه واکنش نشان داد.

متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

در همه کشورها و جوامع دینی و غیردینی و توده های مردم و حتی افراد عادی احترام بزرگان و بزرگترها امری اخلاقی و اجتماعی است.

جناب آقای دکتر بادامچیان از شخصیت هایی است که نیمه اول عمر خود را در راه مبارزه و جهاد برای آزادی و استقلال ایران و سرنگونی رژیم مستبد و وابسته به استعمار غرب و حکومت کودتای ننگین ۲۸ مرداد آمریکایی-انگلیسی در زندان های رژیم پهلوی گذرانده و شکنجه‌های مهیب ساواک، او و یارانش را از مبارزه برای روی کار آمدن انقلاب اسلامی و نظام مستقل جمهوری اسلامی از مقاومت بازنداشته است.

این اطلاعیه می افزاید: وی شخصیتی فرهنگی است و از رجال پاک و خدوم کشور بشمار می‌رود که تالیفات گرانقدر او بیش از ۵۰ جلد کتاب است. رعایت ادب و احترام نسبت به وی که در نیمه دوم عمرش، بدون هیچگونه چشمداشت مادی و مقامی در خدمت به نظام و مردم کوشیده است، امری پسندیده نزد همه صاحبان قلم، بیان و رسانه است. شیوه‌ای که یکی از نشریات مکتوب در انعکاس مصاحبه با وی و نیز مرحوم حجت‌الاسلام و المسلمین شیخ جعفر شجونی در شماره های اخیر داشته است، پسندیده جامعه و اصحاب رسانه نبوده و امیدواریم که جبران نماید. تصویری که این رسانه از دکتر بادامچیان در صفحه اول خود منتشر کرده، بدور از هرگونه عرف رسانه‌ای، ضوابط و معیارهای اجتماعی است. گرچه این تصویر نشان از ساده زیستی و تواضع این شخصیت ملی دارد.

در پایان این اطلاعیه آمده است: دکتر بادامچیان فردی رسانه ای است و با همه رسانه‌ها ارتباطی گرم و دوستانه دارد اما رسانه مزبور باید عرف و ضوابط اجتماعی، حرفه‌ای و اخلاقی را در نوع انعکاس این مصاحبه رعایت می‌نمود.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *